ارور موبایل

هنگام خرید و فروش اکانت بازی‌ های آنلاین باید به چه نکاتی توجه کرد؟

سرهنگ رجبی درباره کلاهبرداری تحت عنوان فروش حساب کاربری بازی‌ های آنلاین بیان کرد: در فضای کنونی بچه‌ها به ویژه نوجوانان و برخی از جوانان اقبال زیادی به بازی‌های آنلاین دارند و از بازی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که برایشان بسیار جذاب است و مشتری‌ زیادی هم دارد.!

وی ادامه داد: عده‌ای از کاربران در این بازی‌ها تا مراحل بالا می‌آیند و می‌خواهند حساب خود را بفروشند، در این زمان برای تبادل اکانت بازی کلاهبرداری اتفاق می‌افتد؛ یعنی فردی اکانت را می‌فروشد، بعد از دریافت پول اکانت را واگذار نمی‌کند و یا فرد دیگری که تحت عنوان خرید اکانت، اکانتی را دریافت می‌کند و مبلغ مورد توافق را به فروشنده نمی‌پردازد که به این دو صورت کلاهبرداری اتفاق می‌افتد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا درباره قانونی بودن فروش اکانت اظهار کرد: خرید و فروش اکانت اقدام غیرقانونی نیست که بگوئیم خرید و فروش اکانت جرم است زیرا به عنوان دارایی سایبری فرد می‌تواند اکانت بازی خود را بفروشد اما افراد باید به نکاتی در این زمینه توجه داشته باشند.!

رجبی در پاسخ به این سوال که افراد باید چه نکاتی را رعایت کنند تا در دام این کلاهبرداری‌ها قرار نگیرند؟ توضیح داد: تبادل اکانت باید زمانی انجام شود که پول دریافت شده باشد و این موضوع به اعتماد طرفین به یکدیگر وابسته است. علاوه بر آن، راهکارهای فنی نیز وجود دارد؛ برخی مواقع مشاهده می‌شود فرد اکانت بازی را دریافت می‌کند. زمانی که در بازی آنلاین اکانت بازی را دریافت می‌کنید این اکانت بر روی حساب ایمیل فعال شده است. فرد فروشنده باید حساب ایمیل را تحویل خریدار دهد و خریدار به صرف اینکه ایمیل و حسابی را دریافت کرده خیالش راحت است که بازی در اختیار اوست، اما به دلیل اینکه رمز عبور بازی و سینک شدن حساب کاربری با حساب کاربری و ایمیل جدید انجام نشده برخی اوقات مشاهده می‌شود که فروشنده حساب بازی را دوباره از دست خریدار خارج می‌کند و کلاهبرداری به این شیوه انجام می‌شود که فرد اکانت را واگذار کرده اما با روش دیگری اکانت را پس می‌گیرد./

وی ادامه داد: فردی که اکانت را خریداری می‌کند باید بلافاصله بعد از خرید، کلمه عبور را تغییر دهد، حساب کاربری را با حساب کاربری بازی جدید سینک کند و تنظیمات امنیتی را انجام دهد تا حساب کاربری در اختیار خود باقی بماند.!

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه پرونده‌های متعددی در این حوزه شکل می‌گیرد و شکایت‌های زیادی به سمت پلیس فتا گزارش می‌شود، گفت: برابر روال قانونی و قضایی پرونده‌ها رسیدگی می‌شود و مستندات لازم جمع‌آوری و به مراجع قضایی ارسال می‌شود تا قضات بتوانند بر روی این موضوع حکم صادر و احقاق حق کنند.

 

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل