اگر صدای خروجی از دستگاه در حین تماس خیلی ضعیف است، یا اگر دستورات صوتی توسط بیکسبی یا دستیار گوگل به درستی شناسایی نمی شوند، راهنمای زیر را ببینید.
بررسی ۱ میکروفون گوشیتان را تمیز کنید
اگر محل میکروفون توسط اشیاء خارجی مانند محافظ صفحهی نصبشده یا برچسب محافظی که قبل از خرید روی گوشی نصب شده است مسدود شده باشد، ممکن است گوشی نتواند صدایتان را به درستی تشخصی دهد.میکروفون در پایین گوشیتان واقع شده است.مطمئن شوید که هیچ مادهای خارجی محل میکروفون را مسدود نکرده باشد و هر مادهای که در این محل وجود دارد را تمیز کنید.
بررسی ۲ گوشیتان را راهاندازی مجدد (Restart) کنید.
راهاندازی مجدد کردن گوشی ممکن است مشکلتان را رفع کند. پس از راهاندازی مجدد، صدای خروجی در حین تماس را چک کنید یا به بیکسبی یا دستیار گوگل دستور صوتی بدهید و نتیجه را ببینید. برای راهاندازی مجدد (Restart) گوشیتان گامهای زیر را دنبال کنید.
گام ۱.از بالای صفحة گوشیتان به سمت پایین بکشیدتا منوی سریع (Quick panel) باز شود.
گام ۲.بر روی آیکون Power ضربه بزنید و سپس راهاندازی مجدد (Restart) را بزنید.
گام ۳. اگر گوشی به صورت عادی راهاندازی مجدد شد، ببینید مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.
بررسی ۳ گوشیتان را در حالت امن (Safe mode) راهاندازی کنید
از میکروفون در حالت ایمن (Safe mode) استفاده کنید. گر میکروفون در حالت ایمن هیچ مشکلی ندارد، مشکل ممکن است ناشی از برنامه جانبی باشد که روی گوشیتان نصب است.برای اینکه بفهمید کدام اپلیکیشن باعث ایجاد مشکل شده است، میتوانید اپلیکیشنها را به ترتیب جدیدتر بودن تاریخ نصبشان حذف کنید.
گام ۱.تنظیمات سریع (Quick settings) را بازکنید. روی آیکون Power در بالای صفحه بزنید.
گام ۲.گزینهی خاموش کردن (Power off) را لمس کنید و تا زمان ظاهر شدن آیکون حالت ایمن (Safe mode) نگه دارید.
گام ۳.روی حالت ایمن (Safe mode) بزنید. اگر به طور موفقیتآمیز وارد حالت ایمن شده باشید، نوشتهی حالت ایمن (Safe mode) را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد.