ارور موبایل
ایران رتبه ۳ در حوزه فناوری نانو/ ۶ مرکز ملی آفرینش فناوری در کشور ایجاد می‌شوند

ایران رتبه ۳ در حوزه فناوری نانو/ ۶ مرکز ملی آفرینش فناوری در کشور ایجاد می‌شوند

[ad_1]

روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ارتقا ماموریت ستاد توسعه نانو به ستاد توسعه نانو و میکرو از ماموریت‌های جدی ستاد است. تا پایان برنامه هفتم ۶ مرکز ملی آفرینش فناوری در کشور را راه اندازی خواهیم کرد که راه اندازی فناوری‌های میکرو الکترونیک از برنامه‌های اصلی برنامه هفتم در کشور است.

او افزود: ایران از نظر علم نانو رتبه‌های ۳ و ۴ را دارد حوزه نانو فناوری در دنیا حوزه‌ای شناخته شده است. ایران در حوزه تولید علم پیشتاز بوده و دنیا این را تایید کرده است. حوزه‌های سلامت، آب، غذا و کشاورزی در ستاد توسعه فناوری بسیار پیشرفت مهمی داشته است. 

دهقانی بیان کرد: ستاد توسعه فناوری نانو از سیاست حمایت کشور از نقاط قوت در حوزه علم و فناوری است. منابع مالی که به ستاد تخصیص داده می‌شود مستقیم نبوده و به زیر شاخه‌های این حوزه تقسیم می‌شود. کشور در حوزه نانو به فضای پایدار رسیده است، اما در حوزه میکرو همچنان عقب هستیم که نیاز حرکت بیشتر دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: سهم ستاد نانو فناوری از اعتبار مالیاتی از سال ۱۴۰۱ الی ۱۴۰۲ افرایش چشمگیری داشته است. ۳۰ هزار میلیارد تومان حجم فروش بازار نانو در سال گذشته بوده است که این نشان دهنده پیشرفت و ارائه زیرساخت برای گسترش شرکت‌های دانش بنیان در زمینه نانو است.

علی طهاری مدیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت: ۹۰ شرکت، ۶ پایگاه صادراتی، ۱۲ نهاد ترویجی، در این دوره از نمایشگاه حضور دارند. دو غرفه مخصوص طرح‌های استارت‌آپی و طرح‌های بدیع در نمایشگاه مستقر هستند.

 در بخش طرح‌های بدیع، دستاورد‌هایی که قابلیت رقابت جهانی دارند نیز به نمایش در می‌آید.

وی گفت: در بخش‌های دیگر نمایشگاه محصولات حوزه‌های صنعتی ساختمان، نانوپوشش، تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین آلات صنعتی تولید و تامین مواد اولیه و کاتالیست نیز عرضه می‌شوند. ستاد کوانتوم و اپتیک معاونت علمی در این نمایشگاه حضور دارند.

طهاری گفت: روز اول، افتتاحیه نمادین، روز دوم نشست سفرای ۷ کشور، روز سوم رونمایی از ۷ محصول جدید و ۵ قرارداد با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اجرایی می‌شود.

[ad_2]

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل