ارور موبایل

استفاده از نمایشگر‌های OLED به‌جای پنجره‌های مترو

کشور چین قصد دارد تا شیشه‌های پنجره واگن‌های مترو را با همکاری شرکت LG، با صفحات OLED شفاف جایگزین کند. کمپانی LG موفق به تولید نمایشگرهای‌شفافی شده است که با دارا بودن ابعاد بزرگ، جانشین‌های مناسبی برای چنین پنجره‌هایی هستند”

برطبق آخرین گزارشات، LG اولین شرکتی است که ساخت OLED شفاف را در ابعاد مناسب ۵۵ اینچی، برای پنجره‌های مترو برعهده گرفته است. همچنین قرار است تا از این نمایشگر‌های پیشرفته در قطار‌های چین برای اولین بار در دو شهر شنژن و پکن استفاده شود. هنوز هیچ اطلاعاتی چه در مورد وضوح یا درخشندگی نمایشگرها، چه در مورد طول عمر یا میزان مصرف آن‌ها در دست نیست. با این‌حال بر اساس تصاویری که ال‌جی ارائه داده است، انتظار می‌رود تا این صفحات‌نمایش، نسبتاً پر وضوح، با روشنایی مناسب و زاویه دید خوبی به بازار عرضه شوند”!

در پکن و شنژن قرار است از این نمایشگر‌ها برای نشان دادن اطلاعات دقیق زمانی، برنامه مترو، موقعیت و مکان‌یابی استفاده شود. به علاوه گفته شده است در آینده به‌روزرسانی‌های دیگری همچون پیش‌بینی آب‌وهوا برای این OLED‌ها ارائه خواهد شد. لازم به‌ذکر است که قطار‌ها همچنان از صفحات LCD برای نمایش مواردی مانند تبلیغات استفاده خواهند کرد.

چشم‌انداز استفاده از OLED‌های شفاف

OLED‌های شفاف مدتی هست که تولید شده‌اند و در برخی دستگاه‌های مختلف مانند هدست واقعیت‌افزوده مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با توجه به اینکه این نمایشگر‌ها به نور پس‌زمینه احتیاج ندارند، درنتیجه به سادگی می‌توان آن‌ها را شفاف کرد، اما ساختن آن‌ها در ابعاد بزرگ و اطمینان از ماندگاری آن‌ها مسئله‌ای کاملاً چالش برانگیز است. با این‌وجود انتظار می‌رود در سال‌های آینده تعداد برنامه‌هایی که از OLED‌های شفاف استفاده می‌کنند به‌خصوص در مواردی مانند اتومبیل‌های خودران یا ساختمان‌های هوشمند، گسترش یابد درنتیجه سازندگان این‌دست نمایشگر‌ها به‌سرعت خود را آماده تولید اینگونه دستگاه‌ها در حجم انبوه می‌کنند”!

گفته شده است که نمایشگر‌های شفاف OLED در ابتدا در مترو‌های پکن (خط ۶) و شنژن (خط ۱۰) نصب خواهند شد، اما شرکت LG با سایر شرکت‌های راه‌آهن و ایستگاه‌های مترو برای گسترش استفاده از فناوری خود همکاری خواهد کرد.

برطبق اطلاعات منتشر شده، اینگونه پیش‌بینی می‌شود که بازار نمایشگر‌های شفاف با نرخ رشد متوسط سالانه ۴۶ ٪، تا سال ۲۰۲۴ به ۴.۹۳ میلیارد دلار برسد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل