ارور موبایل

فاش شدن شماره کاربران واتس‌اپ در بخش جست‌وجوی مرورگرها

شرکت واتس‌اپ مدعی است که ایرادات برنامه در رابطه با افشای شماره همراه کاربران در قسمت جست‌وجوی مرورگر گوگل را تصحیح کرده است.

این تعمیرات فنی درست پس از زمانی صورت گرفت که محقق فضای مجازی، اثل جایارم، با انتشار تصاویری از فاش شدن شماره همراه کاربران در بخش جست‌وجوی سایت گوگل خبر داد./

اطلاعات تکمیلی از ایرادات پیام‌رسان واتس‌اپ و افشای شماره تماس کاربران

قابلیت Click to Chat واتس‌اپ به کاربران این اجازه را می‌دهد که یک لینک با استفاده از شماره تماسشان درست کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط جایارم، از آن‌جایی که پوشه‌های تشکیل دهنده این لینک شامل robot.txt در سرور نمی‌شوند، آن‌ها قادر به عقب نگه داشتن موتور‌های جست‌وجو برای نفوذ به اطلاعات محرمانه نیستند. جایارم همچنین اظهار داشت بیش از ۳۰۰۰۰۰ شماره تلفن همراه از سوی واتس‌اپ فاش شده و هکر‌ها می‌توانستند به راحتی آن‌ها را استخراج کنند. گفتنی است این شخص اولین نفری نیست که گزارش وجود چنین مشکلی را به واتس‌اپ ارائه می‌دهد.

پیش از این گروه تحقیقاتی WeBetaInfo نیز در ماه فوریه از وجود ایرادات مشابه خبر داده بود. در حالی که به نظر می‌آید مشکلات ذکر شده برطرف شده باشند، این ایراد امنیتی یک نقص بسیار بزرگ برای شرکتی مانند واتس‌اپ به حساب می‌آید که چند ماهی بدون توجه مسئولین باعث افشای اطلاعات شده است. شرکت فیسبوک مدعی شده که آن‌ها مدتی است که بر روی رفع چنین ایرادی فعالیت داشته‌اند. این شرکت همچنین ادعا کرد شماره تماس‌هایی که توسط محقق مذکور تهیه شده قدیمی بوده و تا مدتی دیگر به کلی حذف خواهند شد.

این شرکت از سال ۲۰۱۸ قابلیت جست‌وجوی کاربران از طریق شماره تماس را غیرفعال کرد. واتس‌اپ نیز برای توسعه امنیت خود ویژگی مسدودسازی دعوت به گروه‌ها را اضافه کرد. فیسبوک تلاش دارد با توسعه امنیت فضای مجازی در برنامه‌های خود اعتماد کاربران را جلب کند، اما متأسفانه ایرادات این پلتفرم روزانه برای کاربران روشن می‌شود و افراد همواره شاهد رسوایی‌های آن هستند./

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل