ارور موبایل

قابلیت تشخیص رنگ‌ ها در قلم جدید اپل

به تازگی شرکت اپل اختراعی جدید به ثبت رسانده است که اطلاعات آن توسط سازمان ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در فضای مجازی منتشر شد.”! بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این سازمان آمریکایی، اپل قصد دارد دستگاهی را تولید کند که از خانواده Apple Pencil است اما قابلیت شناسایی رنگ‌های طبیعی را داشته و کاربران به وسیله آن می‌توانند از رنگ‌های اصلی هر سوژه‌ای در طراحی‌های خود استفاده کنند.

اختراع اپل با عنوان “سیستم رایانه ای با قلم نمونه برداری رنگی” به ثبت رسیده و از یک سنسور شناسایی‌کننده رنگ در آن استفاده شده است. این سنسور به چند دستگاه عکس‌برداری مجهز شده و قادر به اندازه‌گیری میزان روشنایی رنگ‌های مختلف است؛ ظاهرا سنسورهای استفاده شده در این قلم به قدری دقیق طراحی شده‌اند که رنگ‌های تمام اجسام را تشخیص می‌دهد و کاربر می‌تواند از همان رنگ در طراحی‌های خود استفاده کند.!

طراحی ظاهری قلم جدید اپل

احتمال دارد اپل در این قلم از یک لامپ ال ای دی بسیار کوچک استفاده کند تا تشخیص رنگ‌ها سریع‌تر انجام شود. اپل این مداد را به صورت باریک و بلند طراحی کرده و هر دو سر آن برای استفاده روی تبلت‌های اپل قابل استفاده است؛ بالای این مداد به صورت گرد طراحی شده و بیشتر برای رنگ آمیزی کارایی خواهد داشت و نوک این قلم به صورت باریک و قابل تعویض ساخته شده است و کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود اندازه نوک قلم را تغییر دهد.

این فناوری در صورتی که به تولید انبوه برسد به یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین وسایل برای طراحی و تشخیص رنگ‌‌ها تبدیل خواهد شد؛ با این حال شرکت اپل هنوز درباره این قلم حرفی نزده و با توجه به اینکه قلم اپل فعلا در مرحله ثبت اختراع است، یقینا تا سال آینده از آن خبری نخواهد شد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل