به گزارش فارنت،وان ‌پلاس قرار است خط تولید جدیدی از گوشی‌های ارزان قیمت خود را تحت نام سری وان پلاس نورد ایجاد کند. هدف از این اقدام ایجاد تجربه استفاده از محصولات حرفه‌ای وان‌ پلاس برای شمار بیشتری از کاربران عنوان شده است.

وان پلاس؛ ارزان‌قیمتی که گران‌قیمت شد!

وان پلاس در ابتدا با معرفی وان پلاس وان فعالیت خود را به عنوان یک تولیدکننده گوشی‌های ارزان قیمت آغاز کرد، این گوشی تنها 299 دلار قیمت داشت. با این حال این شرکت چینی در ادامه مسیر و با تولید محصولات بالارده نظیر وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو، سعی کرد با استفاده از تکنولوژی‌های روز شرکت‌های مطرح سازنده تلفن همراه نظیر سامسونگ و ال جی را به چالش بکشد.

همین موضوع موجب افزایش قیمت محصولات وان پلاس شد، به‌طوری که ارزان‌ترین گوشی هوشمند این برند هم‌اکنون 699 دلار قیمت دارد. وان پلاس قصد دارد با راه‌اندازی خط تولید سری نورد گوشی‌های ارزان قیمت‌تری را روانه بازار کند تا این خلا تاحدودی جبران شود.

وان پلاس به جز یک ویدئو مستند در مورد طراحی وان پلاس نورد جزییات زیادی را در مورد اولین گوشی سری وان پلاس نورد منتشر نکرده است. با این حال اعلام شده است که در اروپا و هند روانه بازار می‌شود. علاقه‌مندان ساکن آمریکای شمالی نیز می‌توانند تعداد محدودی از این مدل را که به صورت بین المللی عرضه می‌شود خریداری نمایند.

مشخصات فنی احتمالی اولین گوشی سری وان پلاس نورد
طبق شایعات اولیه، وان پلاس نورد که پیش‌تر با نام وان پلاس زد یا حتی وان پلاس 8 لایت شناخته می‌شد، از تراشه اسنپدارگون 765G استفاده می‌کند. این گوشی یک نمایشگر 6.5 اینچی اولد خواهد داشت.

میزان رم در نظر گرفته شده برای وان پلاس نورد، 6 گیگابایت است که با 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. این گوشی از یک دوربین دوگانه استفاده می‌کند که دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسل است و با یک لنز 16 مگاپیکسلی همراهی می‌شود.