ارور موبایل
بزرگترین سیاره در راه شیری

بزرگترین سیاره کهکشان راه شیری چیست

بزرگترین سیاره در راه شیری، سیاره یکساریس (Jupiter) است. این سیاره به عنوان پنجمین سیاره از خورشید در مجموعه شمسی شناخته شده است. جوی بسیار ضخیم و دارای ابرهای گازی است و به علت این شرایط، اندازه بزرگ و جرم قابل توجه، یکی از مشهورترین سیارات در منظومه شمسی است.

کهکشان راه شیری، با نام علمی “میلکی وی”، بزرگترین سیاره‌ای است که در سیستم شمسی ما قرار دارد. این کهکشان، که بین 100 تا 400 میلیارد ستاره را به خود دارد، در قسمت مرکزی آسمان شب قابل رؤیت است و به عنوان یک نقطه سفید در آسمان دیده می‌شود.

قطر کهکشان راه شیری تقریباً 100،000 سال نوری و ضخامت آن در برخی نقاط حدود 1،000 سال نوری است. همچنین، ما از گستره عظیم این کهکشان مطلع هستیم که به ترتیب به شمال و جنوب حدود 180،000 سال نوری و به شکل نیم دایره در آسمان دیده می‌شود.

در کهکشان راه شیری، در مرکز آن، یک سیاه چاله فرمانروایی می‌کند که از آن به عنوان “ساگیتاریوس آ*” یا “Sag A*” نام برده می‌شود. این سیاه چاله بیش از 4 میلیون بار جرم خورشید ما را در خود جای داده است و شدت گرانشی بسیار بالایی دارد.

کهکشان راه شیری محل زندگی ماست و سیستم شمسی ما در آن قرار دارد. ما، شامل کره زمین و سایر سیارات، ماه‌ها، کمت‌ها و دیگر اجرام به گردش دور کره مرکزی این کهکشان می‌پردازیم.

در کل، کهکشان راه شیری به عنوان محل زندگی ما و دیگر ستارگان و جاذبه‌های فراوان خود، یکی از بزرگترین و هیجان‌انگیزترین سیارات در کیهان به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل