ارور موبایل
کد‌ های مخفی و کاربردی برای تلفن همراه آیفون

کد‌ های مخفی و کاربردی برای تلفن همراه آیفون

شرکت اپل برای گوشی‌های خود کد‌هایی را در نظر گرفته که می‌توانند در هنگام جست و جو برای یک اطلاعات یا ویژگی خاص به کمک کاربران بیایند.

اکثر شما می‌دانید که شماره IMEI (شناسه جهانی تجهیزات سیار) چیست و این کد ۱۵ رقمی مختص به تلفن همراه شما است.

این شماره در شرایطی مثل گم شدن تلفن یا سرقت آن به کمک شما خواهد آمد. برای دستیابی به این کد تنها لازم است که شماره *#۰۶# را شماره گیری کنید و سپس کد برای شما نمایش داده می‌شود.

البته راه دیگری هم برای دیدن کد IMEI، وجود دارد، کافیست به ترتیب به بخش‌های Settings > General > About رفته و به بخش SIM بروید.

در اینجا قصد داریم چند کد کاربردی برای گوشی‌ های آیفون را معرفی کنیم. بیشتر این کد‌ها در گوشی‌های قدیمی آیفون نیز قابل استفاده هستند.

نمایش سیگنال گوشی به شکل عدد

تصور کنید ویژگی در تلفن همراه وجود داشته باشد که به شما بگویید در کدام قسمت خانه آنتن دهی بهتر است.

این ویژگی وجود دارد و با شماره گیری کد *۳۰۰۱#۱۲۳۴۵#* و سپس فشردن دکمه سبز تماس، فهرستی برای شما نمایش داده می‌شود که بعد از آن به ترتیب باید روی دکمه‌های LTE و سپس Serving Cell Meas کلیک کنید.

در این زمان شماره‌ای که در بالای صفحه نمایان می‌شود هر چقدر که به صفر نزدیکتر باشد به معنای قویتر بودن سیگنال است.

جابجا شدن باعث تغییر این شماره خواهد شد. منفی ۴۰ و منفی ۵۰ نشانگر آنتن دهی معمولی است و اگر این رقم روی منفی ۱۴۰ باشد به معنای نبود سیگنال است.

پنهان کردن شماره تلفن در هنگام تماس

اگر دوست ندارید وقتی با کسی تماس می‌گیرید شماره تلفن شما برای او نمایش داده شود، کافیست پیش از گرفتن شماره کد *۶۷ را بگیرید. البته این کد در ایالات متحده کاربرد دارد و در خارج از آمریکا می‌توانید از کد #۳۱# استفاده کنید.

انتقال تماس‌ها به شماره دیگر

اگر می‌خواهید تماس‌های ورودی را به شماره دیگری منتقل کنید، کافیست پیش از گرفتن شماره مقصد کد *۶۱* را وارد کنید سپس کلید # و دکمه تماس را فشار دهید.

برای انتقال تماس در زمانی که تلفن همراهتان در دسترس نیست می‌توانید از کد *۶۲* استفاده کنید و مراحل ذکر شده را ادامه دهید. این ویژگی را در هر زمان که بخواهید می‌توانید با پیروی از همین مراحل غیر فعال کنید.

بستن تماس‌های خروجی

با گرفتن کد *۳۳* و سپس زدن PIN گوشی و در پایان کلید # و دکمه سبز، می‌توانید تماس‌های خروجی تلفن خود را ببندید و دیگر کسی نمی‌تواند با گوشی شما تماس بگیرد. این کد می‌تواند در زمانی که گوشی خود را به کسی قرض داده اید و نمی‌خواهید با گوشی شما با کسی تماس بگیرد بسیار کاربردی است.

فعال و غیر فعال کردن انتظار تماس

ویژگی انتظار تماس به شما این اجازه را می‌دهد وقتی در حال صحبت با کسی هستید، باز هم بتوانید تماس‌های ورودی را دریافت کنید. برای فعال کردن این ویژگی می‌توانید کلید *۴۳# را بگیرید و سپس روی دکمه تماس کلیک کنید. می‌توانید با پیروی از همین مراحل این ویژگی را غیر فعال کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات موبایل

توجه نمایید در صورتی که ایمیل تایید در پوشه index نبود به پوشه spam مراجعه نمایید و ایمیل خود را تایید نمایید.

تعمیرات موبایل