ارور موبایل
Elon Musk Announces

ایلان ماسک چت ربات هوش مصنوعی Grok را برای مشترکین X Premium+ معرفی کرد تا با ChatGPT رقابت کند.

[ad_1]

ایلان ماسک اولین مدل هوش مصنوعی توسعه یافته توسط xAI، استارت آپی که توسط صاحب پلتفرم میکروبلاگینگ که قبلاً به نام توییتر شناخته می شد، رونمایی کرد. مدل جدید هوش مصنوعی که «گروک» نام دارد برای رقابت با فناوری رقیب ارائه شده توسط خالق ChatGPT OpenAI، گوگل و مایکروسافت طراحی شده است. همچنین نسخه ای از شوخ طبعی ماسک را ارائه می دهد که به طور مرتب در پست های او در X دیده می شود. به گفته مدیر عامل تسلا، چت بات در حال حاضر توسط تعداد کمی از کاربران در حال آزمایش است و تنها برای مشترکین X Premium+ قابل دسترسی خواهد بود.

در یک پست وبلاگی در روز یکشنبه، xAI اعلام کرد که دسترسی به نمونه اولیه Grok را برای «تعداد محدودی از کاربران» در ایالات متحده پیش از انتشار گسترده‌تر ارائه می‌کند. این استارت‌آپ همچنین اعلام کرده است که در ماه‌های آینده پشتیبانی از ویژگی‌ها و عملکردهای جدید را اضافه می‌کند و کاربران می‌توانند به لیست انتظار بپیوندند تا چت‌بات جدید Grok را در وب‌سایت xAI امتحان کنند. به گفته ماسک، Grok از طریق X و یک برنامه مستقل در دسترس خواهد بود.

به محض اتمام نسخه بتا اولیه، سیستم Grok xAI برای همه مشترکین X Premium+ در دسترس خواهد بود.

این استارتاپ هوش مصنوعی برخی از ویژگی‌های چت ربات Grok، از جمله امکان دسترسی به اطلاعات بی‌درنگ از X و امکان پیشنهاد سوالات را تبلیغ کرده است. با این حال، این شرکت همچنین هشدار داده است که Grok یک “رگه سرکش” دارد و پاسخ‌هایی را با “کمی شوخ طبعی” ارائه خواهد کرد. به گفته این شرکت، چت بات در یک دوره دو ماهه آموزش داده شده است.

این برنامه بر روی مدل زبان بزرگ جدید xAI (LLM) به نام Grok-1 اجرا می شود. در حالی که توسعه از چهار ماه پیش آغاز شده است، استارت آپ می گوید که LLM چندین بار تکرار شده است و در حال حاضر قادر به کسب 63.2 درصد در وظیفه کدگذاری HumanEval است. به گفته این شرکت، همچنین در مجموعه داده های Massive Multitask Language Understanding (MMLU) امتیاز ۷۳ درصد را کسب کرده است.

هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه Grok برای همه کاربران وجود ندارد، اما ماسک از طریق X اعلام کرد که دسترسی به مشترکین پرداختی محدود خواهد شد. وقتی Grok برای عموم منتشر شد، مشترکین X Premium+ که ماهیانه ۱۶ دلار پرداخت می‌کنند، می‌توانند از طریق پلتفرم میکروبلاگینگ از چت بات استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.