ارور موبایل

امکان استفاده از کنترلر PS5 در استیم فراهم شد

امکان استفاده از کنترلر PS5 در استیم فراهم شد

 

حدود یک ماه است که کنسول PS5 به طور رسمی وارد بازار شده و این کنسول با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران مواجه شده است. یکی از نقاط قوت این کنسول به کنترلر آن مربوط می‌شود و شرکت سونی سعی کرده این کنترلر را با نهایت دقت طراحی کند. اما به تازگی شرکت Valve اعلام کرده است که امکان استفاده از کنترلر DualSense PS5 در بازی‌های موجود در پلتفرم استیم امکان پذیر شده و کاربرا می‌توانند از این کنترلر برای اجرای بازی‌‌های PC استفاده کنند. بازی‌های موجود در استیم هم اکنون می‌توانند با اتصال به قابلیت Steam Input API از دسته بازی خود استفاده کنند”

ویژگی‌های موجود در کنترلر PS5

از ویژگی‌های پشتیبانی شده در کنترلر PS5 می‌توان به ویژگی‌های rumble، trackpad، LED و gyro اشاره کرد. گفتنی است قابلیت functionality در حال حاضر صرفا در نسخه بتا استیم در دسترس کاربران قرار دارد و بر اساس اعلام استیم پس از بررسی‌ نهایی درباره این قابلیت، عرضه آن به صورت رسمی اتفاق خواهد افتاد.!

استیم در دو هفته گذشته به صورت تدریجی قابلیت‌های مربط به کنترلر PS5 را به پلتفرم خود اضافه کرد که در ابتدا شامل صفحه لمسی وجود در این کنترلر و ژیرسکوپ می‌شد اما در نهایت این پلتفرم پشتیبانی کامل از این کنترلر را ارائه داده است و حتی دکمه‌های کنترلر هنگام انجام بازی‌های شوتر سفت یا نرم می‌شوند./

به این ترتیب کنترلر PS5 به جمع ۲۰۰ کنترلر پشتیبانی شده در پلتفرم استیم پیوست و از آن می‌توان در کنار کنترلرهای Nintendo Switch Pro، PS4 و Xbox  استفاده کرد. گفتنی است در آینده‌ای نزدیک باید شاهد اضافه شدن امکان استفاده از کنترلر کنسول Xbox Series X روی این پلتفرم باشیم.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل