اینستاگرام برای کسب و کارهایی که ارزش پلتفرم را زودتر دیدند، انتخاب های آسانی ارائه کرد. امروزه، 71 درصد از کسبوکارهای ایالات متحده از بازاریابی اینستاگرام استفاده میکنند و بازی اینستا شما باید بهتر از همیشه باشد.
یکی از راههای متمایز شدن در میان 25 میلیون پروفایل تجاری: ایجاد دعوت به عمل در اینستاگرام.
- آیا نمایه فراتر از مجموعه ای از عکس های زیبا است؟ در اینجا دلیل اهمیت متن و ویژگیهای شما و نحوه
- تغییر تعامل با استفاده از فراخوان به عمل آمده است.
- دعوت به اقدام اینستاگرام: چیست و چرا بهترین دوست شماست
فرمول موفقیت در اینستاگرام نسبتاً ساده است – در ظاهر. یک عکس خیره کننده، زیرنویس ناب و هشتگ عالی تمام چیزی است که برای ایجاد تعامل نیاز دارید. شما یک چیز مهم را از دست می دهید.
تماس برای اقدام (CTA) نزدیکتر به شماست. این روش دیجیتالی برای درخواست فروش در پایان طرح شما (یا عکس و شرح عکس شما) است.
این مهم است زیرا اگر نپرسید، دریافت نمی کنید. یک CTA قوی نه تنها افراد را متقاعد می کند که عمل کنند، بلکه به آنها می گوید که چه کاری و چگونه انجام دهند.
دو راه برای افزودن تماس به اقدام اینستاگرام
اینستاگرام میداند که ۲۵ میلیون کسبوکار در پلتفرم آن میخواهند فروش داشته باشند. به همین دلیل است که اکنون سه راه برای اضافه کردن CTA به نمایه و محتوای خود وجود دارد:
- یک دکمه جدید به تبلیغات خود اضافه کنید
- دکمه های تماس را به نمایه خود اضافه کنید
- یک CTA به پست ها و بیو خود اضافه کنید
در زیر نحوه استفاده از آنها را به شما نشان می دهیم.
1. یک دکمه Call-to-Action به تبلیغات خود اضافه کنید (در صورت وجود)
یکی از جدیدترین ابزارهای کسب و کار اینستاگرام دکمه فراخوان است که کارهای سنگین را از طرف شما انجام می دهد. این ساده، راحت است و تنها به یک ضربه از کاربران شما نیاز دارد.
در حال حاضر، سه دکمه برای اضافه کردن به حساب شما وجود دارد:
- شروع سفارش
- کتاب
- ذخیره
برای استفاده از این دکمهها، معمولاً باید در فضاهای ناهار خوری، بهداشت و زیبایی یا رویدادها کار کنید. همچنین باید خرید یا رزرو را از طریق یکی از شرکای اینستاگرام بپذیرید. اینستاگرام با ارائه دهندگان محبوب مانند:
- Treatwell
- تازه
- قابل رزرو کردن
- Quandoo
- Eventbrite
- GlossGenius
- کتابدار
لیست کامل ارائه دهندگان را می توانید در اینجا بیابید.
2. دکمه های تماس را به نمایه خود اضافه کنید
اینستاگرام همچنین دکمه هایی را به پروفایل های شما اضافه می کند که همه می توانند از آنها استفاده کنند. اینها دکمه های تماسی هستند که ارتباط را به سادگی یک ضربه می زنند. شما می توانید یکی را انتخاب کنید:
- زنگ زدن
- متن
- جهت ها
- پست الکترونیک
همچنین اگر با یکی از شرکای ذکر شده در شماره 1 کار میکنید، میتوانید دکمههای Book، Get Tickets، Start، Order و Reserve را انتخاب کنید.
برای افزودن این دکمه ها به نمایه خود، به ویرایش نمایه در نمایه کسب و کار خود بروید.
سپس، اطلاعات کسب و کار و سپس گزینه های تماس را انتخاب کنید.
دکمه Add an Action را انتخاب کنید و سپس دکمه هایی را انتخاب کنید که برای شما منطقی تر هستند. گزینه Submit را بزنید و کارتان تمام شد.
برای حذف دکمه ها، مراحل مشابه را دنبال کنید و عمل را از حالت انتخاب خارج کنید و سپس با دکمه ارسال ذخیره کنید.
3. Call-to-Action اینستاگرام خود را ایجاد کنید
مشتریان می خواهند بدانند چه کاری باید انجام دهند، و شما اینجا هستید تا به آنها بگویید. اگر هنوز دکمههایی در دسترس ندارید، باید یک فراخوان برای اقدام به روش قدیمی ایجاد کنید.
سه مکان برای اضافه کردن CTA وجود دارد. هر تبلیغ (و پست) اینستاگرام به یکی نیاز دارد – و شما در بیو خود به یکی نیاز دارید. افزودن آنها به برخی (اما نه همه) داستان های خود نیز ضروری است. دکمههایی برای این موارد و همچنین عملکرد Swipe Up وجود دارد.
در سایر بخشهای اینترنت، CTA میتواند طولانیتر از یک جمله باشد. در اینستاگرام، مختصر بودن بسیار مهم است زیرا کل برنامه یک حواس پرتی بزرگ است.
برخی از ساده ترین CTA ها فقط چند کلمه هستند:
- به ما بپیوند.
- مجانی امتحان کنید.
- اشتراک در.
- ثبت نام.
- بیشتر بدانید.
همه اینها خواسته شما را مستقیماً میخواهند. در اینجا زبان «شاید، اگر وقت داشته باشید» وجود ندارد. شما اینجا هستید تا به مشتریان کمک کنید. به آنها نشان دهید که چگونه به خودشان کمک کنند.
چگونه یک دعوت به اقدام حماسی اینستاگرام بنویسیم
افزودن دکمه به تبلیغات و پروفایل اینستاگرام شما ساده است. تعداد محدودی از گزینه ها وجود دارد و شما می دانید چه دکمه هایی با تبلیغات شما مطابقت دارند. اگر در حال فروش بلیط هستید، دکمه دریافت بلیط را انتخاب می کنید.
نوشتن CTAهای متنی در شما داستان متفاوتی است. همه اینها به شما بستگی دارد، و مشخص است که زیرنویسهای شما یک فکر بعدی هستند.
وقتی آن را به خالص ترین شکلش تقطیر می کنید، یک عنوان خوب سه کار را انجام می دهد:
- زمینه را به عکس اضافه می کند
- شخصیت برند شما را نشان می دهد
- خوانندگان را وادار به اقدامی می کند
برای یک CTA قانع کننده به هر سه نیاز دارید (حتی اگر خود CTA فقط چند کلمه باشد).
چگونه آن را به یک کپشن واقعی تبدیل می کنید؟
با اولین خط خود شروع کنید. آن را منقبض کنید. به آنها بگویید پست شما در مورد چیست. از هشتگ ها و ایموجی ها استفاده کنید. یک نفر پشت حساب شما وجود دارد، پس واقعی باشید.
هنگامی که توجه آنها را جلب کردید، می توانید CTA خود را بنویسید. CTAهای کپشن اغلب درخواست تعامل می کنند. با استفاده از زمینه پست خود به عنوان پایه، می توانید:
- به آنها بگو دوستی ببرند
- یک سوال بپرسید (“نظر شما چیست؟” “صدا در نظرات”)
- آنها را به لینک موجود در بیو خود هدایت کنید
- از آنها بخواهید که هشتگ شما را در پست هایشان به اشتراک بگذارند
- آنها را تشویق کنید که شما را در پست ها یا استوری هایشان تگ کنند
در نهایت، به یاد داشته باشید که هر پست مربوط به فروش نیست. ایجاد رابطه شما زیبایی واقعی رسانه های اجتماعی است. بنابراین مطمئن شوید که بین پست های فروش خود و ایجاد تعامل با پایگاه مشتری خود تعادل برقرار کنید.
CTA خود را اضافه کردید؟ حالا آن را تست کنید
بنابراین شما شروع به استفاده از دکمههای تماس به اقدام خود کردید، و عالی پیش میرود. اما شما هنوز تمام نشده اید. کافی نیست دکمه ای را روی صفحه یا آگهی خود بزنید و منتظر بمانید تا سرنخ ها وارد شوند.
از تست A/B برای شناسایی CTA های مناسب استفاده کنید تا بهترین گزینه های عملکردی را برای پست های خود انتخاب کنید.
چند نمونه از مواردی که باید آزمایش شوند عبارتند از:
- دکمه های داخلی در مقابل CTAهای متنی
- CTAهای متن کوتاه در مقابل طولانی
- کلمات کلیدی در CTA ها
شما می توانید (و باید) A/B تمام تفاوت های اساسی بین تبلیغات و پست های شبکه را آزمایش کنید.
بازی اینستاگرام خود را به سطح بعدی ببرید
در حال حاضر بیش از 25 میلیون کسب و کار در اینستاگرام وجود دارد. و اینستاگرام اکنون ابزارهای بیشتری را نسبت به قبل ارائه می دهد. اما فقط به این دلیل که مشتریان انتظار دارند شرکت ها را در فید خود ببینند به این معنی نیست که شما نیازی به درخواست فروش ندارید.
دعوت به اقدام اینستاگرام بخش مهمی از تبلیغات، نمایه، پستهای شبکه و استوریهای شماست. استفاده صحیح از آنها تفاوت بین تبدیل فالوورها به مشتری و جمع آوری فالوورهایی است که بیکار می نشینند.