ارور موبایل
چگونه گوشی های اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

چگونه گوشی های اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

فرق گوشی تقلبی با گوشی اصلی بسیار زیاد است. اینجا چند تفاوت بین این دو را میتوان به شما گفت:

۱- کیفیت ساخت: گوشی های تقلبی در کلیه جنبه های ساخت و طراحی کمترین کیفیت را دارند. مواد اولیه ارزانتر و کیفیت ساخت و نصب قطعات نیز ناپایدار است.

۲- عملکرد و قابلیت ها: گوشی های تقلبی با قابلیت ها و ویژگی های گوشی های اصلی همخوانی ندارند. اغلب کمتر عمر باتری، کیفیت نمایشگر پایین تر، عملکرد ضعیفتر دوربین، و نداشتن ویژگی های پیشرفته مانند اثر انگشت و شارژ سریع را دارند.

۳- امنیت: گوشی های تقلبی در بسیاری از موارد بدون لایسنس نرم‌افزاری تولید میشوند و این باعث کاهش امنیت دستگاه میشود و در برابر حملات نرمافزاری و ویروسها به خطر افتاده.

۴- پشتیبانی و به روزرسانی: گوشی های تقلبی بیشتر از تغییر در پشتیبانی و به روزرسانی های نرمافزاری محروم میباشند. اغلب برندهای تقلبی عمر کوتاهی دارند و پشتیبانی برای آنها به خودی خود دشوار است.

در کل، خرید گوشی اصلی توصیه میشود. این گوشی ها با کیفیت ساخت بالا، قابلیت ها و ویژگی های پیشرفته، پشتیبانی کارخانه و به روزرسانی های نرمافزاری منظم طراحی و تولید میشوند.

تلفن های همراه

تولید کنندگان تلفن های همراه تقلبی از تمام جنبه های ظاهری یک گوشی مارک تقلید می کنند تا محصولات خود را واقعی جلوه دهند. پوسته و صفحه بیرونی گوشی، لوگوها و مارک های چاپ شده، بسته بندی و لوازم جانبی همراه آن همگی قابل کپی هستند و تشخیص تقلبی یا اصل بودن گوشی را دشوار می کند. در صورت امکان، همیشه ترجیح داده می شود که یک گوشی را از طریق یک خرده فروش یا فروشنده ثبت شده خریداری کنید که می تواند اصالت تلفن را تضمین کند. با این حال، با رواج وب‌سایت‌های خرید اینترنتی و حراج، این ممکن است گزینه‌ای نباشد. در اینجا چند نکته ساده برای کمک به تشخیص اصل یا تقلبی یک گوشی وجود دارد:

تلفن را بشناسید

قبل از خرید یک گوشی جدید، لازم است کمی تحقیق کنید. شما فقط باید یک گوشی ساخته شده توسط یک سازنده قابل اعتماد خریداری کنید. قبل از خرید، باید از شماره مدل خاص گوشی، رنگ‌های موجود، ویژگی‌ها، نرم‌افزار و سخت‌افزار و ضمانت‌نامه‌ای برای محصول مطلع شوید. اطلاعات مربوط به یک مدل خاص از تلفن را می توان در وب سایت سازنده یا از طریق یک خرده فروش ثبت شده پیدا کرد. هنگامی که این اطلاعات را داشته باشید، کار شناسایی جعلی را بسیار آسان تر می کند.

ظاهر

در نگاه اول، یک گوشی تقلبی ممکن است شبیه به یک مدل اصلی به نظر برسد. در مقایسه دقیق‌تر، ممکن است بتوانید برخی از تفاوت‌های آشکار بین یک اصل و یک جعلی را شناسایی کنید، مانند: رنگ، محل دکمه‌ها، اندازه یا املای نام برند. برخی از تقلبی ها کمتر آشکار هستند. جعل‌کنندگان می‌توانند جزئیات طراحی را تا جزییات جزئی تقلید کنند که تشخیص اصل بودن گوشی را دشوار می‌سازد. اگر بتوانید شخصاً محصول را مشاهده کنید، ممکن است متوجه تفاوت در وزن، اندازه صفحه، محل دکمه ها و باتری، کیفیت چاپ و رنگ آمیزی، عملکردهای اضافه شده یا از دست رفته، برچسب ها و هولوگرام های کنترل کیفیت و یک کلیت شوید. عدم کیفیت

امکانات

گوشی‌های تقلبی می‌توانند ویژگی‌های متفاوتی نسبت به مدل‌های اصلی داشته باشند، مانند دو سیم‌کارت، تلویزیون آنالوگ و غیره. شماره مدل و مشخصات فنی گوشی اصلی را که می‌خواهید بخرید بررسی کنید و مطمئن شوید که با آنچه ارائه می‌شود مطابقت دارد. تلفن های تقلبی نیز اغلب به نظر می رسد ویژگی هایی را ارائه می دهند که یا وجود ندارند یا آنطور که گفته می شود نیستند. به عنوان مثال، ممکن است گفته شود دوربین‌های داخلی 8 مگاپیکسلی هستند، در حالی که نیستند – یا GPS را ارائه می‌دهند، در حالی که ندارند. همچنین ممکن است تلفن های تقلبی از نظر رنگ، ظرفیت حافظه، مگاپیکسل دوربین، کیفیت صفحه نمایش و سیستم عامل با گوشی های اصلی متفاوت باشند. برای اطمینان از اصل بودن گوشی، مقایسه ویژگی های فنی بسیار مهم است.

عملکرد

تلفن های بازار سیاه از قطعات غیر استاندارد و ارزان ساخته می شوند و اغلب بر روی سیستم عامل های درجه دوم یا غیرقانونی کار می کنند.

جعل‌کنندگان از چیپ‌ست‌های ارزان‌قیمت نسل قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، که ممکن است عملکردی مشابه مدل‌های اصلی داشته باشند، اما سرعت پردازش بسیار پایین‌تری دارند.

اگر ندانسته یک گوشی تقلبی خریداری کرده باشید، پس از روشن کردن آن خیلی سریع متوجه خواهید شد. سرعت پردازش اغلب بسیار کندتر است، سیستم‌عامل‌ها دارای ویژگی‌های گمشده هستند و ممکن است تلفن با نرم‌افزارها و برنامه‌های وابسته سازگار نباشد.

دسترسی

تلفن‌های همراه تقلبی زمانی به بازار می‌آیند که مدل اصلی موجود نباشد یا در دسترس نباشد.

اغلب اگر تولیدکنندگان و فروشندگان ثبت شده بگویند که یک مدل موجود نیست یا در دسترس نیست، تقلبی ها در وب سایت های حراج و از طریق فروشندگان ثبت نام نشده ظاهر می شوند. زمانی که گوشی در رنگ های خاصی در دسترس نباشد، این امر نیز رایج است.

مراقب باشید، زمانی که کالای اصلی بیشترین تقاضا را دارد، جعل‌کنندگان از این فرصت برای فریب مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند.

شماره IMEI

هر تلفن همراه اصلی یک شماره سریال برای ثبت آن در شبکه اپراتور دارد. این شماره، شماره شناسه بین المللی تجهیزات موبایل (IMEI) نامیده می شود. از شماره IMEI می توان برای تأیید مشروعیت تلفن استفاده کرد. اغلب مدل‌های تقلبی شماره IMEI ندارند یا از یک جعلی استفاده می‌کنند.

  • اگر شخصاً تلفن را مشاهده می کنید، می توانید شماره IMEI را روی بسته بندی محصول، زیر باتری گوشی یا با فشار دادن *06 روی گوشی پیدا کنید.
  • اگر شخصاً تلفن را مشاهده نمی کنید، باید شماره IMEI گوشی را از فروشنده بخواهید.
  • برای بررسی مشروعیت شماره IMEI گوشی و هرگونه اطلاعات مربوط به کشور سازنده، سازنده و نوع مدل، می توانید از این ابزار استفاده کنید.

باتری ها

باتری ها

چگونه باتری ها و شارژرهای تقلبی را تشخیص دهیم؟

گوشی های تلفن همراه تنها محصول الکترونیکی نیستند که مورد هدف جعلان قرار می گیرند. باتری ها و شارژرهای تلفن همراه در بازار سیاه نیز در حال نفوذ به بازار هستند که خطرات بالقوه سلامت و ایمنی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد.

باتری ها و شارژرهای تقلبی اغلب به عنوان یک محصول پس از بازار عرضه می شوند که در وب سایت های حراج یا در فروشگاه های ثبت نشده اغلب با قیمت قابل توجهی پایین تر از محصولات اصلی یافت می شوند.

با توجه به ظاهر یکنواخت اکثر باتری ها و شارژرهای تلفن همراه، تشخیص اینکه چه محصولاتی تقلبی هستند و کدام ها اصل هستند، می تواند دشوار باشد.

در اینجا چند نکته ساده برای کمک به تشخیص اصل یا تقلبی باتری و شارژر وجود دارد:

از یک تولید کننده ثبت شده و خرده فروش قابل اعتماد خرید کنید
شما فقط باید لوازم جانبی تلفن همراه را خریداری کنید که توسط یک سازنده قابل اعتماد ساخته شده است.

اگر به دنبال تعویض باتری یا شارژر هستید، باید به اطلاعات سازنده اصلی مراجعه کنید تا مطمئن شوید باتری یا شارژر مناسب مدل گوشی خود را خریداری کرده اید. توجه به این نکته ضروری است که برای شارژ باتری تلفن همراه خود فقط باید از شارژر مشخص شده توسط سازنده استفاده کنید.

همچنین باید سعی کنید لوازم جانبی تلفن همراه خود را از یک خرده فروش مورد اعتماد خریداری کنید که می تواند اصالت محصولات آنها را تأیید کند.

ظاهر

بیشتر باتری ها و شارژرهای تلفن همراه بسیار شبیه به هم هستند و شناسایی محصولات قانونی و تقلبی را دشوار می کند.

اگر قادر به بررسی دست اول محصول هستید، باید به دنبال علائم بی کیفیتی مانند: چاپ نادرست، غلط املایی، قرار دادن برچسب کج و نشانه هایی از نقص در کار باشید.

برخی از تولیدکنندگان تلفن همراه برچسب‌های هولوگرام را نیز روی باتری‌های خود قرار می‌دهند که تکثیر آن توسط جعل‌کنندگان دشوار است – اگرچه آنها تلاش می‌کنند.

ضمانتنامه

همه سازندگان اصلی تلفن همراه ضمانت‌نامه‌ای محدود ارائه می‌دهند که گوشی، نرم‌افزار و لوازم جانبی را پوشش می‌دهد.

اکثر لوازم جانبی اصل برای مدت معینی از تاریخ خرید توسط مالک اصلی تحت پوشش قرار می گیرند.

تولیدکنندگان و فروشندگان ثبت شده نیز خدمات پشتیبانی و خدمات رسانی به محصولات آسیب دیده را ارائه می دهند.

باتری ها و شارژرهای بازار سیاه به ندرت دارای گارانتی هستند یا خدمات پشتیبانی و سرویس محصولات آسیب دیده را به مشتری ارائه می دهند.

مهم است که رسید هر لوازم جانبی تلفن همراهی را که خریداری می کنید نگه دارید تا در صورت معیوب بودن محصول بتوانید ادعای گارانتی داشته باشید. همچنین مفید است که در صورت خرید جعلی، تمام مدارک خرید را نگه دارید تا بتوانید به مقامات مربوطه اطلاع دهید.

قیمت

اگر قیمت خیلی خوب به نظر می رسد که درست نباشد، احتمالاً همینطور است.

باتری‌ها و شارژرهای تقلبی تلفن‌های همراه از قطعات ارزان‌قیمتی ساخته شده‌اند که به آنها امکان می‌دهد با کسری از قیمت محصولات اصلی تولید شوند.

همچنین، جعل‌کنندگان مجبور نیستند در تحقیقات، طراحی و تست ایمنی محصول سرمایه‌گذاری کنند. آنها مالیات دولتی، هزینه واردات نمی پردازند و به تجارت منصفانه یا مقررات حداقل دستمزد برای کارمندان خود ملزم نیستند.

همه این عوامل به این معنی است که تقلبی ها را می توان با قیمت بسیار کمتری نسبت به یک محصول اصلی فروخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.