ارور موبایل

نرم‌افزار Notepad باعث هک شدن کاربران ویندوز می‌شود

اخیرا یکی از محققان حوزه امنیتی ویندوز به این نتیجه رسیده است که نرم‌افزار Notepad به دلیل داشتن یک ضعف امنیتی به هکرها این اجازه را می‌دهد که به سادگی و با ارسال چند کد به این نرم‌افزار، کنترل کامل رایانه شخصی فرد را در دست بگیرد. ظاهرا هکرها پس از ارسال چند کد مخرب به نرم‌افزار Notepad، می‌توانند به کلیه برنامه‌های موجود در سیستم کاربر دسترسی پیدا کنند؛ البته این ضعف فعلا در ویندوز XP دیده شده، این سیستم عامل با وجود گذشت مدت زمان فراوان از تاریخ عرضه آن، همچنان کاربران و طرفداران زیادی دارد.

می‌توان گفت تمامی نسخه‌های ویندوز دارای ایرادات امنیتی هستند که بسیاری از آن‌ها در زمان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز برطرف می‌شوند؛ پس از گذشت زمان و پیشرفت راه‌های نفوذ به سیستم‌ها و تمام شدن عمر و به پایان رسیدن زمان پشتیبانی از ویندوزها، هکرها راه‌های جدیدی را ابداع می‌کنند و از آنجایی که نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز توسط شرکت مایکروسافت بروزرسانی دریافت نخواهند کرد، با خیال راحت به سیستم عامل‌های کاربران نفوذ می‌کنند.

با این حال فعلا شرکت مایکروسافت نسبت به این حفره امنیتی هیچ واکنشی نشان نداده است و باید منتظر اعلام رسمی این شرکت درباره راه حل این مشکل ماند. از طرفی هم می‌توان حدس زد که شرکت مایکروسافت با انتشار بروزرسانی بسیار کوچکی این ایراد امنیتی را رفع کند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل