ارور موبایل

تمام اطلاعات درباره هدست و عینک AR اپل

چند سالی است که شرکت اپل به طور مخفیانه روی هدست‌های AR و VR فعالیت می‎‎‌کند و قصد دارد به طور رسمی این هدست‌ها را به تولید انبوه برساند. هرچند نباید فراموش کرد که در گذشته این شرکت در زمینه AR روی گوشی‌ها و تبلت‌های خود کار کرده بود، اما ظاهرا این شرکت قصد دارد از محصولی رونمایی کند که به گوشی یا تبلت وابسته نباشد و بتواند به طور مستقل توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد.!

اما به تازگی یکی از وب سایت‌های تحلیل تکنولوژی برخی اطلاعاتی را فاش کرده است که نشان می‌دهد برخی اختلاف نظر‌ها در شرکت اپل باعث شده است اپل مجبور شود مسیر تولید هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده خود را تغییر دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در حال حاضر شرکت اپل روی دو هدست کار می‌کند که یکی از آن‌ها N301 نام دارد و از هر دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند.!

این هدست توسط تیم مخفی ۱۰۰۰ نفره اپل طراحی شده بوده، اما در سال ۲۰۱۸ اختلافاتی در این شرکت رخ داد که باعث شد اپل مسیر این پروژه را تا حد بسیار زیادی تغییر دهد. بر اساس اطلاعاتی که یکی از منابع شرکت اپل اعلام کرده است ظاهرا این هدست توانایی پردازش بسیار بالایی را داشته که این سرعت تاکنون در هیچ کدام از گجت‌های پوشیدنی دیده نشده است؛ اما به دلیل وجود ایراداتی نظیر تولید حرارت بسیار زیاد در این هدست باعث شد از رونمایی آن خودداری شود.

با این حال هنوز هم احتمال عرضه این هدست پس از برطرف کردن ایرادات موجود در آن وجود دارد و از ویژگی‌های برجسته این هدست می‌توان به وجود داشتن اسپیکر‌های هوشمند و قدرتمند در کنار گرافیک بسیار بالای تصاویر نمایش داده شده اشاره کرد.!

دومین گجت پوشیدنی که اپل روی آن کار می‌کند، عینک N421 است که بر پایه فناروی AR طراحی شده و به طور کامل با دنیای حقیقی ترکیب شده است. درباره این عینک تاکنون شایعات زیادی منتشر شده است که یکی از آن‌ها مربوط به قیمت نزدیک به ۵۰۰ دلاری این عینک می‌شود. علاوه بر این عینک مذکور از لنز‌های طبی نیز پشتیبانی خواهد کرد و افرادی که از بینایی پایین‌تری برخوردار هستند نیز توانایی استفاده از این عینک را دارند./
احتمال دارد اپل عینک جدید خود را به طور کلی جایگزین هدست معرفی نشده خود کند؛ با این حال باید تا زمان معرفی این عینک در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ یا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ منتظر معرفی این عینک و همچنین انتشار اطلاعاتی درباره هدست اپل بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل