ارور موبایل
Intel Arc A580 GPU With Ray Tracing and Intel XeSS Support Launched: All Details

پردازنده گرافیکی Intel Arc A580 با Ray Tracing و پشتیبانی Intel XeSS راه اندازی شد.

[ad_1]

کارت گرافیک دسکتاپ Intel Arc A580 در اوایل این هفته توسط این شرکت عرضه شد. به گفته سازنده تراشه آمریکایی، GPU میان رده جدید برای سازندگان و گیمرها طراحی شده است. گیمرها می توانند عناوین محبوب را با وضوح کامل 1080p با تنظیمات بالا با استفاده از پردازنده گرافیکی جدید Intel Arc A580 بازی کنند. همچنین طبق جزئیات به اشتراک گذاشته شده توسط شرکت، نرخ فریم بالایی را در بازی های ورزشی الکترونیکی ارائه می دهد. در همین حال، این کارت گرافیک از Intel XeSS و ردیابی پرتوهای شتاب‌دار سخت‌افزاری نیز پشتیبانی می‌کند.

اینتل Arc A580 که چند ماه پیش معرفی شد، بالاخره وارد بازارهای جهانی شد. کارت گرافیک دارای 24 هسته Xe و 24 واحد ردیابی اشعه است. این شرکت می‌گوید حداکثر سرعت کلاک آن 1700 مگاهرتز است و به 8 گیگابایت GDDR6 VRAM با پهنای باند حافظه 512 گیگابایت بر ثانیه مجهز شده است.

کارت گرافیک سری 5 Intel Arc 5 برای رایانه های رومیزی که به تازگی راه اندازی شده است دارای توان کل برد (TBP) 185 وات است. این پردازنده دارای یک نسخه با قابلیت کمتر از GPU است که در پردازنده‌های گرافیکی گران‌تر Arc A770 و A750 اینتل یافت می‌شود.

در صفحه محصول Intel Arc A580 آمده است که این بازی نرخ فریم بالایی را برای عناوین محبوب با وضوح 1080p ارائه می کند. برای مثال، در بازی Diablo IV و Marvel’s Spider-Man Remastered به ترتیب 155 و 119 فریم در ثانیه ارائه می شود. طبق گفته اینتل، Baldur’s Gate III و Cyberpunk 2077 (با XeSS و ردیابی پرتو) با سرعت 90 فریم در ثانیه و 85 فریم در ثانیه اجرا می شوند.

سازنده تراشه همچنین از قابلیت‌های هوش مصنوعی پردازنده گرافیکی Arc A580 خبر می‌دهد. اینها شامل بارهای کاری است که شامل وظایف هوش مصنوعی مولد روی دستگاه مانند اجرای Stable Diffusion است. همچنین از فناوری ارتقاء تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی XeSS اینتل پشتیبانی می کند که به فناوری هوش مصنوعی Intel Xe Matrix Extensions (Intel XMX) این شرکت بستگی دارد.

به گفته این شرکت، قیمت کارت گرافیک جدید Intel A580 از 179 دلار شروع می شود. کارت گرافیک میان رده جدید اکنون برای خرید از سازندگانی مانند ASRock، Gunnir و Sparkle در مناطقی که دیگر پردازنده‌های گرافیکی Arc مانند Intel Arc 750 و Intel Arc A770 در دسترس هستند در دسترس است.

[ad_2]

ارور موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.