ارور موبایل
مقایسه s24 ultra با iphone 15 pro max

مقایسه s24 ultra با iphone 15 pro max

در اواسط سال 2024، علاقه مندان به گوشی های پرچمدار واقعاً دو گزینه دارند: Samsung Galaxy S24 Ultra و Apple iPhone 15 Pro Max. هر دو گلکسی جدید و آیفون 15 پرو مکس دارای صفحه نمایش های بزرگ، سریع ترین چیپست های موجود در حال حاضر، سیستم های دوربین پیشرفته و تمام عمر باتری که ممکن است نیاز داشته باشید، دارند.

با این حال، چیزی که واقعاً جدید است این است که سامسونگ در بازی هوش مصنوعی با مجموعه ای از ویژگی های جدید “Galaxy AI” اپل را شکست داد. یک دوربین زوم کاملاً جدید با ترفندهای هوش مصنوعی مخصوص به خود اضافه کنید و آیفون رقیبی جدی خواهد داشت!

با این حال، پیشرفته‌ترین گوشی اپل تا به امروز دارای مزایای زیادی است، یعنی عملکرد سریع‌تر به لطف تراشه 3 نانومتری، و همچنین عمر باتری بهتر در ویدیو و بازی.

بیایید ابتدا تفاوت های عمده بین این دو را بیان کنیم:

Samsung Galaxy S24 Ultra در مقابل iPhone 15 Pro Max: بهترین گوشی های سال 2024 تاکنون

 

طراحی و اندازه

 

طراحی و اندازه

 

وقتی صحبت از طراحی و استایل به میان می‌آید، گلکسی و آیفون هر کدام دارای سبک متمایز خود هستند.

گلکسی ردپای بزرگتری دارد: گوشی عریض تر است، وزن آن بیشتر است (233 گرم در مقابل 221 گرم)، و این گوشه های تیز را دارد. از سوی دیگر، آیفون 15 پرو مکس ظاهر سنتی تری با گوشه های گرد دارد.

وقتی صحبت از دکمه‌ها می‌شود، کلیدهای پاور و ولوم همگی در یک طرف در گلکسی قرار دارند، در حالی که در آیفون دکمه پاور در سمت راست، در حالی که کلیدهای تنظیم صدا در سمت چپ هستند، که فشار دادن این دکمه‌ها را کمی آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال با هم برای گرفتن اسکرین شات.

آیفون همچنین دارای یک دکمه اضافی است: دکمه جدید Action. ایده فوق‌العاده است، این دکمه‌ای است که می‌توانید آن را روی چیزی که می‌خواهید تنظیم کنید، اما ما از قرار دادن آن خوشمان نمی‌آید زیرا در گوشه سمت چپ بالاست، بنابراین کمی غیرقابل دسترس است.

و شما بالاخره USB-C را روی آیفون دارید، درست مانند چیزی که گلکسی در یک دهه گذشته داشته است! اما سلام، بهتر است دیر از هرگز، و حداقل اکنون می توانید از یک کابل در همه دستگاه های خود استفاده کنید.

البته، شما قلم S را نیز در داخل گلکسی قرار داده اید و تنها گوشی با این قلم جالب در داخل آن باقی می ماند. امسال هیچ تغییری در عملکرد قلم S وجود ندارد، اما همچنان مانند گذشته مفید است.

هر دو گوشی نیز مانند تقریباً همه پرچمداران دیگر دارای رتبه IP68 هستند، بنابراین از آب و گرد و غبار بسیار محافظت می کنید.

وقتی صحبت از رنگ ها می شود، در اینجا گزینه های رنگی برای Galaxy S24 Ultra و iPhone 15 Pro Max وجود دارد.

رنگ های Galaxy S24 Ultra:

  • خاکستری تیتانیوم
  • تیتانیوم مشکی
  • بنفش تیتانیوم
  • تیتانیوم زرد
  • تیتانیوم گرین (انحصاری در فروشگاه Samsung.com)
  • آبی تیتانیوم (انحصاری در فروشگاه Samsung.com)
  • تیتانیوم نارنجی (انحصاری در فروشگاه Samsung.com)

رنگ های آیفون 15 پرو مکس:

  • تیتانیوم مشکی
  • خاکستری تیتانیوم
  • آبی تیتانیوم
  • نقره تیتانیوم

همچنین باید به شما هشدار دهیم که هنگام خرید این گوشی ها شارژری در جعبه وجود ندارد، بنابراین باید شارژر را جداگانه خریداری کنید. این روزها در مورد بسیاری از گوشی های پرچمدار اوضاع به همین شکل است.

 

تفاوت های نمایش

 

تفاوت های نمایش

 

اندازه گسترده‌تر گلکسی امکان صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را نیز فراهم می‌کند: صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی در مقایسه با نمایشگر ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو مکس. اما نه تنها این، صفحه نمایش نسبت تصویر 19:3:9 وسیع تری دارد (آیفون دارای 19.5:9 است)، بنابراین مساحت صفحه نمایش واقعی در گلکسی حتی بزرگتر از آن چیزی است که اعداد مورب نمایشگر به تنهایی نشان می دهند.

نکته جدید گلکسی این است که اکنون از صفحه‌ای تخت استفاده می‌کند که فقط شیشه آن کمی در لبه‌ها خمیده است و آیفون نیز از صفحه‌نمایش تخت استفاده می‌کند. ما این تغییر را برای بهتر شدن می یابیم.

 

روشنایی نمایشگر:

 

اندازه گیری نمایشگر:

 

یکی از زمینه هایی که گلکسی به معنای واقعی کلمه از آیفون برتری دارد، روشنایی صفحه نمایش است. S24 Ultra می تواند به حداکثر روشنایی 2600 نیت برسد، در حالی که آیفون به 2000 نیت می رسد. این ارقام «اوج» زمانی به دست می‌آیند که یک نقطه سفید کوچک روی یک پس‌زمینه کاملاً سیاه داشته باشید. در اندازه‌گیری‌های ما، جایی که یک صفحه نمایش تمام سفید را آزمایش می‌کنیم، روشنایی گلکسی به 1280 نیت رسیده است که از 1092 نیت آیفون 15 پرو مکس عبور می‌کند. این به ویژه در یک روز آفتابی در فضای باز مفید است، اما تفاوت بزرگ‌تر این است که چقدر انعکاس کمی روی صفحه گلکسی دارید. این به لطف زره شیشه ای جدید گوریلا است، و تقریباً مانند یک صفحه نمایش مات به نظر می رسد، این تفاوت بزرگی است که استفاده از گلکسی را در فضای باز بسیار آسان تر می کند.

از نظر وضوح، گلکسی با صفحه نمایش 1440p در مقایسه با صفحه نمایش 1290p در آیفون کمی واضح تر است.

هر دو از نرخ رفرش تطبیقی ​​120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کنند و با محتوای استاتیک می‌توانند تنها به 1 هرتز کاهش یابند.

در مورد بیومتریک، گلکسی به یک اسکنر اثر انگشت ارتقا یافته در صفحه نمایش از نوع اولتراسونیک متکی است که کمی سریعتر از نسل های قبلی است. علاوه بر این، شما همچنین دارای تشخیص چهره مبتنی بر تصویر نیز هستید. در آیفون فقط Face ID دارید که از مدل سه بعدی صورت شما استفاده می کند. هر دو اثر انگشت و تشخیص چهره خوب هستند، و واقعاً به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

 

عملکرد و نرم افزار

 

عملکرد و نرم افزار

 

 

وقتی صحبت از عملکرد به میان می آید، نبرد در حال گرم شدن است. تراشه جدید A17 Pro اپل، اولین تراشه در جهان مبتنی بر یک فرآیند 3 نانومتری، کاملاً به هیاهوی عظیم پاسخ نداده است و از طرف دیگر، Galaxy S24 Ultra با یک تراشه جدید Snapdragon 8 Gen 3 در داخل عرضه می شود که باید تعادل تقریباً کاملی بین افزایش عملکرد و بهبود راندمان انرژی ایجاد کنید.

 

معیارهای عملکرد:

 

معیارهای عملکرد:

 

از نظر پیکربندی، برای گلکسی و آیفون گزینه مشابهی دارید: فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت. گلکسی با 12 گیگابایت رم و آیفون با 8 گیگابایت رم عرضه می شود.

با این حال، تفاوت بزرگ در نرم افزار واقعی است: گلکسی روی نرم افزار One UI 6.1 سامسونگ در بالای اندروید 14 اجرا می شود، در حالی که آیفون روی iOS 17 اجرا می شود.

«هوش مصنوعی گلکسی» جدید سامسونگ تمرکز بزرگی است، در حالی که به نظر می‌رسد اپل برای بازی هوش مصنوعی دیر شده است (منتظر به‌روزرسانی بزرگ iOS 18 در پاییز امسال با مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید باشید).

سامسونگ ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی زیر را دارد:

  1. – ترجمه تماس زنده با هوش مصنوعی
  2. – ترجمه پیامک
  3. – ویرایش عکس هوشمند با هوش مصنوعی: حرکت و تغییر اندازه یک شی، صاف کردن یک عکس کج با پر کردن هوشمند
  4. – خلاصه صفحه وب درست در مرورگر شما

ما همچنین از داشتن هفت سال ارتقاء سیستم عامل و وصله‌های امنیتی در گلکسی، برای اولین بار برای سامسونگ، بسیار مشتاق هستیم. این حتی اپل را شکست می دهد که به تعداد خاصی متعهد نیست، اما معمولاً 5 یا 6 ارتقاء سیستم عامل را ارائه می دهد. با این حال، یک تفاوت در اینجا این است که سامسونگ معمولاً آن به روز رسانی ها را چند ماه دیرتر از تاریخ انتشار رسمی آنها ارائه می دهد.

 

یکی از نکات جالبی که اپل در آیفون های اخیر آورده است، اتصال ماهواره ای است، اما هیچ کدام از این موارد در سری S24 وجود ندارد.

جزئیات دیگری که ارزش دانستن دارد این است که مدل‌های آیفون در ایالات متحده (و فقط در ایالات متحده) دارای eSIM و بدون اسلات سیم کارت فیزیکی هستند. Galaxy از محدودیت کمتری برخوردار است: از eSIM پشتیبانی می کند، اما همچنین به شما امکان می دهد از سیم کارت فیزیکی استفاده کنید.

 

دوربین

 

دوربین

 

شاید بپسندید : دانلود اکسیژن 16.3

گلکسی اس 24 اولترا دارای چهار دوربین در پشت است، اما تغییرات قابل توجهی در یکی از آنها ایجاد می کند، در حالی که آیفون 15 پرو مکس دارای سه دوربین در پشت است که لنز زوم تتراپریسم جدید 5X را شامل می شود.

کدامیک بهتر است؟

اولاً، با وجود سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، گلکسی اس 24 اولترا همچنان عکس‌های 12 مگاپیکسلی را به‌طور پیش‌فرض انتخاب می‌کند، در حالی که آیفون 15 پرو مکس اکنون عکس‌های 24 مگاپیکسلی می‌گیرد، بنابراین جزئیات کمی بیشتر دارد.

آنچه جدید است این است که سامسونگ تغییرات قابل توجهی در پردازش تصویر ایجاد کرده است. عکس‌های گلکسی اس 24 دیگر وضوح بیش از حد نسخه قبلی خود را ندارند و اکنون بسیار نزدیک‌تر به آیفون هستند. تصاویر سامسونگ هنوز به وضوح گرمتر به نظر می رسند.

دوربین اصلی – روز

 

دوربین مقایسه s24 ultra با iphone 15 pro max

 

 

در طول روز، آیفون اغلب به دنبال نوردهی روشن‌تر است، و ما متوجه می‌شویم که گلکسی در این مورد کمی صادق‌تر است. هر دو تصویر دارای مقدار زیادی جزئیات و رنگ های زیبا هستند، بنابراین هیچ شکایتی وجود ندارد.

 

 

دوربین اصلی – شب

 

در طول روز، آیفون اغلب به دنبال نوردهی روشن‌تر است، و ما متوجه می‌شویم که گلکسی در این مورد کمی صادق‌تر است. هر دو تصویر دارای مقدار زیادی جزئیات و رنگ های زیبا هستند، بنابراین هیچ شکایتی وجود ندارد.

دوربین اصلی - شب

 

با این حال، در شب، این کهکشان است که به دنبال تصویر بسیار روشن تر است. برخی ممکن است این را ترجیح دهند، اما جنبه های منفی دارد، زیرا ممکن است همیشه در زندگی صادق نباشد. همچنین به شکل خاصی که آسمان در گلکسی به نظر می رسد، تقریباً آبی جوهری است، و ما رنگ های آیفون را در این تصویر خاص کمی دقیق تر می دانیم.

 

دوربین فوق عریض – روز

 

دوربین فوق عریض - روز

 

دوربین های فوق عریض در هر دو گوشی دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی هستند، اما چند تفاوت قابل توجه در نحوه برخورد با رنگ ها وجود دارد. در مثال بالا، ما می‌توانیم باند رنگی را در گلکسی تشخیص دهیم و هیچ یک از این مشکلات را در آیفون مشاهده نمی‌کنیم. اگر به شاخه‌های درخت نگاه کنید، می‌توانید تیز شدن تهاجمی‌تر کهکشان را نیز مشاهده کنید.

 

دوربین فوق عریض – شب

 

دوربین فوق عریض - شب

 

در شب، کهکشان نوردهی روشن تری دارد و این باعث ایجاد نویز زیادی در آسمان می شود. ما همچنین متوجه شدیم که کهکشان به طور مداوم دارای این رنگ آبی جوهری آسمان است که کاملاً واقعی نیست. آیفون در این مورد تاریک تر و کمی واقعی تر به نظر می رسد.

 

زوم 3X

 

زوم 3X

 

تصاویر بالا برش‌هایی از یک عکس با زوم 3 برابری در گلکسی و آیفون هستند و هنگامی که برش را مشاهده می‌کنید، به وضوح می‌توانید سطح بسیار بالاتری از جزئیات را که با لنز زوم 3X اصلی گلکسی به دست می‌آورید، مشاهده کنید.

نبرد بزرگ دیگر برای کیفیت ویدیو است، جایی که آیفون رهبر بود. اما اکنون ویدیوی شب در گلکسی بهبود یافته است و فیلم‌ها نویز کمتری دارند، به علاوه می‌توانید از دوربین زوم 5X در شب نیز استفاده کنید.

آنچه سامسونگ دارد ضبط ویدیوی 8K است، گزینه ای که در آیفون وجود ندارد، اما ما مطمئن نیستیم که بسیاری از مردم واقعاً به آن اهمیت می دهند، با توجه به اندازه بزرگ مرتبط با ویدیوی 8K و عدم پشتیبانی در اکثر مانیتورها و تلویزیون ها.

کیفیت صدا و هپتیک

وقتی صحبت از بلندگوها به میان می‌آید، بیشتر گوشی‌ها – از جمله گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس – از یک بلندگوی اصلی و پایینی و یک بلندگوی کمکی در گوشی استفاده می‌کنند.

گلکسی ظاهر بصری اسپیکر پایینی را تغییر می‌دهد و به جای طراحی سوراخ‌دار که قبلاً استفاده می‌شد، از بریدگی قرص‌شکل استفاده می‌کرد، اما کیفیت صدا عمدتاً بدون تغییر باقی می‌ماند.

در مورد لمسی، بازخورد ارتعاشی از آیفون هنوز با موتور Taptic کمی بهبود یافته است و در حالی که موتور لرزش سامسونگ خوب است، ما می‌خواهیم در آنجا نیز شاهد بهبودهایی باشیم.

 

عمر باتری و شارژ

گلکسی با حجم باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نسبت به آیفون 15 پرو مکس با باتری 4422 میلی آمپر ساعتی برتری نظری دارد. این تفاوت 13 درصدی به نفع گوشی سامسونگ است.

با این حال، عمر باتری در زندگی واقعی اینگونه نیست.

و به همین دلیل است که ما تعدادی آزمایش باتری را برای یافتن اعداد دقیق عمر باتری انجام می دهیم.

 

نتایج تست باتری :

 

با این حال، عمر باتری در زندگی واقعی اینگونه نیست.

و به همین دلیل است که ما تعدادی آزمایش باتری را برای یافتن اعداد دقیق عمر باتری انجام می دهیم.

نتایج تست باتری PhoneArena:

تست مرور وب سبک‌تر ما، نشان می‌دهد که این دو مدت زمان مشابهی را با موارد استفاده سبک‌تر دوام می‌آورند، اما وقتی به تست ویدیوی YouTube نگاه می‌کنید، آیفون با اختلاف خوبی از گلکسی پیشی می‌گیرد.

وقتی صحبت از شارژ به میان می‌آید، گلکسی با سرعت 45 وات در مقایسه با حدود 25 وات آیفون سریع‌تر است. این بدان معناست که شما باید حدود 1 ساعت و 40 دقیقه برای شارژ کامل آیفون صبر کنید، در حالی که گلکسی تنها در حدود 1 ساعت شارژ می شود.

نتایج تست شارژ :

نتایج تست شارژ :

 

هر دو از شارژ بی سیم با سرعت 15 وات مشابه نیز پشتیبانی می کنند، اما آیفون از پشتیبانی MagSafe مغناطیسی نیز برخوردار است. گلکسی از استاندارد جدید مغناطیسی Qi2 پشتیبانی نمی کند.

 

 

مقایسه مشخصات

در زیر می توانید نمای کلی از مشخصات گلکسی اس 24 اولترا در مقابل آیفون 15 پرو مکس را مشاهده کنید:

 

مقایسه مشخصات

 

 

خلاصه

به طور خلاصه، کهکشان چند پیشرفت ساده را با هوش مصنوعی معرفی می‌کند و پیشرفت‌های کوچکی را در سرتاسر ما به ارمغان می‌آورد. از میان این موارد، قابل توجه ترین ممکن است تجربه بهبود یافته دوربین باشد. همچنین این گوشی بزرگ‌تر است، دارای قلم S برای کسانی است که به آن اهمیت می‌دهند، و قابلیت سفارشی‌سازی و باز بودن اندروید را دارد.

از سوی دیگر، آیفون iOS و تمام مزایای اکوسیستم اپل را ارائه می‌کند و همچنین انتظار می‌رود عمر باتری کمی بیشتر باشد. این دوربین با زوم 5X می تواند جایگاه خود را حفظ کند و تعدادی از ویژگی های حرفه ای عکس و فیلم را ارائه می دهد که برخی از آنها استقبال می کنند.

از نظر قیمت، گلکسی کمی گران‌تر است (1300 دلار برای گلکسی پایه در مقابل 1200 دلار برای آیفون)، اما گوشی‌های سامسونگ معمولاً به فروش می‌رسند، که به ندرت برای آیفون اتفاق می‌افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.