ارور موبایل
بررسی آیفون 15 اپل: زمان ارتقا فرا رسیده است

بررسی آیفون 15 اپل: زمان ارتقا فرا رسیده است

[ad_1]

هر دو سال یک بار، اپل تغییرات بزرگ و معناداری را در محصولات سخت افزاری خود ایجاد می کند. و در سال‌هایی که اینطور نیست، چند الگوی رفتاری خنده‌دار دریافت می‌کنیم. سال 2023 سالی برای آیفون نیست، اگرچه مدل‌های استاندارد آیفون بار دیگر هیجان‌انگیز هستند. ما قبلاً این تغییر را در برخی از مدل‌های قدیمی‌تر مانند آیفون 12 دیده‌ایم که اولین مدل غیر حرفه‌ای بود که صفحه نمایش OLED دریافت کرد. امسال، آیفون 15 برای من هیجان‌انگیزترین آیفون است، زیرا در نهایت به‌روزرسانی‌های بزرگ‌تری دریافت می‌کند، و همه آن‌هایی که آیفون 12 (یا قدیمی‌تر) دارند، منتظر چیزی بهتر هستند، بالاخره می‌توانند غوطه‌ور شوند.

ممکن است مدل جدید تفاوت چندانی با دو نسل گذشته نداشته باشد، اما اضافه‌های جدید قرض‌گرفته‌شده از 14 پرو سال گذشته، آیفون 15 (و به‌طور تعمیم، 15 پلاس) را ارزشمند می‌کند. در اینجا دلیل آن است.

قیمت آیفون 15 اپل در هند

آیفون 15 با همان قیمتی که آیفون 14 با آن عرضه شد شروع می شود، یعنی 200 میلیون تومان. 79900 برای نسخه 128 گیگابایتی. شما می توانید انواع 256 یا 512 گیگابایتی را انتخاب کنید و قیمت آن روپیه افزایش می یابد. 10000 با هر طبقه رنگ‌های پاستلی جدیدی نیز وجود دارد که واقعاً زیبا به نظر می‌رسند، اما متأسفانه این بار هیچ گونه قرمز محصولی وجود ندارد. آیفون 14 و آیفون 13 هنوز به طور رسمی توسط اپل به فروش می رسند و قیمت آن ها از 200 تومان شروع می شود. 69900 و روپیه به ترتیب 59900. لوازم جانبی همراه هنوز کم هستند، اما این بار، به جای لایتنینگ، کابل USB نوع C بافته شده با رنگ در جعبه است، زیرا همه آیفون‌ها در نهایت امسال کانکتور اختصاصی اپل را کنار گذاشته‌اند.

اپل نسخه رده بالای آبی را برای ما ارسال کرد که قیمت آن به طور رسمی 200 میلیون تومان است. 1,09,900. شما طبق معمول برای مدل‌های اعداد از اپل حق بیمه پرداخت می‌کنید، اما خوشبختانه، به احتمال زیاد هرگز واقعاً مجبور نخواهید بود این قیمت برچسب را بپردازید، زیرا همیشه پیشنهادات بانکی و کارت اعتباری برای خرید آنلاین وجود دارد.

آیفون 15 از پشت شبیه به 14 و 13 به نظر می رسد

طراحی آیفون 15 اپل

آیفون 15 تقریباً همان ابعاد 14 را دارد به جز ارتفاع که اکنون کمی بیشتر شده است. این مدل با وزن 171 گرمی کمی سبک تر است و این مدل با اندازه معمولی حس خوبی در دست دارد. لبه های گرد و روکش نرم قاب و پشت شیشه جلوه ای آرامش بخش به آن می بخشد. شخصاً، پس از آمدن از آیفون 13 پرو مکس، این اندازه و وزن 15 در ابتدا شبیه اسباب بازی بود، اما به زودی از شکل کوچکتر آن قدردانی کردم.

نمایشگر آیفون 15 همچنان یک پنل 6.1 اینچی OLED است اما اکنون جزیره پویا اپل را از سری 14 پرو دریافت می کند. این به خودی خود باعث می شود که 15 مدرن و همتراز با گوشی های گران قیمت اپل به نظر برسد. متأسفانه، ProMotion به 15 نمی رسد، به این معنی که نمایشگر هنوز با فرکانس 60 هرتز و نه 120 هرتز کار می کند. ویژگی همیشه روشن نیز همچنان فقط برای مدل های Pro محفوظ است. صفحه نمایش 15 اکنون روشن تر از آیفون 14 است، با 1000 نیت روشنایی معمولی و حداکثر روشنایی حداکثر 2000 نیت در خارج از منزل، زیر نور خورشید.

مشخصات و نرم افزار آیفون 15 اپل

یکی دیگر از ویژگی های «Pro» که به آیفون 15 داده شده، SoC است. این A16 Bionic اپل است که در مدل های iPhone 14 Pro استفاده شده است. این دستگاه دارای همان تعداد هسته‌های CPU و GPU آیفون 14 سال گذشته است، اما بر اساس یک فرآیند 4 نانومتری (در مقابل 5 نانومتر) ساخته شده است، به این معنی که در سطح مشابهی دارای یک میلیارد ترانزیستور بیشتر است. آیفون 15 همچنان دارای همان مقدار رم (6 گیگابایت) آیفون 14 است. سایر ویژگی ها شامل بلندگوهای استریو، رتبه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، Wi-Fi 6، بلوتوث 5.3، تراشه نسل دوم Ultra Wideband (UWB) و یک دوربین TrueDepth در نمایشگر برای Face ID.

Dynamic Island برای اولین بار با مدل های آیفون 15 به سری غیر پرو می آید

آیفون 15 با iOS 17 عرضه می شود و حداقل تا پنج سال آینده باید به راحتی نسخه های جدید iOS را دریافت کند. iOS 17 برای بسیاری از مدل‌های قدیمی آیفون نیز در دسترس است و این تجربه تقریباً مشابه است. برخی از ویژگی های جدید عبارتند از پوسترهای تماس شخصی شده برای افراد در دفترچه تلفن شما، امکان ضبط و ارسال پیام ها از طریق FaceTime در صورت عدم پاسخگویی فرد، و بسیاری موارد دیگر. اپل حتی به‌روزرسانی‌های نسخه فرعی را برای iOS ارائه کرده است تا به مشکلات شناخته شده گرمای بیش از حد در مدل‌های 15 Pro و اخیراً ویژگی‌های جدید AirDrop و رفع باگ‌های عمومی رسیدگی کند.

عملکرد و عمر باتری آیفون 15 اپل

عملکرد روزانه آیفون 15 بسیار عالی بوده است. برنامه ها به سرعت بارگذاری می شوند، صفحه نمایش غنی و پر جنب و جوش است، و من هرگز هیچ حسی از کمبود آن نداشتم. اعلان‌هایی که در اطراف جزیره پویا جمع می‌شوند، دیدن و تعامل با آنها سرگرم‌کننده است. 15 اکثراً خنک کار می‌کردند، اما مواقعی وجود داشت که از CarPlay بی‌سیم استفاده می‌شد که پشت آن گرم می‌شد. بازی‌ها عالی به نظر می‌رسند و روان اجرا می‌شوند، به‌ویژه بازی‌های Apple Arcade.

ویدیوهای HDR خوب به نظر می‌رسند، به خصوص آنهایی که با Dolby Vision گرفته شده‌اند. بلندگوهای استریو نیز بسیار بلند هستند و کیفیت صدا لذت بخش است. اعداد بنچمارک ثابت هستند و عموماً از اکثر گوشی های اندرویدی اسنپدراگون 8 نسل 2 بالاتر هستند. آیفون 15 در AnTuTu امتیاز 1377284 و در تست های تک و چند هسته ای Geekbench 6 به ترتیب امتیاز 2500 و 6209 را کسب کرد.

آیفون 15 اکنون از USB Type-C پشتیبانی می کند و آن را با انواع لوازم جانبی Type-C سازگار می کند

آیفون ها به طور کلی عمر باتری خوبی دارند و آیفون 15 نیز تفاوتی ندارد. اپل تا 20 ساعت پخش ویدئو را وعده داده است و تست ویدئوی HD ما توانسته تا حدودی به این عدد نزدیک شود و به مدت 16.5 ساعت اجرا شود. در شرایط عادی، من به راحتی با یک بار شارژ یک روز کامل کار می کردم، و برخی روزها با استفاده سبک تر کمی بیشتر. شارژ سریع پشتیبانی می شود، اما باید شارژر را جداگانه خریداری کنید. اپل ادعا می کند که 15 می تواند تا 50 درصد در نیم ساعت با آداپتور برق 20 واتی اختیاری شارژ شود. شارژ بی سیم نیز وجود دارد.

دوربین های آیفون 15 اپل

آیفون 15 هنوز فاقد دوربین تله فوتو است و فوق عریض نمی تواند عکس و فیلم ماکرو انجام دهد، زیرا این ویژگی ها هنوز برای مدل های پرو محفوظ است. با این حال، دوربین اصلی اکنون یک سنسور 48 مگاپیکسلی از 14 Pro دریافت می کند. تثبیت تغییر سنسور مانند قبل وجود دارد، و به لطف وضوح بالاتر، سطح زوم 2 برابر گفته می شود که بزرگنمایی با کیفیت “اپتیکال” ارائه می دهد زیرا به سادگی از یک برش کوچکتر از سنسور استفاده می کند. دوربین اولترا واید همچنان همان سنسور 12 مگاپیکسلی است و همین امر در مورد دوربین 12 مگاپیکسلی جلویی نیز صدق می کند. همه دوربین‌ها می‌توانند ویدیوهای 4K 60 فریم در ثانیه را در Dolby Vision ضبط کنند و یک موتور پردازش عکس جدید Smart HDR 5 برای تعادل بهتر سایه‌ها و نقاط برجسته وجود دارد.

نمونه دوربین اصلی آیفون 15

نمونه دوربین فوق عریض آیفون 15

نمونه های نمای نزدیک آیفون 15 از دوربین اصلی

به طور پیش فرض، آیفون 15 عکس های 24 مگاپیکسلی با پایه پیکسل می گیرد. می‌توانید از تنظیمات به ۱۲ مگاپیکسل نیز تغییر دهید، شبیه به نحوه عملکرد اکثر گوشی‌های اندرویدی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی. برای عکاسی با وضوح کامل 48 مگاپیکسلی، باید یک دکمه را در تنظیمات فعال کنید، پس از آن گزینه “JPEG Max” را در منظره یاب خواهید دید. به خاطر داشته باشید که عکاسی با وضوح اصلی باعث ایجاد تاخیر شاتر می‌شود، بنابراین نمی‌توانید عکس‌برداری سریع را به خوبی انجام دهید.

کیفیت تصویر در نور روز بسیار خوب است. شما جزئیات زیادی به دست می آورید و رنگ ها به خوبی متعادل می شوند، حتی زمانی که زیر نور شدید خورشید عکس می گیرید. دوربین فوق عریض در نور خوب نیز کاملاً کارآمد است. جزئیات مناسب و اعوجاج بشکه حداقل است. اپلیکیشن دوربین اکنون می تواند حیواناتی مانند سگ و گربه را نیز تشخیص دهد و به طور خودکار گزینه فعال کردن تاری پس زمینه را در اپلیکیشن دوربین پیشنهاد می کند. برنامه Photos همچنین تصاویر حیوانات خانگی را که قبلاً گرفته اید شناسایی می کند و به شما این امکان را می دهد که آنها را به عکس پرتره تبدیل کنید.

نمونه های زوم آیفون 15

نمونه دوربین آیفون 15 در نور کم

نمونه دوربین سلفی آیفون 15

تصاویر گرفته شده در نور کم با دوربین اصلی بسیار خوب به نظر می رسند. نویز به خوبی مدیریت می شود، جزئیات کافی است و رنگ ها طبیعی به نظر می رسند. با این حال، بزرگنمایی تصویر بیش از 2 برابر باعث کاهش شدید کیفیت تصویر می شود. فوق عریض نیز مناسب است، اما جزئیات در مقایسه با دوربین اصلی ضعیف تر است. دوربین سلفی در نور روز و در نور کم عملکرد خوبی دارد.

آیفون‌ها مدت‌هاست که استاندارد طلایی در زمینه ضبط ویدیو بوده است. آیفون 15 در نور خوب، بدون لرزش قابل مشاهده و جزئیات عالی، فیلم‌های ثابتی را ثبت می‌کند. لرزش خفیف هنگام عکاسی در زیر نور مصنوعی در شب قابل مشاهده است، اما فقط زمانی که هنگام فیلمبرداری راه می روید.

بزرگترین ایراد آیفون 15 قیمت آن در هند است. نزدیک به روپیه 80000 برای مدل پایه خیلی گرونه. حتی اگر پیشنهادهای بانکی را در نظر بگیرید، ما همچنان به دنبال قیمت روپیه روپیه هستیم. 70000، با توجه به اینکه اکثر مردم نسخه 256 گیگابایتی را انتخاب می کنند. اما، اگر شما فردی هستید که مایل به صرف این نوع پول هستید، مطمئناً ناامید نخواهید شد. برخلاف آیفون 14 که تفاوت چندانی با آیفون 13 نداشت، آیفون 15 با گنجاندن بسیاری از ویژگی های پیشرفته مدل های 14 پرو، جهشی بزرگتر به جلو انجام می دهد. نرخ تازه سازی بالا و دوربین تله فوتو دو موردی هستند که من شخصاً هنوز منتظر دیدن آنها در مدل های استاندارد هستم و بدون شک در نهایت پس از چند نسل دیگر به آن خواهیم رسید.

در حال حاضر، اگر برخی از ویژگی‌های «Pro» را از آیفون 14 پرو می‌خواهید، اما نمی‌خواهید هزینه‌ای را خرج کنید، باید آیفون 15 را خریداری کنید. اگرچه اپل به طور رسمی مدل های Pro سال گذشته را متوقف کرده است، اما هنوز در هند قیمت های مضحکی دارد. اگر منتظر بودید که آیفون 12 (یا قدیمی تر) خود را با چیزی ارزشمند معامله کنید، من پیشنهاد می کنم 15 را تهیه کنید. از طرف دیگر، اگر فقط یک آیفون می خواهید و به ویژگی های جدید 15 اهمیت نمی دهید، این زمان بسیار خوبی برای خرید آیفون 13 با قیمتی بسیار تخفیف خورده در طول فروش های جشن است.

[ad_2]

ارور موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.