ارور موبایل

باید و نباید‌هایی ارتقای امنیت موبایل

تلفن‌ های هوشمند حاوی اطلاعات ارزشمند شخصی مانند برنامه‌های بانکی، تصاویرخصوصی و خانوادگی، شماره‌های تلفن، نام کاربری و رمز‌های عبور و … است که در صورت به سرقت رفتن می‌تواند برای فرد مشکلات زیادی مانند مزاحمت، هتک حیثیت، باج‌گیری و … به همراه بیاورد، اما با رعایت یک‌سری نکات نه چندان سخت مانند بروزرسانی سیستم عامل و برنامه‌ها، عدم نصب برنامه‌های نامطمئن، استفاده از رمز عبور قوی، عدم استفاده از وای‌فای‌های عمومی، کلیک نکردن بر روی لینک‌های مشکوک و عدم استفاده از شارژر‌های عمومی می‌توان تا حدودی امنیت گوشی تلفن‌همراه و اطلاعات درون آن را بالا برد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، با بیان اینکه کاربران سیستم عامل و برنامه‌های خود را به روز رسانی کنند، گفت: شرکت‌های سازنده گوشی تلفن همراه هر چند وقت یکبار مشکلات و ایرادات امنیتی دستگاه‌های خود را پیدا و به‌ روزرسانی جدید را برای کاربران ارسال می‌کنند.

وی افزود: افراد برای از بین بردن باگ‌های امنیتی جدید و شناخته شده همواره برنامه‌ها و بخصوص سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کنند.!

سرهنگ رجبی وی با بیان اینکه کاربران از نصب برنامه‌های مشکوک بر روی تلفن همراه خود خودداری کنند، تصریح کرد: روزانه برنامه‌های بسیاری با دسترسی‌های زیاد توسط هکر‌ها به قصد نفوذ به گوشی کاربران طراحی و منتشر می‌شود.

وی افزود: برنامه‌هایی به عنوان گرفتن فشار خون، رادیولوژی با دوربین تلفن همراه، تشخیص کرونا و … جزء این گونه برنامه‌ها بوده و استفاده از آن‌ها برای کاربران بسیار خطرناک است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه کاربران در هنگام استفاده از تلفن همراه خود از رمز عبور امن استفاده کنند، اظهار کرد: اگر تلفن همراه افراد فاقد رمز عبور مناسب باشد یا به سرقت رفتن آن تمامی اطلاعات ارزشمند داخل گوشی در اختیار مجرمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این رمز نباید یک عدد ساده مانند ۱۲۳۴، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و دیگر رمز‌هایی از این دست قبیل باشد، زیرا این موارد به راحتی قابل شکستن هستند./

سرهنگ رجبی با اشاره به اینکه کاربران به هیچ عنوان به شبکه وای فای عمومی متصل نشوند، تاکید کرد: یکی از مشهور‌ترین راه‌ها برای هک گوشی کاربران وای فای عمومی است، زیرا به محض اتصال هکر به تلفن همراه، وی می‌تواند دیتای ارسالی و دریافتی را از کاربران بگیرد.

وی افزود: در صورت اطمینان فرد یا شرکت ارائه دهنده وای فای عمومی می‌توان با احتیاط و عدم مراجعه به سایت‌های با اهمیت به آن متصل شد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه کاربران ایمیل، لینک و فایل‌های مشهور را باز و آن‌ها را بر روی تلفن همراه خود نصب نکنند، گفت: ممکن است یک لینک برای کاربر ارسال شود که با باز کردن آن لینک بد افزار وارد تلفن همراه شده و عملیات هک اطلاعات شخصی آغاز شود.///

وی افزود: کاربران همواره باید به منبع فرستنده فایل مراجعه و از باز کردن شماره‌های مشهود و ناشناس و یا آدرس‌های ایمیل غیررسمی خودداری کنند.!

سرهنگ رجبی با اشاره به اینکه کاربران از شارژ عمومی استفاده نکنند، تاکید کرد: ممکن است هکر‌ها کابل مخصوص خود را در میان کابل‌های ایستگاه شارژ قرار داده و از این طریق اطلاعات تلفن همراه کاربران را کپی کنند.!

وی افزود هموطنان از شارژر‌های افراد ناشناس استفاده نکنند و برای مواقع ضروری به همراه داشتن یک پاوربانک بهترین راه حل است.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل