اکسپلور بهعنوان فید محتوایی که توسط الگوریتم تنظیم شده است، میتواند به شما کمک کند به مخاطب مناسب برسید، تعامل را افزایش دهید و در پلتفرم رشد کنید.
بنابراین، چگونه میتوانید جایگاهی را در صفحه اکسپلور اینستاگرام در سال 2024 ایمن کنید؟
ما در زیر 10 نکته آزمایش شده را به اشتراک می گذاریم.
الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می کند؟
الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام محتوا را بر اساس کاربر به کاربر مدیریت می کند و هر صفحه اکسپلور را منحصر به فرد می کند.
این کار را با ردیابی نوع محتوایی که کاربران به طور منظم با آن تعامل دارند و نشان دادن پستهای مرتبط در صفحه اکسپلور خود انجام میدهد.
برای دسترسی به صفحه اکسپلور، کاربران می توانند به سادگی روی نماد ذره بین در پایین سمت چپ صفحه خود کلیک کنند:
طبق گفته اینستاگرام، محتوای صفحه اکسپلور از حسابهایی میآید که قبلاً آنها را دنبال نکردهاید، زیرا هدف آن «کمک به شما برای کشف چیزهای جدید» است.
با در نظر گرفتن این موضوع، رسیدن به یک نقطه مطلوب در صفحه اکسپلور اینستاگرام میتواند به محتوای شما افزایشی جدی در تعامل بدهد – بهویژه که به افرادی دسترسی پیدا میکنید که قبلاً با پستها یا ویدیوهای مشابه درگیر هستند.
نحوه ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام
صفحه اکسپلور اینستاگرام توسط الگوریتم برنامه تنظیم می شود، که بر اساس چهار عامل اصلی تصمیم می گیرد چه محتوایی را به کاربران ارائه دهد:
اطلاعات مربوط به پست: به نظر می رسد یک پست چقدر محبوب است – بر اساس سرعت تعامل کاربران با آن (مانند لایک کردن، نظر دادن، ذخیره کردن، اشتراک گذاری).
- فعالیت شما در کاوش: نحوه تعامل شما با پستهای مختلف در فید اکسپلور در گذشته.
- سابقه تعامل شما با شخصی که پست گذاشته است: اگر در گذشته با حسابی تعامل داشته اید، این نشان می دهد که ممکن است به محتوای آن علاقه مند باشید.
- اطلاعات شخصی که پست گذاشته است: چند بار کاربران در چند هفته گذشته با آنها تعامل داشته اند.
- به عبارت دیگر: راه شماره یک برای دریافت پست های خود در صفحه اکسپلور اینستاگرام این است که آنها را تا حد امکان جذاب کنید.
اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای بهبود شانس خود انجام دهید. این 10 تاکتیک را در زیر کشف کنید.
نکته شماره 1: نگاهی به صفحه اکسپلور خود بیندازید
قبل از شروع به تولید محتوای جدید، یک قدم به عقب بردارید و کمی تحقیق کنید.
برای صفحه اکسپلور خود وقت بگذارید و از خود بپرسید:
- چه نوع پست هایی برجسته می شوند؟
- چه هشتگ ها و کلمات کلیدی در کپشن استفاده می شود؟
- چه چیزی این پست ها را اینقدر جذاب می کند؟
هنگامی که درک بهتری از آنچه کار می کند، دارید، می توانید از آن به عنوان الهام بخش برای استراتژی محتوای خود استفاده کنید.
نکته شماره 2: شروع به ساخت Reels کنید
این هیچ رازی نیست، اینستاگرام Reels را در اولویت قرار داده است.
ویژگی محبوب ویدیویی هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد، بنابراین مهم است که Reels را به بخش بزرگی از استراتژی خود در سال 2024 تبدیل کنید.
نه تنها برگه خوراک خود را دارد، بلکه فضای بیشتری را در صفحه اکسپلور نیز اشغال می کند!
نکته شماره 3: زمانی که مخاطبان شما آنلاین هستند پست کنید
اگر زمانی که مخاطبان شما آنلاین هستند، محتوای شما شانس بیشتری برای افزایش دسترسی و تعامل دارد.
اما چگونه می دانید که چه زمانی است؟
برای یافتن پاسخ، Later هزاران Reels را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که به طور کلی بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام صبح زود است.
با ارسال پست زودتر در روز، حسابها از رقابت کمتری بهره میبرند، در حالی که از ترافیک کاربران در اولین اسکرول روز نیز بهره میبرند – حتی اگر چند ساعت پس از اشتراکگذاری پست باشد.
PS: وقتی حساب Later ایجاد میکنید، میتوانید از ویژگی Best Time to Post استفاده کنید تا بتوانید در زمانی که مخاطبان منحصربهفرد خود را فعال هستند، به دست آورید.
نکته 4: پست های چرخ فلکی را آزمایش کنید
یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، آزمایش با فرمتهای مختلف پست است.
فکر کنید: تصاویر ثابت، چرخ فلک ها، و محتوای ویدیویی.
در اینجا در Later، متوجه شدیم که پستهای چرخ فلک بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین همه انواع پست فید (به استثنای حلقهها) دارند.
غذای آماده؟ در حالی که ترکیب کردن قالبهایی که استفاده میکنید عالی است، خلاقیت در پستهای چرخ فلک میتواند به شما کمک کند تا تعامل بیشتری داشته باشید.
به دنبال کمی الهام هستید؟
این هشت روش خلاقانه برای استفاده از پست های چرخ فلک در اینستاگرام را بررسی کنید.
نکته 5: از هشتگ های استراتژیک استفاده کنید
هشتگ ها ممکن است به اندازه سال 2012 محبوب نباشند، اما همچنان ابزار ارزشمندی برای کشف و افزایش شانس شما برای نمایش در صفحه اکسپلور هستند.
به آنها به عنوان راهی برای برچسب گذاری محتوای خود فکر کنید.
اینستاگرام تمام تلاش خود را می کند تا پست های شما را به طور دقیق برچسب گذاری کند، حتی اگر هشتگ نداشته باشید، اما گنجاندن آنها طبقه بندی را برای الگوریتم ساده تر می کند تا پست های شما را به کاربران مرتبط ارائه دهد.
نکته شماره 6: با برندها و سازندگان دیگر شریک شوید
شراکت با برندها و سازندگان در اینستاگرام به این معنی است که می توانید به راحتی از مخاطبان یکدیگر استفاده کنید – یک تاکتیک مفید برای افزایش تعامل و ایمن کردن ویژگی های بیشتر صفحه کاوش.
و در هر شراکت خوب، همکاران باید مشترکاتی داشته باشند.
به این ترتیب، محتوایی که از همکاری شما بیرون میآید با هر دو مخاطب به یک اندازه طنینانداز میشود – که منجر به تعامل بالاتر میشود.
به عنوان مثال این همکاری بین برند لوازم آرایشی و … را در نظر بگیرید:
از آنجایی که هر دو کمپ اخلاقیات مشابهی دارند و در یک صنعت کار می کنند، همکاری (و محتوای تولید شده!) یک تناسب طبیعی به نظر می رسد.
این دستور العمل عالی برای فرود در هزاران صفحه اکسپلور اینستاگرام است!
نکته 7: مسابقات و هدایا را اجرا کنید
در اینستاگرام، مسابقات و هدایا روشی موثر برای تشویق مشارکت جامعه شما، دستیابی به مخاطبان جدید و ورود به صفحه اکسپلور است.
حتی بهتر است، مانند رستورانهای ، این نکته را با نکته قبلی ترکیب کنید (با یک کسبوکار یا خالق دیگر همکاری کنید) تا یک هدیه مشترک اجرا کنید.
دید و تعامل را دو برابر کنید؟
با دنبال کردن راهنمای گام به گام ما: چگونه یک هدیه اینستاگرام را میزبانی کنیم، اولین هدیه اینستاگرام خود را بدون مشکل راه اندازی کنید.
نکته 8: کلمات کلیدی را به زیرنویس خود اضافه کنید
افزودن کلمات کلیدی به زیرنویسها میتواند به الگوریتم صفحه کاوش کمک کند تا بفهمد محتوای شما چیست.
بهترین کپشن اینستاگرام دارای موارد زیر است:
- خط اول قاتل که موضوع را معرفی می کند و شما را متقاعد می کند که به خواندن ادامه دهید
- یک فراخوان ویژه (اگر می خواهید بینندگان نظر بدهند یا به وب سایت شما بروند، به آنها بگویید!)
- زبانی واضح و توصیفی که درک آن برای کاربر عادی آسان است
- لحن صدای ثابتی که مخاطبان شما می توانند شما را از سایر برندها متمایز کنند
در حالی که همه عناصر بالا مهم هستند، نکته سوم ضروری ترین نکته برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام است.
با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و توصیفی در کپشن های اینستاگرام خود، می توانید به الگوریتم کمک کنید تا محتوای شما را به درستی برچسب گذاری کند.
نکته 9: از Instagram Analytics استفاده کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند
گاهی اوقات بهترین پست های اینستاگرام شما را شگفت زده می کند.
عکس یا ویدیویی که فکر نمیکردید طنیناندازی داشته باشد و بالعکس. به همین دلیل بسیار مهم است که عملکرد رسانه های اجتماعی خود را پیگیری کنید.
میتوانید مستقیماً از طریق برنامه به تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید، اما استفاده از ابزار شخص ثالث، مانند Later’s Instagram Analytics، برای اندازهگیری عملکرد پستهای شما، اغلب آسانتر است.
تجزیه و تحلیل اینستاگرام بعدی به شما امکان می دهد تا 12 ماه پست های فید اینستاگرام، حلقه ها و استوری ها را ردیابی کنید و با معیارهای کلیدی مانند تعامل، دسترسی، لایک ها، نظرات و موارد دیگر فیلتر کنید.
این سادهترین راه برای به دست آوردن یک نمای کلی بصری از پستهایی است که بهترین عملکرد را دارند، بنابراین میتوانید استراتژی خود را تنظیم کنید و تا حد امکان در صفحات کاوش اینستاگرام قرار بگیرید.
ردیابی آنالیتیکس اینستاگرام خود را با ابزارهای عمیق Later از امروز شروع کنید.
نکته 10: تبلیغات اکسپلور اینستاگرام را امتحان کنید
اگر به دنبال راهی تضمین شده برای دستیابی به کاربران از طریق صفحه اکسپلور اینستاگرام هستید، مکانهای تبلیغات صفحه اکسپلور گزینه خوبی است.
تصویر از طریق اینستاگرام
در حالی که تبلیغات شما مستقیماً در صفحه اکسپلور نمایش داده نمی شود، هنگامی که کاربر روی یک پست از صفحه کاوش خود کلیک می کند، بین عکس های بدون پرداخت و ویدیوهای موجود در فید ظاهر می شود.
این یک راه مطمئن برای گسترش دسترسی و بهبود دید خود در برنامه است.