ارور موبایل

نسخه جدید رابط کاربری شیائومی معرفی شد

شیائومی از جدیدترین نسخه رابط کاربری خود، MIUI 12 به صورت رسمی و جهانی رونمایی کرد. این رابط کاربری پوسته مخصوص شیائومی برای دستگاه‌های اندرویدی این شرکت است که باعث گسترده‌تر شدن اکوسیستم خدماتی شیائومی می‌شود. چهارمین شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان اعلام کرده است که با MIUI 12 چند ویژگی جدید را به کاربران خود در سراسر جهان ارائه می‌دهد که این مشخصات شامل سازگاری آن‌ها با گوشی‌هایی است که دارای گوشه‌های گرد هستند. شیائومی این ویژگی‌های جدید را با استفاده از موتور رندرینگ جدیدی که مورد استفاده قرار داده، برای MIUI جدید طراحی کرده است.

MIUI 12 که برای دستگاه‌های شیائومی با اندروید ۹ و ۱۰، بسته به سیستم عامل پیش‌فرض گوشی ارائه می‌شود، می‌تواند نحوه نشان دادن حافظه رم و ذخیر‌سازی و انرژی مصرف شده را تغییر دهد و به کاربران این امکان را می‌دهد که به سرعت و با یک نگاه بتوانند وضعیت دستگاه خود را مشاهده کنند. در اقدامی جدید نسبت به نسخه‌های قبل هم، شیائومی MIUI 12 را با حالت تاریک برای تمام اپلیکیشن‌های شخص ثالث ارائه کرده است./

مدیریت چند برنامه به صورت همزمان

پشتیبانی از چند برنامه به صورت همزمان از اول، برای کاربران اندرویدی و iOS مشکل بزرگی بود. کاربرانی که با رایانه کار می‌کنند، همیشه از این مشکل در گوشی‌های هوشمند خود شکایت می‌کنند. در جدیدترین نسخه MIUI، پشتیبانی از مدیریت چند برنامه به صورت همزمان یکی از پیشرفت‌هایی است که در عرصه گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود. کاربرانی که از MIUI 12 بهره‌مند می‌شوند، می‌توانند یک پنجره شناور برای اپلیکیشنی که نیاز زیادی به آن ندارند، در هر جایی از نمایشگر که می‌خواهند باز کنند و روی برنامه دیگری به صورت همزمان کار کنند و زمانی که به کار با برنامه دیگری است، نیازی به بستن برنامه‌ای که با آن کار دارند، نیست.

شیائومی همچنین اعلام کرد که ویژگی ذخیره باتری پیشرفته‌ای را به این رابط کاربری اضافه کرده است تا زمانی که میزان شارژ باتری دستگاه به ۵ درصد رسید، فعال شود. این ویژگی جدید تمام برنامه‌ها و سرویس‌های غیر ضروری را غیرفعال می‌کند تا دستگاه هوشمند توانایی پنج ساعت شارژدهی بیشتر را داشته باشد.

حریم خصوصی

ویژگی جالب دیگری که شیائومی برای MIUI 12 ارائه کرده، کنترل بیشتر نسبت به حریم خصوصی کاربران است. MIUI 12 به کاربران اجازه خواهد داد تا استفاده برنامه‌های خود از دوربین، میکروفون، موقعیت، مخاطبان، حافظه ذخیره‌سازی، تاریخچه تماس و تقویم را نظارت و محدود کنند. زمانی که از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود، یک نوتیفیکیشن نشان داده می‌شود که کاربران با انتخاب آن می‌توانند به راحتی دسترسی برنامه به این سیستم‌ها را در صورت تمایل قطع کند. علاوه بر این، مانند نسخه‌های جدیدتر اندروید و iOS، رابط کاربری جدید شیائومی به کاربران این توانایی را می‌دهد تا تشخیص دهند یک برنامه چند بار می‌تواند به اطلاعات شخصی حساس دسترسی پیدا کند.

شیائومی اشاره کرد که همراه با MIUI 12، برای کاربران این امکان را فراهم خواهد کرد تا قبل از به اشتراک گذاشتن تصاویر خود، موقعیت مکانی نمایان شده روی عکس‌ها را پاک کنند. همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده است تا بتوانند اطلاعاتی را که دوست ندارند، به دیگران نشان دهند، مخفی کنند تا دیگران به آن دسترسی نداشته باشند. به صورت پیش‌فرض هم این رابط کاربری جدید اطلاعات شخصی تصاویر را پاک و بعد ذخیره خواهد کرد. مدت زیادی است که کاربران این قابلیت را از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند می‌خواهند که حالا میسر شده است.

 

MIUI 12 برای چه گوشی‌هایی عرضه می‌شود؟

شرکت شیائومی همزمان با معرفی نسخه جهانی MIUI 12، اعلام کرد که این گوشی در اولین روزهای عرضه خود قرار است تا آخر ماه ژوئن برای گوشی‌های زیر ارائه شود:

Xiaomi Mi 9, Mi 9T, Mi 9T Pro
Redmi K20, K20 Pro

پس از این مرحبه، عرضه این سیستم عامل به فاز دوم کشیده خواهد شد که لیست گوشی‌های دریافت‌کننده MIUI 12 را در ادامه مشاهده می‌کنید:

Redmi Note 7, Note 7S, Note 7 Pro
Redmi Note 8, Note 8T, Note 8 Pro
Redmi 8, 8A, 8A Dual
Redmi Note 9, Note 9s, Note 9 Pro, Note 9 Pro Max
Redmi 7, Redmi 7A
Redmi 6, 6A, 6 Pro, Note 6 Pro
Pocophone F1, POCO X2, POCO F2 Pro
Xiaomi Mi 10, Mi 10 Lite, Mi 10 Pro
Xiaomi Mi Note 10, Mi Note 10 Lite
Xiaomi Mi 9 SE, Mi 9 Lite
Xiaomi Mi 8, Mi 8 Pro, Mi 8 Lite
Xiaomi Mi MIX 2, Mi MIX 2S, Mi MIX 3
Xiaomi Mi Note 3
Xiaomi Mi MAX 3
Redmi Y2, S2, Y3
Redmi Note 5, Note 5 Pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل