ارور موبایل
راهنمای تجزیه و تحلیل رقابتی برای طراحی UX

راهنمای تجزیه و تحلیل رقابتی برای طراحی UX

تجزیه و تحلیل رقابتی فرآیند مطالعه رقابت شما برای درک اینکه آنها چه کاری را به خوبی انجام می دهند و چگونه می توانید در آن پیشرفت کنید. این یک بخش اساسی از هر فرآیند طراحی UX موفق است، زیرا به شما امکان می دهد ببینید چه چیزی برای سایر شرکت ها خوب است و آن ایده ها را برای پروژه های خود تطبیق دهید. در این راهنما، ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه یک تحلیل رقابتی انجام دهید، به دنبال چه چیزی باشید و چگونه از اطلاعاتی که جمع آوری می کنید در کار خود استفاده کنید.

1. تجزیه و تحلیل رقابتی برای طراحی UX چیست و چرا آن را انجام دهید

تجزیه و تحلیل رقابتی فرآیند مطالعه رقابت شما برای درک اینکه آنها چه کاری را به خوبی انجام می دهند و چگونه می توانید در آن پیشرفت کنید. این یک بخش اساسی از هر فرآیند طراحی UX موفق است، زیرا به شما امکان می دهد ببینید چه چیزی برای سایر شرکت ها خوب است و آن ایده ها را برای پروژه های خود تطبیق دهید.

به عنوان یک طراح UX، مهم است که نه تنها محصول یا خدمات خود، بلکه رقبا را نیز درک کنید. با انجام یک تجزیه و تحلیل رقابتی، می توانید در مورد آنچه شرکت های دیگر از نظر تجربه کاربری انجام می دهند تحقیق کنید و نه تنها از موفقیت های آنها بلکه از شکست های آنها نیز درس بگیرید. سپس می توان از این اطلاعات برای بهبود طراحی خود استفاده کرد. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند به شما کمک کند تا هر حوزه ای را که در آن مزیت رقابتی دارید، شناسایی کنید. با درک چشم انداز UX، می توانید مطمئن شوید که محصول یا خدمات شما بهترین است.

2. چگونه یک تحلیل رقابتی انجام دهیم

برای انجام یک تحلیل رقابتی، باید داده هایی را در مورد رقابت خود جمع آوری کنید. این را می توان از طریق روش های مختلفی مانند تحقیق آنلاین، مصاحبه، نظرسنجی و مشاهده انجام داد. هنگامی که این داده ها را جمع آوری کردید، باید آن ها را تجزیه و تحلیل کنید تا الگوها و روندها را شناسایی کنید.

طراحی UX همه چیز در مورد ایجاد بهترین تجربه کاربری ممکن برای برنامه یا وب سایت شما است. این بدان معناست که نیازها و انتظارات کاربران خود را درک کنید و سپس یک رابط طراحی کنید که این نیازها را برآورده کند. بخشی از طراحی UX، تجزیه و تحلیل رقابتی است، که شامل تحقیق در مورد چگونگی طراحی و استفاده از سایر محصولات مشابه است. این می تواند یک تمرین ارزشمند باشد، اما همچنین می تواند زمان بر و گران باشد، بنابراین ممکن است بخواهید این کار را با یک شرکت طراحی UX قرارداد کنید. طراحان UX مهارت ها و تجربه لازم برای انجام سریع و کارآمد تجزیه و تحلیل رقابتی را دارند، به این معنی که می توانید بر جنبه های دیگر توسعه محصول خود تمرکز کنید.

اما اگر به تنهایی می‌خواهید این کار را انجام دهید یا فقط می‌خواهید مطمئن شوید که تیم طراحی UX شما مطابق بهترین روش‌ها عمل می‌کند، در اینجا یک راهنمای گام به گام برای انجام یک تجزیه و تحلیل رقابتی برای طراحی UX برنامه شما آورده شده است:

برنامه های رقیب خود را انتخاب کنید. 3-5 برنامه را انتخاب کنید که از نظر عملکرد و بازار هدف مشابه برنامه شما هستند.

در مورد طراحی UX هر اپلیکیشن تحقیق کنید. به نحوه چیدمان برنامه، ویژگی هایی که ارائه می دهد و استفاده از آن آسان است نگاه کنید. هر برنامه را خودتان امتحان کنید تا تجربه کاربری را احساس کنید.

مناطقی را که برنامه شما می تواند بهبود یابد را شناسایی کنید. هنگامی که به همه برنامه های رقیب نگاه کردید، مناطقی را که می توان طراحی UX برنامه شما را بهبود بخشید، شناسایی کنید. شاید ویژگی‌ای وجود داشته باشد که هیچ یک از برنامه‌های دیگر ارائه نمی‌دهند، یا شاید منطقه‌ای وجود داشته باشد که برنامه شما آنقدر که می‌توانست شهودی نباشد. هر چه هست، آن را یادداشت کنید تا بتوانید در فرآیند طراحی UX خود به آن بپردازید.

از تحلیل رقابتی خود برای بهبود طراحی UX برنامه خود استفاده کنید. هنگامی که مناطقی را شناسایی کردید که طراحی UX برنامه شما می تواند بهبود یابد، مدتی زمان بگذارید تا این تغییرات را در فرآیند طراحی UX خود بگنجانید.

با این حال، طراحی UX به همان اندازه در مورد درک این موضوع است که کاربران ممکن است از چه چیزهایی ناامید شوند و چه چیزی می تواند آنها را دور کند تا مطمئن شوید برنامه شما هیچ یک از این موارد را ندارد. اگر در مورد طراحی UX جدی هستید، پس باید از رقابت آگاه باشید. به هر حال، طراحی UX یک زمینه رقابتی است، و اگر می خواهید جلوتر از منحنی ها بمانید، باید بدانید که رقبای شما در چه کاری هستند. خوشبختانه، همانطور که در اینجا مشاهده کردید، انجام تحلیل رقابتی برای طراحی UX نسبتاً ساده است.

3. هنگام انجام یک تحلیل رقابتی به دنبال چه چیزی باشید

  • هنگام انجام یک تحلیل رقابتی برای طراحی UX برنامه خود، 10 نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
  • ابتدا، باید نگاهی به طراحی کلی و رابط کاربری اپلیکیشن رقیب خود بیندازید. آیا پیمایش آسان است؟ از نظر ظاهری و ظاهری چگونه با اپلیکیشن خودتان مقایسه می شود؟
  • دوم، شما باید تجربه کاربری برنامه را در نظر بگیرید. استفاده از آن آسان است؟ آیا مناطقی وجود دارد که برنامه رقیب شما از نظر طراحی UX برتر باشد؟
  • سوم، باید به عملکرد برنامه توجه کنید. آیا تمام ویژگی هایی را که برنامه خودتان انجام می دهد ارائه می دهد؟
  • چهارم، شما می خواهید محتوای برنامه را ارزیابی کنید. آیا به خوبی نوشته شده و آموزنده است؟
  • پنجم، شما می خواهید قیمت برنامه را در نظر بگیرید. آیا با قیمت اپلیکیشن شما قابل رقابت است؟
  • ششم، می‌خواهید نگاهی به رتبه‌بندی و بررسی‌های برنامه بیندازید. نظر کاربران در مورد این اپلیکیشن چیست؟
  • هفتم، شما می خواهید بازاریابی برنامه را ارزیابی کنید. برنامه چقدر خوب تبلیغ می شود؟
  • هشتم، شما می خواهید App Store Optimization (ASO) برنامه رقیب خود را در نظر بگیرید. رتبه آن در اپ استور چقدر است؟
  • نهم، شما می خواهید نگاهی به تیم توسعه دهنده برنامه رقیب خود بیندازید. تجربه و سوابق آنها چیست؟
  • در نهایت، دهم، همچنین باید مراقب هر گونه به روز رسانی یا ویژگی جدیدی باشید که برنامه رقیب خود منتشر می کند.
  • با در نظر گرفتن همه این نکات، می‌توانید تصویری جامع از اینکه طراحی UX شما چگونه در مقابل رقبای خود قرار می‌گیرد، به دست آورید.

 

راهنمای تجزیه و تحلیل رقابتی برای طراحی UX

 

4. مزایای انجام تحلیل رقابتی

انجام یک تحلیل رقابتی چندین مزیت کلیدی دارد.

اول، می‌تواند به شما کمک کند تا صنعت خود و چشم‌اندازی را که در آن فعالیت می‌کنید بهتر بشناسید. این درک می‌تواند هنگام تصمیم‌گیری استراتژیک در مورد کسب‌وکارتان بسیار ارزشمند باشد.

دوم، تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند به شما در شناسایی فرصت هایی که ممکن است در غیر این صورت از دست داده اید کمک کند. با درک آنچه که رقبای شما به خوبی انجام می دهند، می توانید استراتژی های آنها را تطبیق دهید و آنها را از آن خود کنید.

سوم، تجزیه و تحلیل رقابتی همچنین می تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات پرهزینه کمک کند. با درک اینکه رقبای شما چه کارهای اشتباهی انجام می دهند، می توانید از انجام اشتباهات مشابه جلوگیری کنید و در عوض بر روی آنچه که به خوبی کار می کند تمرکز کنید.

5. نتیجه گیری

انجام یک تحلیل رقابتی برای طراحی UX برنامه شما تمرین ارزشمندی است که می تواند به شما در درک صنعت خود، شناسایی فرصت ها و اجتناب از اشتباهات پرهزینه کمک کند. با در نظر گرفتن 10 نکته کلیدی که در این مقاله ذکر شده است، می توانید تصویر جامعی از نحوه انطباق طراحی UX خود در برابر رقبای خود بدست آورید. انجام منظم تجزیه و تحلیل های رقابتی به شما کمک می کند جلوتر از منحنی باشید و برنامه ای را ایجاد کنید که کاربران دوستش دارند.

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل