ارور موبایل
Apple Mac Studio (M2 Max, 2023) Review: The Middle-Ground Mac for Content Creators

بررسی Apple Mac Studio (M2 Max، 2023): Mac Middle-Ground برای سازندگان محتوا

[ad_1]

استراتژی دسکتاپ اپل در سال جاری تغییر جالبی داشته است. نه تنها این شرکت سرانجام Mac Pro را که آخرین رایانه مبتنی بر اینتل بود، به روز کرد، بلکه نسخه جدیدی از Mac Mini با پردازنده قدرتمندتر نیز وجود دارد. این بدان معناست که انتخاب‌های بیشتری از همیشه وجود دارد، با گزینه‌های جدید در سطح فوق‌العاده و همچنین در سطح حرفه‌ای. در بین آن ها نسل دوم مک استودیو به روز شده با پردازنده های M2 Max و M2 Ultra انتخابی شما قرار دارد.

ما فکر می‌کردیم که این دستگاه ممکن است جایگزین Mac Pro شود یا به عنوان گزینه پیش‌فرض برای سازندگان محتوا عمل کند، اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. در این بررسی، تازه‌های مک استودیو 2023 را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تصمیم بگیرید که آیا این میانه کامل است یا هر یک از خواهر و برادران آن بهتر با نیازهای شما مطابقت دارد.

پورت های جلوی Mac Studio راحت هستند

قیمت مک استودیو در هند

مک استودیو بدون مانیتور، صفحه کلید یا ماوس به فروش می رسد – تنها چیزی که در جعبه دریافت می کنید خود واحد، یک کابل برق و برخی اسناد است. قیمت ها از روپیه شروع می شود. 2,09,900 برای نوع پایه با M2 Max SoC (CPU 12 هسته ای، GPU 30 هسته ای)، 32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD. یک M2 Max کمی قدرتمندتر با 38 هسته GPU به جای 30 روپیه هزینه خواهد داشت. 20000 بیشتر

به روش معمولی اپل، هیچ چیز پس از خرید قابل ارتقا نیست و گزینه های پیکربندی بسیار گران هستند. به عنوان مثال، شما باید یک روپیه تکان دهنده بپردازید. 40000 دستگاه بیشتر برای افزایش 64 گیگابایت رم و روپیه. 20000 بیشتر برای دو برابر کردن فضای ذخیره سازی شما به 1 ترابایت. SSD با توجه به خرابی‌ها در واقع قابل جابجایی است، اما به دلیل قفل‌های نرم‌افزاری، نمی‌توانید خودتان آن را تعویض یا ارتقا دهید.

گزینه‌های M2 Ultra SoC که بعداً در این بررسی در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، از Rs شروع می‌شوند. 4,19,900، که به این معنی است که شما در یک کلاس کاملاً متفاوت هستید – این فقط یک برآمدگی ساده در مشخصات نیست. این نسخه از مک استودیو دارای حداقل 64 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD خواهد بود. دو نسخه از این SoC نیز وجود دارد، با 16 هسته GPU اضافی در نسخه بالاتر که قیمت آن را 200 میلیون تومان افزایش می دهد. 1,00,000. می توانید تا 128 یا 192 گیگابایت حافظه رم (به ترتیب 80000 روپیه و 160000 روپیه دیگر) و تا 8 ترابایت فضای ذخیره سازی (220000 روپیه دیگر) افزایش دهید. این به این معنی است که مشخصات رده بالا برای Rs است. 8,99,900 – و این قبل از افزودن هر نرم افزاری است.

صفحه نمایش استودیو اپل به خوبی برای مک استودیو مناسب است و اگر می خواهید بدانید که آیا ارزش آن را دارد یا خیر. قیمت پایه 1,59,900، برداشت من از آن را در بررسی اخیر مک مینی من بررسی کنید. من همچنین از صفحه کلید جادویی اپل با شناسه لمسی و عدد پد، ماوس جادویی و ترک‌پد جادویی اپل در این بررسی استفاده کردم. قیمت آن ها روپیه است. 19500 روپیه 9500 و روپیه به ترتیب 14500 – بنابراین این مقدار بیش از روپیه است. 1000000 همینجا

طراحی مک استودیو (M2 Max، 2023).

واضح ترین راه برای توصیف مک استودیو این است که بگوییم یک مک مینی بلندتر به نظر می رسد. این یک طراحی ساده و موثر است که میزان قدرت داخل آن را نادیده می گیرد. مک استودیو دقیقاً به همان اندازه عریض و عمیق است، اما بیش از دو برابر بلندتر است، که باعث می‌شود جا انداختن آن بسیار کمتر از مینی باشد. لوازم جانبی مک مینی قابل انباشته مانند هاب باید در خانه به نظر برسد. از همان آلومینیوم نقره ای ساخته شده و بافت بدنه یکسانی دارد. لوگوی اپل در بالا نیز بزرگتر است و پایه آن کمی بلندتر است. این دستگاه به وضوح برای نشستن روی میز شما طراحی شده است. من از دیدن پورت های جلویی بسیار هیجان زده هستم. چیزی که من از چندین نسل مک های دسکتاپ شکایت کرده ام.

مک استودیو 2023 از نظر فیزیکی شبیه مدل سال گذشته است

چیز دیگری برای گفتن در مورد طراحی وجود ندارد – LED قدرت در جلو به طرز شگفت آوری بزرگ است. قسمت پشتی جایی است که بقیه پورت ها در آن قرار دارند و همچنین یک دریچه هوای بزرگ را مشاهده خواهید کرد. در هند، سیم برق AC که در جعبه دریافت می‌کنید، متأسفانه دارای دوشاخه برق 16 آمپری است، و من قبلاً به ناراحتی آن اشاره کرده‌ام، مخصوصاً زمانی که مصرف برق نباید به این اندازه زیاد باشد. اگر از مک استودیو با نمایشگر استودیو استفاده می کنید، به دو مورد از این پریزهای غیر معمول روی میز خود نیاز دارید. حداقل منبع تغذیه تعبیه شده است و شما مجبور نیستید با آجر خارجی سروکار داشته باشید.

وزن نسخه مبتنی بر M2 Max 2.7 کیلوگرم است، در حالی که نسخه مبتنی بر M2 Ultra وزن شگفت‌انگیز 3.62 کیلوگرمی دارد که احتمالاً به دلیل نیاز به سیستم خنک‌کننده قوی‌تر است. هر دو هنوز به اندازه کافی قابل حمل هستند تا در صورت نیاز به انجام مکرر مکان، حمل شوند. در واقع جعبه ای که داخل آن قرار می گیرد دارای دسته پارچه ای است تا بتوانید این کار را انجام دهید. بسیاری از شرکت‌ها نیز آداپتورهای رک را می‌فروشند تا بتوانید یک یا چند مورد از این واحدها را در یک قفس تجهیزات استاندارد قرار دهید.

مشخصات و نرم افزار Mac Studio (M2 Max, 2023).

من برای این بررسی یک مک استودیو مجهز به M2 Max با پردازنده گرافیکی 30 هسته ای، 32 گیگابایت رم و یک SSD 1 ترابایتی دریافت کردم که قیمت آن 200 میلیون تومان است. 2,29,900 در هند. M2 Max نسبت به M2 و M2 Pro برتری دارد (که در آن مک مینی بالاتر است)، اما زیر M2 Ultra و حتی M1 Ultra قرار می گیرد. کل خانواده M2 بر روی یک فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است.

اپل می گوید M2 Max از 67 میلیارد ترانزیستور ساخته شده است. دارای همان بلوک CPU 12 هسته ای و 16 کور است

The Mac Studio will update to the latest version of macOS on first boot Apple

Mac Studio در اولین راه‌اندازی به آخرین نسخه macOS به‌روزرسانی می‌شود

در مقایسه با مک استودیو نسل قبلی با M1 Max SoC، اپل می‌گوید این مدل با M2 Max می‌تواند گرافیک‌های حرکتی را در Adobe AfterEffects تا 50 درصد سریع‌تر ارائه کند یا پروژه‌های Xcode را 25 درصد سریع‌تر بسازد.

اگر در حال خرید یک مک استودیو رده بالا هستید، M2 Ultra SoC را دریافت خواهید کرد که پردازنده داخلی برتر فعلی اپل است و اساسا همه چیز را در مورد M2 Max دو برابر می کند – در واقع، این دو دستگاه M2 Max به هم متصل شده اند. همراه با یک اتصال پرسرعت سفارشی. طبق گفته اپل، این حدود 134 میلیارد ترانزیستور است و به این معنی است که شما 24 هسته CPU و 60 یا 76 هسته GPU، به علاوه دو برابر ظرفیت موتور عصبی، پهنای باند حافظه و منابع رمزگذاری رسانه دریافت می کنید.

یک مک استودیو 2023 با SoC M2 Max می‌تواند تا چهار صفحه نمایش 6K به اضافه یک نمایشگر دیگر با فرکانس 4K 60 هرتز یا دو نمایشگر 4K به علاوه یک نمایشگر 8K در 60 هرتز را هدایت کند. اگر این کافی نبود، نسخه‌های مجهز به فوق‌العاده M2 می‌توانند تا هشت نمایشگر 4K، شش صفحه نمایش 6K یا سه نمایشگر 8K 60 هرتزی را مدیریت کنند – و می‌توانید از این فضای سر برای نرخ‌های تازه‌سازی بالاتر در نمایشگرهای کمتر استفاده کنید و با جایگشت‌های مختلف آن بازی کنید.

در پنل پشتی، چهار درگاه Thunderbolt 4 (40Gbps) Type-C، دو پورت USB 3.1 Gen2 (10Gbps) Type-A، 10Gb اترنت، HDMI و یک سوکت صوتی 3.5 میلی متری ترکیبی دریافت می کنید. ورودی برق AC سه پین و دکمه پاور نیز وجود دارد. دیدن پورت های USB Type-A قدیمی بسیار خوب است، اما اتصال در جلو حتی بهتر است. در واحدهای مجهز به M2 Max، این دو درگاه Type-C با سرعت USB 3.1 Gen2 (10Gbps) کار می‌کنند، اما M2 Ultra می‌تواند درگاه‌های Thunderbolt 4 بیشتری را درایو کند تا آن پهنای باند را دریافت کنید. اسلات کارت از کارت های SDXC پشتیبانی می کند اما از فرمت جدیدتر SDExpress پشتیبانی نمی کند.

مانند مک مینی، یک بلندگوی داخلی وجود دارد که برای اعلان ها مناسب است اما نمی خواهید از آن برای موسیقی استفاده کنید. اگر به یک استودیو نمایشگر متصل هستید که بلندگوهای خود را دارد یا هر بلندگوی خارجی دیگری دارد، این بلندگو دور زده می‌شود. در مورد ارتباطات بی سیم، Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 وجود دارد.

البته MacOS از قبل بارگذاری شده است و برای راه‌اندازی هر مک فعلی به یک حساب iCloud نیاز دارید. شما همه برنامه های از پیش بارگذاری شده از جمله Safari، Apple Music، Apple TV، Books، FaceTime، iMovie، GarageBand، Mail، Pages، Numbers، Keynote و Maps را دریافت می کنید. البته اپ استور خود این شرکت و تمامی پیوندهای اکوسیستم iCloud مانند Find My وجود دارد. اگر از iPhone، iPad و/یا AirPods با همان حساب اپل نیز استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی محتوا را بین آنها همگام‌سازی کنید.

مشخصات و نرم افزار Mac Studio (M2 Max, 2023).

هنگامی که برای اولین بار مک استودیو را روشن می کنید، از طریق یک فرآیند نصب نسبتا طولانی هدایت می شوید. باید وارد سیستم شوید یا یک Apple ID جدید ایجاد کنید و می‌توانید داده‌ها را از iCloud یا دستگاه‌های دیگر اپل به صورت خودکار وارد کنید. چند ویژگی امنیتی به صورت پیش‌فرض فعال هستند – SSD شما رمزگذاری شده است، نسخه macOS که نصب کرده‌اید تأیید نشده است، بوت شدن از رسانه‌های دیگر امکان‌پذیر نیست. SSD شما نیز به طور پیش فرض رمزگذاری شده است. اینها اولین نشانه هایی هستند که نشان می دهد مک استودیو برای استفاده در محیط تولید در نظر گرفته شده است. لوازم جانبی اپل من به طور خودکار شناسایی شد و من توانستم اثر انگشت خود را به طور یکپارچه ثبت کنم. در اولین راه‌اندازی، به من ارتقاء به macOS Ventura 13.5 و سیستم عامل Apple Studio Display 16.4 پیشنهاد شد.

واقعاً چیزی برای گفتن در مورد عملکرد روزمره وجود ندارد – کاملاً خوب است. اگر می‌خواهید درباره استفاده از macOS و مانیتور و لوازم جانبی اپل بیشتر بدانید، بررسی Mac mini ما را بررسی کنید. به طور خلاصه، همه چیز بسیار گران است، اما تجربه مشابه و برخی ویژگی‌ها مانند Touch ID با محصولات شخص ثالث را نخواهید داشت. یک نکته کوچک این است که همانطور که من دوست دارم پورت های USB Type-C را در جلو داشته باشم، باید مک استودیو را هنگام وصل کردن یا جدا کردن دستگاه ها با دست دیگر با یک دست پایین نگه دارید، زیرا این کار خیلی زیاد نیست. سنگین.

Mac Studio 2023 با M2 Max یا M2 Ultra SoC در دسترس است

وقتی معیارها اجرا می شوند، چیزها واقعاً متفاوت می شوند. با شروع Geekbench 6، من در تست تک هسته ای CPU امتیاز 2664، در تست چند هسته ای 14508 و در تست GPU OpenCL 74465 را کسب کردم. برای مرجع، مک مینی (M2 Pro، 2023) امتیاز کاملاً غیرقابل تعجب 2654 و 14208 را در امتیازات مبتنی بر CPU کسب کرد اما امتیاز GPU آن به طور قابل توجهی پایین تر بود و 49686 بود. تست رندر Cinebench R23 امتیازهای تک هسته ای و تمام هسته ای را به ترتیب 1660 و 14539 به دست آورد که باز هم با آنچه که Mac mini مدیریت می کرد، برابری می کند.

عملکرد SSD، همانطور که توسط AmorphousDiskMark اندازه‌گیری شد، سرعت خواندن و نوشتن متوالی 6497.12 مگابایت بر ثانیه و 7044 مگابایت بر ثانیه را نشان می‌دهد که با آنچه که مک مینی قادر به انجام آن بود نیز برابری می‌کند. همانطور که می بینید، بسته به حجم کاری شما، ممکن است با دسکتاپ بسیار ارزان تر اپل کاملاً خوب باشید. در چنین مواردی، برای رسیدن به سطح عملکرد بعدی، باید خیلی بیشتر روی M2 Ultra SoC خرج کنید.

ما شروع به مشاهده مک استودیو مبتنی بر M2 Max می کنیم که در تولید محتوا و آزمایش های جامع تر خود را متمایز می کند. WebXp مبتنی بر مرورگر

.

با توجه به عملکرد گرافیکی، تست Aztec Ruins و Car Chase در GFXBench هر دو با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند که احتمالاً به دلیل محدودیت‌های نمایشگر استودیو است. همان تست‌هایی که برای رندر خارج از صفحه نمایش با کیفیت 4K تنظیم شده‌اند، به ترتیب سرعت 144.934 فریم در ثانیه و 589.78 فریم در ثانیه را به نمایش می‌گذارند که به طور قابل‌توجهی بالاتر از آن چیزی است که Mac mini مدیریت می‌کرد. بنچمارک Unigine’s Valley با استفاده از پیش‌تنظیم کیفیت فوق‌العاده با تنظیم AA روی 4X، 114.6 فریم بر ثانیه در 1920×1080 ارسال کرد. بازی‌های AAA هنوز در پلتفرم مک نسبتاً کمیاب هستند، اما بازی قابل اعتماد Rise of the Tomb Raider به طور متوسط 111 فریم در ثانیه در 1920×1080، 75 فریم در ثانیه در 2560×1440 و 38 فریم در ثانیه در 4K، همه از پیش‌تنظیم با کیفیت بالا استفاده می‌کنند.

سیستم خنک کننده مک استودیو به سختی قابل شنیدن بود. در هیچ نقطه ای از آزمایش، حتی متوجه صدای فن نشدم. قسمت بالای دستگاه فقط کمی گرم شد

همه آزمایش‌ها و مشاهدات عملکرد ما برای Mac Studio مبتنی بر M2 Max اعمال می‌شود. این SoC به طور قابل توجهی در برخی زمینه‌ها سریع‌تر از M2 Pro است، اما نه همه آن‌ها، و شما باید قبل از خرج کردن پول خود در Mac Studio در مقابل Mac mini، حجم کاری و الزامات آینده خود را به دقت بررسی کنید. واقعاً باید نسخه M2 Ultra مک استودیو را محصولی کاملاً متفاوت در نظر بگیرید. عملکرد و قیمت آن را به طور کلی در کلاس دیگری قرار می دهد و بازار هدف نیز متفاوت است. این دستگاه احتمالا برای هر کسی که کار تولید خلاقانه سنگینی دارد کافی خواهد بود.

این امر مک پرو جدید را به یک مخاطب بسیار خاص منتقل می کند – این فقط برای کسانی است که به کارت های توسعه برای محیط های گردش کاری خاص مانند رابط شبکه مبتنی بر فیبر، فضای ذخیره سازی NVMe بیشتر و رابط های صوتی/تصویری با تاخیر کم نیاز دارند. مک استودیو هیچ یک از این قابلیت های توسعه را ارائه نمی دهد (به غیر از آنچه می توانید با دستگاه های خارجی Thunderbolt انجام دهید)، اما این برای بسیاری از کارگران خلاق خوب است.

Mac Studio در مدیریت حجم کاری ایجاد محتوا عالی است

با توجه به قدرت مک استودیو، کاملاً قابل توجه است که چگونه اپل توانسته آن را به این اندازه کوچک نگه دارد. مبادله، ارتقاپذیری است – مطلقاً هیچ چیز در مورد اجزای داخلی مک استودیو قابل ارتقا و یا حتی تعویض نیست. رم و گزینه‌های پیکربندی فضای ذخیره‌سازی اپل در زمان خرید به طرز عجیبی گران‌تر هستند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند در مورد آن انجام دهد.

به نظر می رسد ویرایشگرهای ویدئو، هنرمندان سه بعدی و توسعه دهندگان نرم افزار که با محتوای با وضوح بالا سروکار دارند، مخاطبان اصلی مک استودیو باشند. این به طور بالقوه ارزش مناسبی برای پول دارد، اما شما باید قبل از تصمیم به خرید، تمام گزینه های موجود در کاتالوگ فعلی اپل را مطالعه کنید.

قیمت: روپیه 2,09,900 (طبق بررسی)

طرفداران:

عملکرد بسیار خوب
جمع و جور و بی صدا
پورت های جلویی

معایب:

حافظه رم و حافظه قابل ارتقا نیست
گزینه های پیکربندی گران قیمت

رتبه بندی (از 5):

طراحی: 4
عملکرد: 4.5
نرم افزار: 4.5
ارزش برای پول: 3.5
به طور کلی: 4

[ad_2]

ارور موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.