ارور موبایل
نحوه انتخاب باتری تلفن همراه

نحوه انتخاب باتری تلفن همراه

اگر تلفن شما دیگر شارژ نمی شود، ممکن است به دنبال خرید یک گوشی جدید باشید. با این حال، قبل از انجام این کار، به جای آن یک باتری گوشی جدید بخرید. اگرچه مدل‌های باتری در گوشی‌های مختلف بسیار متفاوت است، اما معیارهای اساسی وجود دارد که برای اکثر تلفن‌های دارای باتری قابل تعویض صادق است.

با سازنده گوشی خود تماس بگیرید. اگر باتری گوشی شما در حالی که هنوز تحت گارانتی است از کار بیفتد، بسیاری از سازندگان مربوطه پیشنهاد تعویض رایگان آن را خواهند داد. این یک منبع قابل اعتماد برای دریافت باتری خود در اختیار شما قرار می دهد.

حتی اگر گوشی شما تحت گارانتی نباشد، ممکن است سازنده بتواند شما را به سمت منبع باتری معتبر راهنمایی کند.

اطمینان حاصل کنید که گوشی شما دارای باتری قابل جابجایی است. اگر تماس شما با سازنده تلفن شما ناموفق بود، باید خودتان باتری را تعویض کنید. به طور خاص، باید تعیین کنید که آیا می توانید به سرعت و به راحتی باتری گوشی خود را جدا کنید یا خیر. اکثر گوشی‌های اندرویدی با این معیار مطابقت دارند،

معمولاً اگر گوشی شما دارای باتری قابل جابجایی باشد، می‌توانید با کشیدن پنل از پشت گوشی به باتری دسترسی پیدا کنید.
اگر آیفون دارید، می‌توانید آن را به فروشگاه اپل بفرستید تا باتری آن را تعویض کنید. این فرآیند گران است، اما اگر خودتان بخواهید باتری را خارج کنید، خطر خراب شدن گوشی و/یا لغو گارانتی را دارید.

شماره مدل تلفن همراه خود را پیدا کنید. اگر هنوز دفترچه راهنمای کاربر خود را دارید، می‌توانید شماره مدل خود را در آنجا جستجو کنید. در غیر این صورت، باید شماره مدل را در قاب گوشی خود پیدا کنید. هنگامی که شماره مدل را پیدا کردید، حتماً آن را یادداشت کنید.

شماره سریال باتری خود را پیدا کنید. مکان شماره سریال بسته به مدل گوشی شما متفاوت است، اما معمولاً می توانید این اطلاعات را در پشت باتری پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که برای مشاهده شماره سریال باید باتری را خارج کنید. این اطلاعات را نیز یادداشت کنید، زیرا از آن برای جستجوی باتری مربوطه استفاده خواهید کرد. اطلاعات دیگری که باید بدانید شامل موارد زیر است:

نوع باتری (به عنوان مثال، لیتیوم یون در مقابل NiCAD)

تاریخ ساخت گوشی شما

 

 

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل