ارور موبایل

چگونه از اتمام زودهنگام بسته اینترنت خانگی جلوگیری کنیم

ارائه دهندگان خدمات اینترنت احتمالا با اعمال محدودیت‌هایی روی داده‌های ارائه شده به کاربران به دنبال دریافت هزینه بیشتر هستند. با این کار باید به دقت روی فعالیت‌های آنلاین خود نظارت داشته باشید. در این گزارش چند نکته برای جلوگیری از تمام شدن زودهنگام بسته اینترنت خانگی ارائه شده است. این روش‌ها به شما کمک می‌کند بدون نیاز به خرید یا تمدید پیش از موعد از پایان رسیدن بسته هایتان جلوگیری کنید.

مشخص کردن برنامه‌های پر مصرف

اولین قدم این است که بفهمید چه اپلیکیشن‌هایی از اینترنت استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، چک کردن ایمیل خود در تمام طول روز تأثیری روی بسته نخواهد داشت. اما دیدن ویدئو‌های یوتیوب حجم مصرفی شما را افزایش می‌دهد. اگر در فیسبوک هر ویدئویی را ببینید حجم زیادی از اینترنت شما مصرف می‌شود. سایر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هم اینترنت زیادی لازم دارند؛ بنابراین دیدن ویدئو، گوش دادن به موسیقی و مشاهده تصاویر را مدیریت کنید. با این کار حجم وسیعی از بسته شما باقی می‌ماند.

ویدئو‌های یوتیوب

یوتیوب به طور خودکار کیفیت ویدئو را براساس عواملی از جمله سرعت اتصال و وضوح صفحه نمایش تعیین می‌کند. اگر اتصال اینترنت سریع، وضوح صفحه نمایش بالا و کیفیت فیلم اصلی نیز بالا باشد، مصرف اینترنت افزایش خواهد داشت. برای جلوگیری از این کار باید با کیفیت پایین‌تری فیلم ببینید. به صورت دستی کیفیت مناسب را انتخاب کنید. در گوشی‌های هوشمند با کلیک بر روی General و انتخاب گزینه Limit mobile data storage پخش ویدئو‌ها با کیفیت HD یا بالاتر لغو می‌شود. پس از پایان کلیپ در حال تماشا پخش خودکار ویدئو‌ها را غیرفعال کنید. همچنین از قابلیت پخش خودکار جدید در صفحه اصلی برنامه جلوگیری کنید. چرا که هنگام مرور صفحه به طور خودکار ویدئو‌ها را بدون صدا پخش می‌کند.

فیلم‌های فیسبوک

به شکل پیش فرض کیفیت را SD تنظیم و پخش خودکار را خاموش کنید. در کامپیوتر، به تب Videos تنظیمات بروید. سپس Video Default Quality را به SD Only تغییر داده و Auto-Play Videos را خاموش کنید. در اپلیکیشن فیسبوک در گوشی قابلیت Data Saver را انتخاب کنید. اندازه تصاویر نمایش داده شده را تغییر دهید. همچنین در قسمت‌های Media و Contacts در تنظیمات برنامه‌های پر مصرف را خاموش کنید.

حالت ذخیره داده اینستاگرام

در برنامه اینستاگرام حالت Data Saver به طور خودکار اندازه تصاویر و فیلم‌ها را کاهش می‌دهد. در تب پروفایل خود در اپلیکیشن روی تنظیمات Account کلیک کنید. وارد Cellular Data Use شده و حالت Data Saver را فعال و High را تنظیم کنید. متأسفانه این حالت فقط در اپلیکیشن موبایلی وجود دارد.

اتصال متری

هنگام هات اسپات، به روز رسانی خودکار را غیرفعال کنید.
برای انجام این کار، به قسمت تنظیمات شبکه متصل به دستگاه بروید. سپس Set as metered connection را انتخاب کنید.
این دستور در آیفون نسخه iOS ۱۳ هنوز در مرحله بتا است.

آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها

فروشگاه اپ استور همیشه آماده است تا از هرگونه اتصال Wi-Fi استفاده کند. به همین دلیل برای جلوگیری از این کار به تنظیمات فروشگاه بروید. آپدیت را به صورت دستی انجام دهید. در تنظیمات فروشگاه مایکروسافت در ویندوز ۱۰، می‌توانید پخش خودکار ویدئو‌ها را نیز غیرفعال کنید.

محدود کردن خدمات پخش زنده و تماس‌های تصویری

تماس‌های ویدئویی و پخش زنده بیشترین مصرف داده را دارند. کیفیت پخش و وضوح ویدئو را کاهش دهید.

فشرده سازی داده‌ها در مرورگر کروم

با قابلیت Saver به میزان قابل توجهی مصرف داده را کاهش دهید. با فعال بودن این ویژگی، تمام بازدید‌های سایت از طریق یک سرور پروکسی برای فشرده سازی و بهینه سازی داده‌ها به تلفن شما منتقل می‌شوند؛ بنابراین بارگذاری صفحه سریعتر انجام شده و مصرف داده کمتر می‌شود. روی منو در Chrome ضربه بزنید و Data Saver را انتخاب کنید.

محدود کردن برنامه‌های پس زمینه

برخی از برنامه‌های پس‌زمینه بخش زیادی از داده را مصرف می‌کنند. در قسمت مصرف داده تنظیمات میزان مصرف هرکدام از این برنامه‌ها را ببینید. گزینه Restrict app data را انتخاب کنید. با این کار برنامه‌ها فقط زمان استفاده از تلفن داده مصرف می‌کنند.

استفاده از نقشه‌های گوگل به صورت آفلاین

ذخیره نقشه‌ها در Google Maps باعث صرفه جویی زیادی در زمان و مصرف داده می‌شود. پس از بارگیری نقشه، می‌توانید در حالت آفلاین هم با استفاده از GPS خود حرکت کنید. هنگام اتصال از طریق Wi-Fi برنامه Google Maps را باز و در منوی آن “نقشه‌های آفلاین” را انتخاب کنید.

بازی‌های رایانه‌ای

انجام آنلاین بازی‌های کامپیوتری بزرگ‌ترین منبع مصرف داده هستند.

نسخه پشتیبان از دستگاه

می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Google Drive برای خدمات پشتیبان‌گیری استفاده کنید.

دوربین‌های مداربسته متصل به اینترنت

دوربین‌ها را فقط برای ضبط در زمان حضور نداشتن در خانه تنظیم کنید. طوری که فقط موقع تشخیص حرکت ضبط کنند. کیفیت دوربین را محدود کنید.

نظارت بر شبکه

تنها راه برای پیدا کردن خرابی‌ها و مشکلات نظارت بر شبکه اینترنت است.

نظارت بر میزان استفاده از داده‌ها

روتر شما دارای تنظیمات مدیریت شبکه داخلی است. نموداری در ISP به شما امکان می‌دهد تا میزان استفاده روزانه از داده را در همه دستگاه‌های متصل به اینترنت ببینید.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل