ارور موبایل
چگونه A.I مولد رونق می تواند برای همیشه تبلیغات آنلاین را تغییر دهد

چگونه A.I مولد رونق می تواند برای همیشه تبلیغات آنلاین را تغییر دهد

اندکی پس از اینکه ChatGPT در سال گذشته وارد بازار شد و فوراً به دلیل توانایی خود در ظاهر انسان در پاسخ به سؤالات کاربران سرفصل خبرها را به خود اختصاص داد، Shane Rasnak کهنه کار بازاریابی دیجیتال شروع به آزمایش کرد.

راسناک به عنوان فردی که در ایجاد کمپین های تبلیغاتی آنلاین برای مشتریان حرفه ای ایجاد کرده بود، دید که هوش مصنوعی مولد چگونه می تواند صنعت خود را متحول کند. این که آیا با سرفصل های فیس بوک می آمد

راسناک گفت که تبلیغات یا کپی های کوتاه تبلیغاتی، کارهایی که 30 دقیقه تا یک ساعت زمان می برد، اکنون پروژه های 15 دقیقه ای هستند.

و این تازه شروع است.

راسناک همچنین در حال بازی با ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند Midjourney است که اعلان‌های متنی را به تصویر تبدیل می‌کند، زیرا او سعی می‌کند تصاویری جذاب را برای همراهی با تبلیغات فیس‌بوک تصور کند. راسناک گفت که این نرم افزار مخصوصاً برای افرادی که سابقه طراحی گرافیکی ندارند مفید است و می تواند در کنار ابزارهای ویرایش گرافیکی محبوب Canva و Adobe به شما کمک کند.

فتوشاپ.

در حالی که همه چیز هنوز کاملاً جدید است، راسناک گفت که هوش مصنوعی مولد از نظر تأثیر آن بر صنعت تبلیغات دیجیتال “مثل ظهور رسانه های اجتماعی” است. فیس‌بوک و توییتر این امکان را برای تبلیغ‌کنندگان فراهم کردند که مصرف‌کنندگان را بر اساس علاقه‌مندی‌ها، دوستان و علایقشان هدف قرار دهند، و هوش مصنوعی مولد اکنون به آن‌ها این امکان را می‌دهد که پیام‌ها و تصاویری متناسب در ساخت و صیقل دادن کمپین‌ها ایجاد کنند.

راسناک گفت: «از نظر نحوه بازاریابی کارمان، خروجی، کیفیت و حجمی که آنها می‌توانند ارائه دهند، و اینکه چقدر می‌توانید در نتیجه آن شخصی‌سازی کنید، همه چیز را کاملاً تغییر می‌دهد.

راسناک در قطار هایپ تنها نیست.

متا، الفبا

و آمازون، رهبران تبلیغات آنلاین، همه شرط بندی می کنند که هوش مصنوعی مولد در نهایت هسته اصلی تجارت آنها خواهد بود. آنها اخیراً محصولات خود را معرفی کرده اند یا برنامه هایی را برای توسعه ابزارهای مختلف برای کمک به شرکت ها برای ایجاد آسان تر پیام ها، تصاویر و حتی ویدیوها برای پلتفرم های مربوطه خود اعلام کرده اند..

محصولات آنها عمدتاً هنوز در مراحل آزمایشی هستند و در برخی موارد به دلیل عجله در عرضه شدن به بازار مورد انتقاد قرار گرفته اند، اما کارشناسان تبلیغات به CNBC گفتند که در کل، هوش مصنوعی مولد گام منطقی بعدی در تبلیغات آنلاین هدفمند است.

کریستینا لارنس، معاون اجرایی تجربه مصرف‌کننده و محتوا در Razorfish، یک آژانس بازاریابی دیجیتال که بخشی از غول تبلیغاتی Publicis Groupe است، گفت: «این تأثیری لرزه‌ای بر تبلیغات دیجیتال خواهد داشت.

.

در ماه مه، متا مجموعه آزمایشی AI Sandbox خود را برای شرکت‌ها اعلام کرد تا راحت‌تر از نرم‌افزار هوش مصنوعی مولد برای ایجاد تصاویر پس‌زمینه و آزمایش با نسخه‌های تبلیغاتی مختلف استفاده کنند. این شرکت همچنین به‌روزرسانی‌هایی را برای سرویس Meta Advantage خود ارائه کرد که از یادگیری ماشینی برای بهبود کارایی تبلیغات در برنامه‌های اجتماعی مختلف خود استفاده می‌کند.

متا مجموعه Advantage را به عنوان راهی برای شرکت‌ها ارائه کرده است تا عملکرد بهتری از کمپین‌های خود پس از اپل داشته باشند.

به روز رسانی حریم خصوصی iOS 2021 توانایی آنها را برای ردیابی کاربران در سراسر اینترنت محدود کرد.
شخصی سازی در مقیاس

همانطور که این پیشنهادات جدید در طول زمان بهبود می یابند، برای مثال، یک شرکت دوچرخه سواری می تواند از نظر تئوری کاربران فیس بوک در یوتا را با نمایش گرافیک های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از افرادی که در دره های صحرا دوچرخه سواری می کنند، هدف قرار دهد، در حالی که کاربران در سانفرانسیسکو می توانند دوچرخه سوارانی را نشان دهند که در حال عبور از پل گلدن گیت هستند. ، کارشناسان تبلیغات پیش بینی می کنند. متن آگهی می تواند بر اساس سن و علایق فرد تنظیم شود.

لارنس گفت: “شما می توانید از آن برای آن نوع شخصی سازی در مقیاس استفاده کنید.”

بر اساس اطلاعاتی که توسط شرکت بازاریابی آنلاین Varos با CNBC به اشتراک گذاشته شده است، سرویس Advantage متا در میان خرده فروشانی که از آن برای تبلیغات خرید خودکار استفاده می کنند، مورد توجه قرار گرفته است.

داده‌های Varos نشان می‌دهد که در ماه می ۲۰۲۳، تقریباً ۲۱۰۰ شرکت ۴۷ میلیون دلار یا حدود ۲۷.۵ درصد از مجموع بودجه‌های ماهانه متا تبلیغاتی خود را روی Advantage+ خرج کردند. یک ماه قبل، این شرکت ها 26.6 درصد از بودجه خود یا 44.9 میلیون دلار را به Advantage+ اختصاص دادند.

آگوست گذشته، زمانی که متا به طور رسمی تبلیغات خرید خودکار Advantage+ خود را معرفی کرد، شرکت‌ها کمتر از 1% از هزینه تبلیغات متا خود را به این پیشنهاد اختصاص دادند.

یاردن شاکد، مدیر عامل واروس گفت این افزایش نشان می‌دهد که فیس‌بوک در متقاعد کردن تبلیغ‌کنندگان به تکیه بر فناوری تبلیغات خودکار خود موفق شده است. با این حال، Shaked گفت که او “هنوز در این قطعه خلاق فروخته نشده است”، در رابطه با تلاش نوپای متا در ارائه ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای تبلیغ کنندگان.

به طور مشابه، راسناک گفت که ابزار Midjourney هنوز «کاملاً وجود ندارد» در مورد تولید تصاویر واقعی که می‌تواند در یک آگهی آنلاین گنجانده شود، اما در ایجاد «طرح‌های کارتونی» که با برخی از مشتریان کوچک‌تر طنین‌انداز می‌شود، مؤثر است.

جی پتیسال، تحلیلگر Forrester، گفت که چندین مانع بزرگ مانع از تأثیر مستقیم هوش مصنوعی مولد بر صنعت تبلیغات آنلاین می شود.

یکی ایمنی برند است. شرکت‌ها کمپین‌های برون‌سپاری ناخوشایند برای هوش مصنوعی مولد هستند، که می‌تواند تصاویر و عباراتی را تولید کند که منعکس‌کننده سوگیری‌های خاصی است یا در غیر این صورت توهین‌آمیز است و می‌تواند نادرست باشد.

در اوایل سال جاری، بلومبرگ نیوز دریافت که تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از ابزار محبوب Stable Diffusion تصاویری را تولید می‌کند که تعدادی از کلیشه‌ها را منعکس می‌کند، و تصاویری از افرادی با رنگ پوست تیره‌تر تولید می‌کند که با اعلان‌هایی مانند «کارگر فست‌فود» یا «مددکار اجتماعی» تغذیه شوند. و مرتبط کردن رنگ پوست روشن تر با مشاغل پردرآمد.

پتیسال گفت، هنگام استفاده از هوش مصنوعی مولد که توسط مدل‌های آموزش‌دیده بر روی داده‌های «خراش‌شده از اینترنت» طراحی شده‌اند، مشکلات قانونی بالقوه‌ای وجود دارد. Reddit، Twitter و Stack Overflow گفته‌اند که شرکت‌های هوش مصنوعی را برای استفاده از انبوه داده‌ها در پلتفرم‌هایشان هزینه خواهند گرفت.

اسکات مک‌کلوی، نویسنده و مشاور قدیمی بازاریابی، محدودیت‌های دیگری را در مورد کیفیت خروجی ذکر کرد. مک کلوی بر اساس تجربه محدود خود با ChatGPT، چت ربات هوش مصنوعی ایجاد شده توسط OpenAI، گفت که این فناوری قادر به تولید محتوای طولانی مدتی نیست که شرکت ها می توانند به عنوان کپی تبلیغاتی مفید باشند.

مک‌کلوی می‌گوید: «این می‌تواند محتوای نسبتاً عمومی را با استخراج از اطلاعاتی که در حال حاضر وجود دارد، ارائه دهد. “اما هیچ صدای یا دیدگاه متمایزی وجود ندارد، و در حالی که برخی از ابزارها ادعا می کنند که می توانند صدای برند شما را بر اساس درخواست ها و ورودی های شما یاد بگیرند، من هنوز آن را ندیده ام.”

یک سخنگوی OpenAI از اظهار نظر خودداری کرد.

سخنگوی متا در ایمیلی گفت که این شرکت تحقیقات گسترده ای را برای کاهش تعصب در سیستم های هوش مصنوعی خود انجام داده است. علاوه بر این، این شرکت گفت که ابزارهای ایمنی برند را در اختیار دارد تا به تبلیغ‌کنندگان کنترل بیشتری بر مکان نمایش آنلاین تبلیغاتشان بدهد و هر گونه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را که قوانین آن را نقض کند حذف خواهد کرد.

در این ایمیل آمده است: «ما فعالانه هرگونه روند جدید در محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را زیر نظر داریم. «اگر محتوای محتوا، صرف‌نظر از مکانیسم ایجاد آن، استانداردهای انجمن یا استانداردهای تبلیغات ما را نقض کند، محتوا را حذف می‌کنیم. ما در حال بازنگری در سیاست‌های خود در برابر عموم هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که این استاندارد واضح است.»

سخنگوی متا افزود که با ورود چت بات‌های جدید و سایر ابزارهای خودکار به بازار، «صنعت باید راه‌هایی برای مقابله با چالش‌های جدید برای استقرار مسئولانه هوش مصنوعی در تولید بیابد» و «متا قصد دارد در خط مقدم این کار باقی بماند».

استیسی رید، مشاور تبلیغات آنلاین و تبلیغات فیس بوک، در حال حاضر هوش مصنوعی مولد را در کار روزانه خود قرار می دهد. او از این نرم‌افزار برای ارائه انواع سرفصل‌های تبلیغاتی فیسبوک و کپی کوتاه استفاده می‌کند و گفت که در دنیایی که ردیابی کاربران آنلاین دشوارتر است، مفید بوده است.

رید هوش مصنوعی مولد را «نقطه شروع» خوبی توصیف کرد، اما گفت که شرکت‌ها و بازاریابان هنوز باید استراتژی پیام‌رسانی برند خود را اصلاح کنند و بر محتوای عمومی تکیه نکنند. او توضیح داد که هوش مصنوعی مولد هنگام تولید محتوا مانند یک استراتژیست انسانی «فکر نمی کند» و اغلب به یک سری دستورات برای اصلاح متن متکی است.

بنابراین، شرکت‌ها نباید صرفاً به فناوری تکیه کنند تا تصویر بزرگ را انجام دهند و بدانند که چه موضوعاتی با مخاطبان مختلف طنین‌انداز می‌شود یا چگونه کمپین‌های بزرگ را در چندین پلتفرم اجرا کنند.

رید گفت: «من با برندهای بزرگی روبه‌رو هستم که در حال مبارزه هستند، زیرا آن‌ها به قدری از مشتریان عادی جدا شده‌اند که دیگر به زبان خود صحبت نمی‌کنند.

به گفته کارشناسان صنعت، در حال حاضر، آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ و شرکت‌های بزرگ از هوش مصنوعی مولد بیشتر برای پروژه‌های آزمایشی استفاده می‌کنند، در حالی که منتظر توسعه فناوری هستند.

اوایل سال جاری، Mint Mobile تبلیغی را پخش کرد که در آن بازیگر و یکی از مالکان رایان رینولدز در حال خواندن فیلمنامه ای بود که به گفته او از ChatGPT تهیه شده بود. او از برنامه خواست تا آگهی را با صدای او بنویسد و از لطیفه و لعن استفاده کند و به مخاطبان اطلاع دهد که تبلیغات همچنان ادامه دارد.

پس از خواندن متن ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، رینولدز گفت: “این کمی وحشتناک است، اما قانع کننده است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل