ارور موبایل
از کجا بفهمیم اینستا هک شده

از کجا بفهمیم اینستا هک شده

اینستاگرام برای طراحان بسیار مهم است و به عنوان یک ابزار بازاریابی و شبکه ای که کلید جذب مشتریان جدید است، عمل می کند. بنابراین اگر اینستاگرام خود را هک کرده اید چه باید بکنید؟ اول، نترسید – شما تنها نیستید. متیو کرول، استراتژیست رسانه‌های اجتماعی در آژانس ارتباطی طراحی محور Novità می‌گوید: «می‌توانم بگویم که معمولاً برای یک کاربر معمولی در زندگی خود تا حدی هک می‌شود. “من اغلب از دوستان و همکارانم می شنوم که آنها فعالیت های مشکوکی را در حساب خود تجربه کرده اند.” اما اگر اکانت اینستاگرام خود را هک کرده اید، مهم است که سریع عمل کنید. هر چه سریعتر برای بازیابی پروفایل اینستاگرام خود اقدام کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر می شود. در اینجا مراحل نحوه بازگرداندن حساب

چگونه بفهمم اکانت اینستاگرامم هک شده است؟

نشانه‌های واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است با اکانت اینستاگرام هک شده روبرو باشید. اکثر هکرها بلافاصله داده های شخصی حساب شما را تغییر می دهند تا شما را بیرون کنند و از دسترسی مجدد شما به اینستاگرام جلوگیری کنند. هر زمان که ایمیل، شماره تلفن یا رمز عبور شما تغییر کرد، اینستاگرام یک هشدار ایمیل برای شما ارسال می کند. آن ایمیل از سایت security@mail.instagram.com ارسال خواهد شد. اگر خودتان چیزی را تغییر نداده اید، این نشانه این است که یک هکر ممکن است به حساب شما دسترسی پیدا کرده باشد. اینستاگرام همچنین به شما در مورد «تلاش‌های مشکوک ورود به سیستم» هشدار می‌دهد، که ممکن است نشانه‌ای از تلاش هکر برای دسترسی به حساب شما باشد.

اینستاگرام خود و همچنین اقداماتی که می توانید برای تقویت امنیت سایبری خود انجام دهید، آورده شده است.

یکی دیگر از نشانه های هک شدن حساب اینستاگرام شما، مشاهده فعالیت غیرعادی در فید شما است. گاهی اوقات این تصاویر، قرقره‌ها یا استوری‌هایی است که در نمایه اینستاگرام شما ظاهر می‌شوند که خودتان آن‌ها را پست نکرده‌اید، و گاهی اوقات دنبال‌کنندگان شما پیام‌هایی مستقیم از نمایه شما دریافت می‌کنند که شما ارسال نکرده‌اید. (با توجه به این نکته، اگر متوجه فعالیت غیرمعمول در صفحه یکی از دوستانتان شدید، به او بگویید! ممکن است قبل از انجام آن، آن را ببینید.)


آیا می توانم حساب اینستاگرام خود را پس از هک شدن بازگردانم؟

پاسخ کوتاه: بستگی دارد.

اگر اینستاگرام خود را هک کرده اید، امکان بازگرداندن آن وجود دارد، اما باید سریع حرکت کنید تا هکر نتواند حساب شما را بیشتر در معرض خطر قرار دهد. اگر سریع عمل کنید، ممکن است بتوانید هکرها را در حالی که در حساب شما هستند، بیرون کنید – و مهمتر از آن، قبل از اینکه اطلاعات شخصی شما را تغییر دهند، عکس های شما را حذف کنند یا در نمایه شما پست کنند. به این ترتیب می توانید از مشکل بازیابی حساب اینستاگرام خود از طریق درخواست پشتیبانی متا جلوگیری کنید

اما اگر هکر قبلاً از ورود فراتر رفته و جزئیات حساب شما مانند رمز عبور، ایمیل و شماره تلفن شما را تغییر داده باشد، بازیابی نمایه بسیار دشوارتر می شود. بسته به میزان آسیبی که آنها وارد کرده اند، اینستاگرام ممکن است بتواند به شما کمک کند حساب خود را بازیابی کنید. اما خود را آماده کنید: اگر حساب شما توسط یک هکر حذف شده است، ممکن است تیم پشتیبانی اینستاگرام کاری برای بازیابی حساب شما انجام ندهد.

چگونه می توان دوباره به اکانت اینستاگرام هک شده دسترسی پیدا کرد؟

پاسخ به این بستگی دارد که آیا هکر فقط رمز عبور اینستاگرام شما یا رمز عبور اینستاگرام و اطلاعات تماس شما را تغییر داده است یا خیر. در اینجا نحوه تلاش برای بازیابی حساب اینستاگرام خود در اسرع وقت آورده شده است.
رمز عبور من کار نمی کند – چه کار کنم؟

برخورد با دیوار آجری در صفحه ورود به سیستم؟ هنوز وحشت نکنید اگر متوجه شده اید که رمز عبور شما دیگر کار نمی کند، به سادگی مراحل تنظیم یک رمز جدید را، همانطور که در صفحه ورود در برنامه اینستاگرام از شما خواسته شده است، دنبال کنید. امیدواریم لینک ورود به حساب ایمیل یا شماره تلفن شما ارسال شود و بتوانید از یک کد امنیتی برای ورود مجدد به حساب کاربری خود و تغییر رمز عبور استفاده کنید. این بهترین حالت خواهد بود، زیرا می‌توانید خودتان بدون تماس با خدمات مشتریان اینستاگرام، مشکل را حل کنید. (به هر حال، ایده بدی نیست که با آنها تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که حساب اینستاگرام شما هک شده است – ممکن است این شرکت به نکات امنیتی مفیدی برای ایمن نگه داشتن حساب شما در آینده اشاره کند.)


من ایمیلی برای بازنشانی گذرواژه دریافت نکردم تا اعتبار ورود خود را تغییر دهم. حالا چی؟

اینجاست که همه چیز پیچیده می شود. اگر دسترسی به حساب رسانه اجتماعی خود را قفل کرده باشید و هنگامی که از طریق دکمه «رمز عبور را فراموش کرده اید» پیوند بازنشانی رمز عبور را دریافت نمی کنید، ممکن است یک هکر ایمیل و شماره تلفن شما را تغییر داده باشد. اکثر هکرها بلافاصله این کار را انجام می دهند تا بتوانند کنترل حساب شما را برای خود حفظ کنند. حتی ممکن است حساب اینستاگرام شما را برای باج گرفتن نگه دارند و از شما درخواست بیت کوین یا غارت دیگری کنند تا آن را پس بگیرید. اگر اینطور است، باید با دنبال کردن دستورالعمل های گام به گام اینجا، فعالیت را به اینستاگرام گزارش دهید. آنها از شما می خواهند که هویت خود را به روش های مختلف تأیید کنید، مانند گرفتن یک سلفی ویدیویی برای اثبات اینکه شما همان کسی هستید که می گویید. این فرآیند احتمالاً به شما دسترسی فوری نمی دهد. ممکن است روزها یا حتی هفته ها طول بکشد تا حساب اینستاگرام شما بازیابی شود.

راه جدیدی برای دسترسی سریع و مستقیم به پشتیبانی وجود دارد – اما باید مایل به پرداخت هزینه آن باشید. متا Meta Verified را ارائه کرده است، یک طرح اشتراک که برای حساب‌های اینستاگرام و فیس‌بوک ویژگی‌های ممتاز را فراهم می‌کند. بله، این شامل چک آبی بدنام رسانه های اجتماعی است، اما شامل پشتیبانی تخصصی، نظارت بر سرقت هویت نیز می شود. در حال حاضر، Meta Verified فقط برای حساب‌های فردی در دسترس است، نه حساب‌های تجاری، اما اگر متا در آینده برنامه را گسترش دهد، تعجب نخواهیم کرد. در حال حاضر، Meta Verified بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید، بین 11.99 تا 14.99 دلار در ماه هزینه دارد – هر دو شامل پشتیبانی تخصصی هستند.

اگر مشکوک هستید که شخصی قصد هک اینستاگرام شما را دارد چه باید کرد؟

چند پرچم قرمز وجود دارد که ممکن است نشان دهنده این باشد که ممکن است شخصی در تلاش باشد اکانت اینستاگرام شما را هک کند (یا قبلاً داشته است). سه مورد کلیدی: دریافت ایمیل تغییر رمز عبور از اینستاگرام که خودتان آن را راه‌اندازی نکرده‌اید، دریافت درخواست تغییر ایمیل بدون درخواست از security@mail.instagram.com و دیدن پست‌هایی که نداده‌اید. در اینجا نحوه دریافت کمک آمده است.
اگر اینستاگرام متوجه فعالیت مشکوک در حساب کاربری شما شد چه باید کرد؟

اگر شخصی بخواهد رمز عبور شما را بازنشانی کند، اینستاگرام برای شما ایمیلی ارسال می‌کند که به شما اطلاع می‌دهد. متیو کرول می‌گوید: «به محض دریافت یک اعلان یا ایمیل از اینستاگرام که به من اطلاع می‌دهد فعالیت مشکوکی در هر یک از حساب‌هایی که مدیریت می‌کنم، فوراً اقدام می‌کنم.

اگر ایمیلی از security@mail.instagram.com دریافت کردید مبنی بر اینکه شخصی درخواست تغییر رمز عبور شما را داده است و این شما نبودید، ممکن است شخصی در تلاش باشد تا اکانت اینستاگرام شما را هک کند. وضعیت را از طریق لینک موجود در آن ایمیل به اینستاگرام گزارش دهید، سپس بلافاصله رمز عبور خود را تغییر دهید.

اگر ایمیلی از security@mail.instagram.com دریافت کردید که در آن آدرس ایمیل مرتبط با حساب اینستاگرام خود را تغییر دهید، اما خودتان آن درخواست را انجام نداده‌اید، روی پیوند موجود در پیامی که می‌گوید Secure My Account است کلیک کنید. اگر قادر به ورود به صفحه ورود به اینستاگرام نیستید، ممکن است کلاهبردار رمز عبور شما را تغییر داده باشد. هنوز امید خود را از دست ندهید – همچنان می توانید با درخواست پیوند ورود یا کد امنیتی کمک دریافت کنید.

اما در مورد این ایمیل‌های اینستاگرام مراقب باشید: برخی از پیام‌هایی که به نظر می‌رسد از اینستاگرام هستند، ممکن است تلاش‌های فیشینگ یا کلاهبرداری از سوی هکرها باشد که می‌تواند منجر به در معرض خطر قرار گرفتن حساب شما یا نصب بدافزار در دستگاه شما شود. (ما ایمیل صحیح اینستاگرام را دوباره برای اندازه گیری خوب در اینجا قرار می دهیم: security@mail.instagram.com.) خبر خوب این است که متا عملکردی را برای کمک به محافظت از شما در برابر کلاهبرداری های ایمیل ایجاد کرده است. اگر وارد بخش امنیت اپلیکیشن اینستاگرام شوید، می‌توانید ببینید اینستاگرام در دو هفته گذشته چه ایمیل‌هایی برای شما ارسال کرده است. بررسی آن داده‌ها باید به شما در تأیید صحت ایمیل کمک کند.

به خاطر داشته باشید که سایر پیام‌ها مانند پیام‌های پیامکی اینستاگرام و چت‌های واتس‌اپ نیز می‌توانند حاوی کلاهبرداری‌های فیشینگ باشند. هوشیار باشید!


اگر متوجه فعالیت مشکوک در حساب خود شدید چه کاری انجام دهید

اگر متوجه عکس‌ها، قرقره‌ها یا استوری‌هایی شده‌اید که خودتان در صفحه‌تان پست نکرده‌اید، یا دنبال‌کنندگانتان متوجه DM‌های عجیب و غریب از حسابتان شده‌اند، احتمالاً در اینستاگرام هک شده‌اید. اگر هنوز وارد سیستم شده اید، باید بلافاصله رمز عبور خود را تغییر دهید، زیرا انجام این کار باعث می شود هکر از حساب شما خارج شود. همچنین باید از طریق صفحه فعالیت ورود به سیستم خود از هر دستگاه مشکوکی خارج شوید و همچنین دسترسی هر برنامه شخص ثالثی را که ممکن است نقض امنیتی داشته باشد و اطلاعات ورود شما را فاش کرده باشد لغو کنید.

آیا می توانید اکانت اینستاگرام خود را در صورت حذف شدن بازیابی کنید؟

در برخی موارد، هکرها ممکن است همه پست‌های شما را حذف کنند و حساب شما را بی‌ثبت کنند. یا ممکن است حساب شما را به طور کامل حذف کنند. اگر برخی از حساب‌های شما را حذف کرده‌اند اما نه همه، ممکن است بتوانید با رفتن به بخش فعالیت خود در حساب اینستاگرام خود و انتخاب Recently Deleted پست‌ها را بازیابی کنید. (بدیهی است که فقط زمانی می توانید این کار را انجام دهید که دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید!) در آنجا، پست های 30 روز گذشته و همچنین داستان های 24 ساعت گذشته را خواهید یافت. سپس می توانید آن تصاویر یا ویدیوها را به پروفایل اینستاگرام خود بازیابی کنید.

اما اگر حساب کاربری شما کاملاً حذف شده باشد، ممکن است خوش شانس نباشید. خود اینستاگرام می‌گوید: «وقتی اکانت خود را حذف می‌کنید، پروفایل، عکس‌ها، ویدیوها، نظرات، لایک‌ها و فالوورهای شما برای همیشه حذف می‌شوند.» می توانید یک حساب کاربری جدید با همان آدرس ایمیلی که قبلا استفاده می کردید ایجاد کنید، اما ممکن است نتوانید همان نام کاربری را دریافت کنید.

گفته شد، پنجره ای وجود دارد که در آن می توانید حساب اینستاگرام خود را بازیابی کنید. اگر شخصی حساب شما را حذف کرده باشد، شما از نظر فنی 30 روز فرصت دارید تا با اینستاگرام تماس بگیرید و توضیح دهید که هک شده اید و [از آنها بخواهید] حساب شما را پشتیبان بگیرند. «اینستاگرام ادعا می‌کند که داده‌های شما را برای مدت طولانی ذخیره می‌کند.» با این حال، این یک ضربه طولانی است. هنگامی که حساب شما حذف می شود، احتمالاً از بین رفته است.”

به عنوان مثال، طراح داخلی کریستن مک گینیس، یکی از خوش شانس ها نبود. سه سال پیش، او متوجه شد که به دلیل فعالیت مشکوک از حساب اینستاگرام خود خارج شده است – حتی اگر احراز هویت دو مرحله ای او فعال شده بود. فرآیند بازیابی اکانت اینستاگرام شامل تایید هویت است. مک گینیس می گوید: من این را بیش از ده بار در یک ماه ارسال کردم و هیچ پاسخی دریافت نکردم. “متاسفانه، من هرگز هیچ کمکی دریافت نکردم، فقط سردرد و دل درد.”

پس از یک ماه، مک گینیس تسلیم شد. او یک حساب کاربری جدید در اینستاگرام راه اندازی کرد و از پست افتتاحیه خود برای توضیح اینکه چه اتفاقی برای دسته قبلی اش افتاده است استفاده کرد. او سپس روند پرزحمت دنبال کردن مجدد ارتباطات سابق خود را آغاز کرد، به این امید که آنها او را دنبال کنند. اگرچه بسیاری از آنها این کار را کردند، او نیاز داشت که به دیگران پیام بدهد تا خود را دوباره معرفی کنند. آستر نقره ای کوچک این بود که عکس های او به صورت خودکار در تلفنش ذخیره می شد. با این حال، این بدبختی هزینه داشت. مک گینیس می‌گوید: «من چند هزار دنبال‌کننده را از دست دادم، بسیاری از آنها را هرگز برنمی‌گردانم، زیرا نمی‌دانم با چه کسی تماس بگیرم.

با وجود اینکه هیچ روشی برای محافظت از حساب کاربری کاملاً ایمن نیست، اما رعایت بهترین روش‌های امنیتی می‌تواند از نیاز به بازسازی فالوورهایتان جلوگیری کند. همچنین می‌توانید هر چند وقت یکبار داده‌های خود را دانلود کنید تا آرشیو پست‌ها، فالوورها و حتی نظرات خود را نگه دارید – به این ترتیب، اگر اینستاگرام خود را هک کرده‌اید و در نهایت نیاز به بازسازی حساب خود داشته باشید، شروع خوبی خواهید داشت.

چند راه برای محافظت از حساب اینستاگرام من چیست؟

هک کردن محدود به اینستاگرامرهای مطرح مانند افراد مشهور و اینفلوئنسرها با میلیون ها فالوور نیست. سایمون می‌گوید: «هر حسابی می‌تواند یک هدف باشد، زیرا اگر هکرها موفق شوند، می‌توانند از حساب هک‌شده برای دریافت اطلاعات مهم مانند شماره کارت اعتباری، آدرس و پین‌ها از سایر کاربران ناآگاه استفاده کنند.»

یک رمز عبور قوی یک مکان واضح برای شروع است – و بله، رشته‌های حروف و اعداد پیشنهادی توسط iOS اپل بسیار امن هستند. (اگر نگران به خاطر سپردن همه ورود به سیستم خود هستید، یک مدیر رمز عبور دیجیتال می تواند به شما کمک کند.) با این وجود، چند مرحله اضافی وجود دارد که باید برای جلوگیری از هک احتمالی انجام دهید.
احراز هویت دو مرحله ای را روشن کنید

احراز هویت دو مرحله ای کاربران را ملزم می کند که هر بار که وارد دستگاه جدیدی می شوند، یک کد امنیتی از یک برنامه احراز هویت یا تلفن همراه شما از طریق پیام متنی (SMS) وارد کنند – و این یک بازدارنده قوی برای کلاهبرداران است. متا این سرویس را ارائه می دهد و می توانید آن را از طریق صفحه امنیتی در برنامه تنظیم کنید.
فعالیت ورود خود را بررسی کنید

مراقب فعالیت ورود به سیستم خود باشید که در بخش امنیت برنامه نیز قابل مشاهده است. در آنجا، تمام دستگاه‌هایی را که اکانت اینستاگرام شما در حال حاضر وارد آن شده‌اید، به اضافه مکان‌های جغرافیایی آن‌ها را می‌بینید. اگر در اینجا فعالیت مشکوکی مشاهده کردید، می‌توانید از دستگاه فعلی خود خارج شوید.


بررسی کنید کدام برنامه های شخص ثالث به حساب اینستاگرام شما دسترسی دارند

اعطای دسترسی برنامه های شخص ثالث به حساب شما یک راه آسان برای به اشتراک گذاری محتوا در پلتفرم های مختلف است، اما با خطراتی همراه است: هکرها می توانند به آن برنامه ها نفوذ کنند و اطلاعات ورود به اینستاگرام شما را بدزدند. به تنظیمات امنیتی خود بروید، سپس روی Apps and Websites کلیک کنید تا ببینید چه برنامه های دیگری به حساب اینستاگرام شما دسترسی دارند. مراقب هرگونه نقض بزرگ داده‌ای که ممکن است بر آن برنامه‌ها تأثیر بگذارد، باشید – اگر چنین اتفاقی افتاد، می‌خواهید فوراً رمز عبور خود را تغییر دهید.


ذخیره خودکار را فعال کنید

اگرچه این اقدام لزوماً از حساب شما در برابر هکرها محافظت نمی کند، اما به شما فرصتی می دهد تا در صورت هک شدن و حذف شدن اینستاگرام، تمام عکس های خود را در تلفن خود ذخیره کنید. در برنامه، روی Settings، سپس Account، سپس Original Photos (iPhone) یا Original Posts (Android) کلیک کنید و مطمئن شوید که Save روشن است.

منبع : http://go.errormobile.ir/RqUrh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل