ارور موبایل

اسکن کف دست جایگزین Face ID و Touch ID می‌شود

امروز یک طرح اولیه از محصولات اپل توسط AppleInsider منتشر شد که نشان می‌دهد کدام قسمت بدن برای باز کردن صفحه نمایش اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این مدارک نشان می‌دهد کف دست انسان بازکننده بعدی قفل نمایشگر محصولات اپل خواهد بود. فناوری مورد استفاده در محصولات آینده اپل به دستگاه‌های هوشمند این شرکت اجازه خواهد داد تا به طور دقیق سیاهرگ‌های کاربر را که مانند اثر انگشت منحصر به فرد است، تشخیص دهد. اهراز هویت از طریق کف دست اولین بار نیست که مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مناطق مختلف از این فناوری برای امنیت بیشتر استفاده می‌شود. اثر انگشت به راحتی می‌تواند جعل شود و چهره افراد با در دست داشتن تجهیزات مناسب می‌تواند ساخته شود اما جعل کردن سیاهرگ‌های داخل کف دست تقریبا غیر ممکن است. توسعه دستگاه‌های اپل می‌تواند این شرایط را فراهم کند تا دستگاه کوچکی مانند اپل واچ هم به این فناوری تجهیز شود./

برای تشخیص سیاهرگ‌های داخل کف دست کاربران علاوه بر نور ساطع شده از صفحه نمایش، یک نور فروسرخ هم به کف دست تابیده می‌شود. هر دو تصویر پس از دریافت شدن مورد پردازش قرار می‌گیرند و با اطلاعات اصلی داده شده به گوشی مقایسه می‌شوند. این سیستم یک منعکس‌کننده نقطه‌ای و دوربین فروسرخ نیاز دارد و مسئله باقی مانده جای دادن آن‌ها زیر صفحه نمایش است. این روش نیازی به تماس دست با صفحه نمایش ندارد: در نتیجه، نیازی به فشار دادن دست روی صفحه نمایش نیست و نگه داشتن دست بالاتر از صفحه نمایش کافی خواهد بود.

اگر این فناوری به درستی کار کند، می‌تواند به راحتی جایگزین فناوری FaceID شود. احتمال دارد که در اوایل آغاز به کار، سرعت چندان زیادی نداشته باشد اما فراموش نکنید که FaceID هم در اوایل مورد استفاده قرار گرفتن چنین مشکلی را داشت.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل