ارور موبایل

تشخیص صدای محیط، قابلیت پنهان iOS 14

چند روز پیش اپل در رویداد WWDC 2020 از سیستم‌عامل جدید خود رونمایی کرد. سیستم‌عامل iOS 14 دارای امکانات جالبی است و احتمالا مشکلات نسل پیشین خود را در عملکرد نخواهد داشت. به تازگی گزارشی در فضای مجازی منتشر شده که از قابلیت‌های پنهان آن پرده برمی‌دارد.

کاربران فضای مجازی تنها چند ساعت پس از معرفی این سیستم‌عامل، چند قابلیت پنهان در iOS 14 کشف کردند. یکی از جالب‌ترین آن‌ها قابلیت پنهان Sound Recognition (تشخیص صدا) است. احتمالا از ترجمه نام قابلیت مذکور، متوجه ویژگی ارائه شده در آن شده‌اید.

در توضیحات قابلیت Sound Recognition آمده است: “آیفون شما به طور مداوم به صدا‌های اطراف گوش می‌دهد و با استفاده از هوشمندی دستگاه، اگر صدایی که برای آن مشخص کرده‌اید را بشوند، متوجه می‌شود./

 

چهارده صدای پیش‌فرض برای قابلیت Sound Recognition

چهارده صدای مختلف وجود دارند که با فعال‌سازی این قابلیت دستگاه شما می‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد. این صدا‌ها شامل اعلام خطر آتش و دود، در زدن، صدا‌ی حیوانات، گریه کودک و موارد این چنینی می‌شود.

هر کدام از این صدا‌ها با یک گزینه اختصاصی مشخص شده‌اند که می‌توان آن‌ها را فعال یا غیرفعال کرد. هنگامی که آیفون صدا‌های مشخص شده را تشخیص دهد یک پیام به شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید از بخش تنظیمات> قابلیت دسترسی> تشخیص صدا (Settings > Accessibility > Sound Recognition) این ویژگی جالب را فعال کنید.!

قابلیت تشخیص صدا می‌تواند یک ویژگی مفید باشد، به خصوص برای افرادی که دارای کمبود شنوایی هستند. البته یک پیام برای سلب مسئولیت در کنار این ویژگی وجود دارد که می‌گوید کاربر نباید به قابلیت مذکور در شرایط اضطراری یا زمانی که ممکن است آسیبی به او برسد، اعتماد کند؛ بنابراین افراد باید هنگام استفاده از این ابزار جدید در شرایط مهم، احتیاط کنند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل