در این قسمت از آموزش های ارور موبایل نحوه رفع لوگوی آیپد را دنبال خواهیم نمود.، شما دوباره آن اعلان را دریافت کردید – بهروزرسانی نرمافزار آماده است. بر خلاف قضاوت بهتر شما، روی install کلیک کردید. اما اکنون iPad شما خود را به یک قاب عکس دیجیتال با تنها یک تصویر تبدیل کرده است – آن لوگوی مزاحم اپل. شاید شما هیچ کار غیر عادی انجام نداده اید. شاید شما به سادگی تبلت خود را برای چک کردن یک ایمیل برداشتید، اما در عوض توسط آن میوه درخشان دائمی مورد تمسخر قرار گرفتید. حتی اگر اینطور به نظر برسد، همه چیز از بین نمی رود. فقط به این دلیل که iPad شما گیر کرده است، به این معنی نیست که شما هم باید گیر کنید.
مراحل اول
قبل از انجام هر یک از راه حل های وقت گیر زیر، چند اصل اساسی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.
صبور باش. اگر آیپد یک نوار پیشرفت در زیر لوگوی اپل داشته باشد، به احتمال زیاد همچنان در تلاش برای پردازش چیزی است. بهروزرسانیهای نرمافزار میتواند زمان زیادی، یک ساعت یا حتی بیشتر طول بکشد، بهویژه در سختافزار قدیمی یا برای پرشهای نسخه بزرگ. یک نفس بکشید، آن را بگذارید و بعد از نیم ساعت یا بیشتر برگردید.
اگر نوار پیشرفت وجود ندارد، یا نوار پیشرفت برای حداقل نیم ساعت حرکت نکرده است، یک راه اندازی مجدد نیرو انجام دهید. با این کار فرآیند بوت دوباره آغاز می شود و هر چیزی که ممکن است تلفن روی آن آویزان باشد پاک می شود.
توجه: اگر آیپد در اواسط آپدیت باشد، ممکن است سیستم عامل را خراب کند و باعث شود پس از راه اندازی مجدد به حالت بازیابی راه اندازی شود. اشکالی ندارد! حالا دیگر لازم نیست این کار را در مراحل بعدی به صورت دستی انجام دهید.
برای آیپدهای دارای Face ID یا Touch ID در دکمه پاور: دکمه افزایش صدا، سپس کاهش صدا را فشار داده و رها کنید، سپس دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا صفحه سیاه شود و لوگوی اپل دوباره ظاهر شود.
برای آیپدهای دارای دکمه هوم: دکمههای هوم و پاور را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه نمایشگر سیاه شود. دکمه پاور را رها کنید و به نگه داشتن صفحه اصلی ادامه دهید تا صفحه سیاه شود و لوگوی اپل دوباره ظاهر شود.
خرابی یا تضاد نرم افزاری
در طول استفاده از iPad خود، ممکن است چیزی در یکها و صفرها که باعث اجرای آن میشود، گم شده باشد، یا به گونهای تغییر کرده باشد که دستگاه شما را غیرقابل استفاده کند. این معمولاً نتیجه یک بهروزرسانی خراب است، برنامهای که با عملکرد یا حتی یک نرمافزار مخرب در تضاد است.
برای اصلاح این مشکل، سیستم عامل را مجدداً نصب کنید. برای شروع این فرآیند باید آن را وارد حالت بازیابی کنید.
با نصب iTunes با استفاده از کابل USB به مک یا رایانه شخصی متصل شوید.
دکمه ترکیبی را فشار دهید که با مدل iPad شما مطابقت دارد.
برای آیپدهای دارای Face ID یا Touch ID در دکمه پاور: دکمه افزایش صدا، سپس کاهش صدا را فشار داده و رها کنید، سپس دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا صفحه سیاه شود. این دکمه را نگه دارید تا صفحه حالت بازیابی ظاهر شود
برای آیپدهای دارای دکمه هوم: دکمههای هوم و پاور را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه نمایشگر سیاه شود. دکمه پاور را رها کنید و خانه را نگه دارید تا صفحه حالت بازیابی ظاهر شود.
رایانه متصل باید با پیام ظاهر شود “مشکلی در iPad وجود دارد که نیاز به به روز رسانی یا بازیابی آن دارد.” برای شروع، یک بهروزرسانی را امتحان کنید.
اگر به روز رسانی ناموفق بود، زمان آن رسیده است که وضعیت نسخه های پشتیبان خود را ارزیابی کنید. اگر مطمئن هستید که اخیراً یک نسخه پشتیبان تهیه کردهاید یا میخواهید اطلاعات خود را برای استفاده مجدد از تلفن خود قربانی کنید، به بازیابی ادامه دهید. با این کار تمام دادههای موجود در تلفن شما پاک میشود.
اگر بهروزرسانی یا بازیابی با یک پیام خطا انجام نشد، آن را مستند کنید. اکنون ممکن است زمان خوبی برای بازدید از تالار گفتمان پاسخ ها باشد، جایی که می توانید راهنمایی شخصی بیشتری دریافت کنید. حتما پیغام خطا را در نظرات خود ذکر کنید!
فضای ذخیره سازی پر است
آیا هشدارهایی دریافت کرده اید که حافظه دستگاه شما رو به اتمام است؟ نادیده گرفتن آن آسان است، اما دستگاه های رایانه ای نیز برای عملکرد صحیح به فضای خالی نیاز دارند. به آن مانند کشوی جوراب خود فکر کنید. می توانید هر تعداد جفت جوراب اضافی را داخل آن بچسبانید، اما در نهایت کشوی شما بسته نمی شود. این امکان وجود دارد که iPad شما در این حالت «دیگر نمیتواند طبق برنامه عمل کند» باشد.
مراحل راهاندازی مجدد نیرو که در ابتدای این صفحه ذکر شده است را دوباره امتحان کنید. حتی چند بار. اگر خوش شانس باشید، این ممکن است به شما اجازه دهد که چکمه موفقی را که نیاز دارید وارد کنید و تعدادی از پانصد عکس بچه گربه خود را که به طنز در یک جعبه نشسته است، پاک کنید.
اگر این کار نمی کند، در نهایت باید دستگاه خود را بازنشانی کنید – به خصوص اگر اخیراً قبل از ظاهر شدن مشکل، اخطارهای حافظه کم را دریافت کرده اید. اگر قبلاً در حالت بازیابی نیست، باید آن را دریافت کنید و دستگاه خود را با اتصال آن به مک یا رایانه شخصی با iTunes بازیابی کنید.
اگر هنگام پردازش بهروزرسانی حالت بازیابی، خطاهای 14، 78 یا 1110 را دریافت کردهاید، ممکن است این خطای اساسی باشد.
کانکتور باتری آسیب دیده
اگر دستگاه شما اخیراً تعمیر شده است و این علامت پس از تعمیر ظاهر شده است، ممکن است کانکتور باتری آسیب دیده باشد. به همین دلیل است که همه راهنماهای iFixit که به جداسازی باتری نیاز دارند، در مورد آسیب احتمالی اتصال باتری هشدارهایی دارند. این می تواند چند علامت مختلف را تحریک کند.
این فقط برای آیپدهایی با اتصالات باتری در قسمت زیرین برد منطقی قابل استفاده است. مدل های مینی معمولاً تحت تأثیر قرار نمی گیرند.
برای بررسی این مشکل، باید برد منطقی را بردارید، بنابراین برای مدت طولانی وارد آن شوید. در صورت لزوم به راهنمای مدل خود مراجعه کنید.
بررسی کنید که تمام پین ها از خم شدن خارج شده باشند. اگر آنها خم شده اند، پین آسیب دیده را به آرامی خم کنید و به شکل آن برگردید. ممکنه خوش شانس بشی در غیر این صورت، آسیب ممکن است نیاز به تعویض کانکتور باتری داشته باشد. این نیاز به مهارت لحیم کاری دارد. هر مغازهای که تعمیرات سطح تخته را انجام میدهد باید بداند که اگر این مجموعه مهارت را ندارید چگونه این کار را انجام دهد.
این پین ها اغلب اطلاعات را از باتری حمل می کنند. هنگامی که iPad از میزان شارژ باتری مطمئن نیست، اتفاقات عجیبی رخ می دهد. ممکن است راه اندازی مجدد شود، سطوح شارژ غیرقابل پیش بینی را نشان دهد یا بدون هشدار خاموش شود.
هیئت منطق
برد منطقی مرکز اکثر عملکردهای آیپد است. هر تعدادی از اجزای کوچک روی برد ممکن است از کار افتاده یا آسیب دیده باشد که منجر به این نوع مشکل می شود.
آسیب به تخته می تواند در اثر تماس مایع، برق گرفتگی، افت شدید یا حتی خمیدگی ناشی از قرار دادن مکرر در کوله پشتی شما ایجاد شود. بررسی کنید که آیا تخته شما خمیده به نظر می رسد، دارای علائم مایع، سوختگی یا شل شدن اجزا است.
می توانید با دنبال کردن راهنمای برد منطقی مناسب برای مدل iPad خود، برد منطقی خود را بررسی کنید.