ارور موبایل
با گوشی آبخورده چه کار کنیم

با گوشی آبخورده چه کار کنیم

موارد کاربردی گوشی هوشمند در زندگی روزمره بسیار زیاد است و بسیاری از ما از آن به عنوان بخشی ضروری از زندگی خود بهره می‌بریم. اما همیشه اتفاقات پیش‌بینی‌نشده اتفاق می‌افتد و گاهی این اتفاقات می‌توانند خیلی مزاحم باشند. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن درگیر شوید این است که گوشی هوشمندتان آب بخورد.

وقتی یک گوشی هوشمند آب می‌خورد، اولین اقدامی که باید برای جلوگیری از صدمه به گوشی بکنید این است که آن را از آب بیرون بیاورید. سپس باید با تمام قدرت ظرفیت باتری را خاموش کنید. اگر باعث می‌شود گوشی قطع نشده و همچنان روی است، باید کلید پاور را چند ثانیه نگه داشت تا گوشی در حالت خاموش قرار گیرد.

پس از آن باید با استفاده از یک دستمال خشک، گوشی را به طور دقیق پاک کنید. در این بخش باید بسیار دقت کنید و به هیچ وجه نباید از دستمال یا بخش‌های خشک کننده دیگر استفاده کنید چرا که ممکن است باعث خرابی بیشتر گوشی شود.

بعد از آن باید گوشی را به مدت حداقل 24-48 ساعت خشک کنید. بهتر است اگر اینکه آیا گوشی خشک است یا خیر را باز بگذارید به جای باز کردن آن. اگر در مدت زمان بلند مدت در آب بوده باشد، می‌توانید از روش‌های دیگری مانند استفاده از مواد خشک کننده یا مانده گیری در یک کیسه برای خشک کردن گوشی استفاده کنید.

در نهایت پس از کاملاً خشک شدن، گوشی را روشن کرده و تست کنید. اگر همچنان قبل از برای خوردن آب بودن مشکلاتی داشت، ممکن است مجبور باشید تعمیرات را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید. همان‌طور که می‌دانید، در بیشتر موارد، تعمیر گوشی هوشمند بعد از یکبار خوردن آب، نا‌ممکن است و باید گوشی خود را تعویض کنید.

چند راهکار برای رفع مشکل گوشی آبخورده عبارتند از:

1. خاموش کردن گوشی به‌صورت فوری: در صورتی که گوشی فوراً خاموش شود، این احتمال وجود دارد که مقدار آب کمتری وارد دستگاه شود و اگر درون گوشی هنوز خشک باشد، احتمال کمتری برای خرابی وجود دارد.

2. خشک کردن گوشی با دستمال: در صورتی که گوشی هنوز روشن است و با آب در تماس است، آن را فوراً خاموش کرده و با دستمال تمامی قطرات آب را از روی صفحه و دستگاه حذف کنید.

3. استفاده از این خاصیت ها: برخی از گوشی ها دارای خاصیت ضدآب بودن هستند که باعث می‌شود گوشی در برابر آب و مایعات مقاوم باشد. در صورتی که گوشی شما از این خاصیت برخوردار است و البته پورت ورودی‌های گوشی هم بسته باشند، احتمال آسیب دیدگی گوشی به‌علت آب کمتر می‌شود.

4. خشک کردن گوشی با خشک کن هوا: این راه حل برای خشک کردن قطعات گوشی استفاده‌می‌شود. با خشک کن هوا یا دمنده هوا به همه قطعات گوشی، هوای گرم و خشکی داده می‌شود تا هرگونه رطوبت را از داخل گوشی حذف کند.

5. باز کردن گوشی و تمیز کردن آب روی قطعات: اگر همه راه‌های بالا برای رفع مشکل موفقیت‌آمیز نیستند و گوشی هنوز رفتاری غیرعادی دارد، می‌توانید به یک تعمیرکار گوشی مراجعه کرده و قطعات گوشی را باز کنید و با الکل پاک کنید.

 

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل