ارور موبایل
آدینه یعنی چی

آدینه یعنی چی

مقاله ای دیگر از ارور موبایل **آدینه**، روز جمعه در گاه‌شماری هجری شمسی و اولین روز هفته در تقویم میلادی است. آدینه در فرهنگ ایرانی و اسلامی، روز تعطیل است. در دین اسلام، نماز جمعه در این روز برگزار می‌شود.

**ریشه‌شناسی**

واژه «آدینه» از ریشه «اود» به معنای «آتش» گرفته شده است. در ایران باستان، روز جمعه به نام «آتش‌دان» یا «آتشگاه» نامیده می‌شد. این نامگذاری به این دلیل بود که در این روز، آتش‌دان‌ها را روشن می‌کردند و به نیایش می‌پرداختند. در زبان عربی، روز جمعه به نام «یوم الجمعة» (روز جمع شدن) نامیده می‌شود.

**آدینه در فرهنگ ایرانی**

در فرهنگ ایرانی، روز جمعه روز تعطیل است. مردم در این روز به زیارت می‌روند، با دوستان و خانواده خود وقت می‌گذرانند و کارهایی را که در طول هفته فرصت انجام آن را نداشته‌اند، انجام می‌دهند. در برخی از مناطق ایران، آیین‌ها و مراسم خاصی در روز جمعه برگزار می‌شود.

**آدینه در دین اسلام**

در دین اسلام، روز جمعه روز تعطیل است. نماز جمعه در این روز برگزار می‌شود. نماز جمعه یکی از واجبات دین اسلام است که باید توسط مردان مسلمان در مسجد خوانده شود. در روز جمعه، مسلمانان به زیارت می‌روند و به کارهای خیر می‌پردازند.

**آدینه در دیگر فرهنگ‌ها**

در برخی از فرهنگ‌های دیگر، روز جمعه نیز روز تعطیل است. در برخی از کشورها، روز جمعه روز کاری است، اما ساعت کاری کوتاه‌تر است.

**جمع‌بندی**

آدینه، روز جمعه در گاه‌شماری هجری شمسی و اولین روز هفته در تقویم میلادی است. آدینه در فرهنگ ایرانی و اسلامی، روز تعطیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل